- 680 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATIMDAN KARELER 17
Değişik bir yerdi Bodrum..Alışmaya çalıştık..Kader ve Serdar okulu bitirinceye kadar annemde kaldılar..Kader son sınıfı(5 sınıf-ilk öğretim beş yıldı o zaman)bitirmişti..
Serdar beşinci sınıfa geçmişti..İşimize de alıştık…Patronumuzun Suzuki cipi vardı..
Hamit onu kullanıyordu..Patronumuz üç ay İstanbul da on beş gün Bodrum da oturuyordu…
Rahatımız da iyiydi..Kader birden bire girdiği bu ortamdan hiç hoşlanmadı..İçine kapandı..Okutmak istediğimiz halde okumak istemedi..Köyde de bırakamazdık..Artık büyümüştü annem ne kadar bakabilirdi ki..Ne yaptıysak okutamadık.Evde benimle beraber çalışıyordu..O kış Gülizar da birinci sınıfa başladı..Hayatımız değişti..Aldığımız parayla birikim yapmaya başladık..En azından kimseye muhtaç değildik..Araba da vardı..Her şey dört dörtlüktü..Azmettim ve başardım diye düşünmeye başladım..Bu arada ben halk eğitime bilgisayar kursuna katıldım..On parmak daktilo kursu almıştım ama artık bilgisayar devri olduğu için almaya karar verdim.Kursumu başarıyla bitirdim…O sırada patron yakında gelmiyor diye eşim taksici arkadaşına yardım ediyordu..tabi yaptığı işin karşılığını da alıyordu..Yaz geldi..Serdar ı da aldık yanımıza…Eşimin yan geliri de vardı..Ara sıra içkiyi kaçırıyordu ama ne yapalım katlanıyorduk..Nerden duyduysa patronum eşimin taksicilikte çalıştığını öğrenmiş işimize son verdi..Neymiş çalışamazmış..Biz de hemen kendimize ait eşyalarımızı topladık görümcemin evine bıraktık…bir yandan iş bir yandan ev aradık…Eşim taksicilik yapmaya devam etti..Ticari araç sürücü belgesi de almıştı…Ben de kısa zamanda bir nakliye firmasında muhasebe işi buldum..İşim çok güzel-patronlar çok iyi maaşımda güzeldi..
Orada çalışırken temizlik grubu olan bir kadın çalıştığım şirkete geldi..Bana
-‘’Bodrum a bir bankanın şubesi açılacak bir tane çaycı kız lazım.’’dedi..
Hemen Kader geldi aklıma..Kadına
-‘’Benim kızım var ama yaşı küçük ..evde ben her şeyi yaptırıyorum..Eğer çalışması uygun görülürse çalışabilir’’dedim..Kadın
-‘’Yarın sizinle gelsin görüşelim’’dedi..
Kader benimle birlikte geldi ..Kadınla görüştük..Kadın bankaya götürdü..Giderken yaşını söyleme demiş..Hemen işe başladı…Utanılacak bir şey değildi..İnsan namusuyla çalıştıktan sonra ne iş yapsa problem değildir..Bu arada ev de bulmuştuk..Evimize yeni eşyalar aldık..Üç kişi çalışıyorduk.Güzel kazancımız vardı..Hemen kendimize ikinci el araba aldık..O sırada Hamit in ninesi öldü…Küçük kızımı okula gittiğinde karşıdan karşıya geçerken araba çarptı..
Çok canımız yandı..Çocuğum Allahtan kırıklarla kazayı atlattı..Üç çocuğa birden çarpmış kadın..Şoför kadınmış..Hemen hastaneye kaldırmışlar..Kırk beş gün alçıda ayağıyla kucaklayıp götürdük okula derslerinden kalmasın diye..Bodrum bir yandan güzel bir yandan yine felek yakamızı bırakmıyordu..Çocuklarımı akşam sabah aman şöyle,aman böyle diye tembih ederdim..Kısacası büyük şehir gibiydi Bodrum..
Başlarına bir şey gelir diye çekiniyordum..Tabi ki çocuklarıma sözüm geçiyordu ama ya Hamit e…O akşam yorgun bir şekilde eve gittim..Arabayı binmiş gitmiş..Gece yarısı oldu eve gelmedi..Geç vakit oldu yoktu…Derken bir araba sesi oldu..Bir kaç kişi binmişler arabaya içkili,içkili sürmüşler..Yol ıslak olduğu için hızlı olduklarından fren yapınca arabayla takla atmışlar…Arabamız hurdaya çıktı Allah tan kendilerinde bir şey yoktu..Bir araba parası ödedik arabayı yaptırmak için…Çok kızdım hamide ama elden ne gelir..Kader ile çalışıp yaptırdık arabayı…Zor günlerdi..Çocuklarıma borçluyuz diye harçlık bile veremiyordum..Çocuklarım da asla talebi fazla olan çocuklar değillerdi..Ne verirsen onu alırlar ne bulurlarsa onu yerlerdi..Ah bir de babaları ıslah olsaydı..Yaradan a her gece dua ederdim..Ama o yine bildiği duayı okudu..Şükürler olsun kimseye muhtaç olmadan o zor günleri atlattık…Serdar ortayı bitirdi liseye başladı..Gülizar ilköğretim son sınıfa geçti..Kader bankada çay işine devam ediyordu..Üç yıllık sigortalı eleman olmuştu..banka kader için eğitim yeri gibi olmuştu..İnsanlardan çekinen çocuk artık insanlarla nasıl konuşacağını kime ne şekilde hitap edileceğini,ne iyi ne kötü öğreniyordu…Bu eğitimleri biz versek de o canlı,canlı kendi yaşadığı için daha olumlu sonuçları vardı..Benim kızım sorumluluklarını da biliyordu artık..Her sabah küçük yaşına rağmen işe gideceğim diye benden önce uyanıyordu..
Bankadaki herkes kader i kendi kızları veya kardeşleri gibi seviyorlardı..Kendi giymedikleri eşyalardan kader e olacakları veriyorlar o da çok seviniyordu..Ben de asla yanlış düşünmedim bu konuda..Yani çalıştığı ortam temiz ,çalışan personel de duyarlı kişiler olduğu için çok memnundum kader in durumundan…Sadece okumadığı kafama takılıyordu o kadar.. Bir gün bankanın müdürü gitmiş yerine bayan bir müdür gelmiş..Kader e
-‘’kaç yaşındasın ?neden okumadın ?’’falan diye sorular sormuş..Kader
-‘’Ben kendim okumadım’’demiş..kadın kızmış
-‘’Aaa ne demek..Öyle olmaz hemen en kısa zamanda açık öğretime başlayıp dışarıdan okuyacaksın’’demiş..Ben de biliyordum ama kader asla istemiyordu..Kadının öyle demesiyle hemen gittik açık öğretime kaydını yaptırdık ve okumaya başladı…Her şey yolundaydı artık..Ne güzel çalışıyorduk..Başka bir mahalleye evimizi taşımıştık kirası ucuz diye..Bir gün otururken telefon geldi annem rahatsızlanmış..Gittik hemen yanına..Ramazan günü abdest alırken düşmüş..Bizim köyde bahçede musluklar olur..Akşam vakti dışarıda abdest alırken kaymış..Aldık Bodrum a getirdik..Hastaneye yattık..Gözünü açmadan bir hafta yattı..Başında ben bekledim..Patronlarda benim işe gelmemden dolayı işime son verdiler..Halbuki izin almıştım ama uzun süre bekleyemezlermiş..Eşim taksicilikte devam ediyordu..Annem bir hafta sonra kendine geldi..Eve getirdik..annem
-‘’Ben burada yaşayamam evime gideceğim’’diye tutturdu..Hamit köye bırakmaya gitti..Artık şükürler olsun iyileşmişti…Ben başka bir firmada iş buldum..O sırada eşim taksiciliği bıraktı kendimize kamyonet aldık nakliye işi yapmaya başladı..Ben eskiden nakliyeci de çalıştığım için kendisine iş de buluyordum..Aldığımız kamyonetin borcunu bitirmek üzereydik işimiz kötü gitti..Benim çalıştığım firma ortaklar anlaşamadığı için kapandı..Eşim de çalıştığı yerden paralarını toplayamıyordu..O sırada annem de tekrar rahatsızlandı..Belden aşağısı tutmuyordu..Doktora götürdük..Belinden ameliyat yapılması gerekiyordu..Yaşlı olduğu için riskli olduğunu söylemişlerdi..Ağrısı falan yoktu ama ayaklarının üstüne basamıyordu.. Bodrum a yanımıza aldık..Ben evde olduğum için annemi bakıyordum..Eşim kamyoneti sattı.. görümcemler taksi durağı satın almışlardı onların taksisinde çalışmaya başladı..Aslında hiç istemiyordu anlaşamayız diye ama mecburiyetten çalışıyordu..Kader devam ediyordu çalışmaya..annem her geçen gün daha da ağırlaşıyordu…El bebek gül bebek çocuk gibi olmuştu…Kucağımızda taşıyorduk…Gözümün önünde gün geçtikçe eriyordu..
YORUMLAR
DİĞERLERİNİ TAM OKUYAMAMIŞTIM..ZAMAN BULDUKÇA HEPİSİNİ OKUYUP SONLA BİRLEŞTİRECEM..ÇOK AKICI VE İBRET VERİCİ ..ENAZ ŞİİRLERİNİZ KADAR GÜZEL VEDE ETKİLİ..DEVAMINI BEKLİYORUM..BU ARADA OKURKEN ÇOK ETKİLENDİĞİM VE ÜZÜLDÜĞÜM YERLER OLMADI DEĞİL...İNANIYORUM Kİ HERKES AYNI DUYGUYU YAŞAMIŞTIR..ŞİMDİLİK HOŞÇAKAL..HER ŞEY GÖNLÜNCE OLUR İNŞALLAH..