- 593 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
AĞLARMISINIZ-GÜLERMİSİNİZ??
MAYIS 1990 TARİHİNDE ESKİ SOVYETLER BİRLİĞİNE ( RUSYA ) GİTTİM.MESLEĞİM, MAKİNA İMALATI VE OPERATÖRLÜĞÜDÜR.
ORADA 1 TANE HASTAHANE, 1 TANE 100 YATAKLI POLİKLİNİK VE 1 TANE DE EKMEK FABRİKAsI YAPTIK. YER OLARAK , BATI SİBİRYA’DA KEMEROVA EYALETİNE BAĞLI NOVAKUZNETSKY ŞEHRİ.
BİZLER ORAYA GİTTİĞİMİZDE RUSLAR KENDİ YAPMALARI GEREKEN İŞLERE BAŞLAMAMIŞLARDI BİLE.BU NEDENLE BİZ YAKLAŞIK 3 AY BOŞ GEZDİK.KRİL ALFABESİNİ BİLMEDİĞİMİZDEN KİMSE İLE ANLAŞAMIYORDUK. BU NEDENLE GENEL OLARAK GÜNDÜZLER UYUYOR, GECELERİ DE ÇOK GEÇ VAKTE KADAR ( SABAHA KARŞI ) OKEY,TAVLA GİBİ OYUNLAR OYNUYORDUK.BAZEN;GÜNDÜZLERİ, KURDUĞUMUZ FUTBOL VE VOLEYBOL TAKIMLARI İLE RUSLARLA MAÇ YAPIYORDUK.BU OLAYDA GENEL OLARAK CUMARTESİ VE PAZAR GÜNLERİ OLUYORDU.
YİNE BİR GÜN, BİR ODA DA TOPLANDIK OYUN OYNUYORUZ.YANIMDAN AYRILMAYAN 3 TANE DELİKANLI VARDI.ENİŞTE DİYORLARDI BANA.RAHMETLİ EŞİMİN YAKIN KÖYLÜLERİ.BUNLARDAN BİRİNİN ADI DA GAFFAR’DI.
O GÜN GAFFAR OYNAMIYORDU.ÇAY İŞLERİNE BAKIYORDU.AMA ÇOOK DALGINDI.GECENİN BİR YARISI OLMUŞTU.BELKİDE GEÇMİŞTİ O YARIYI.İŞTE OLANLAR O ZAMAN OLDU.SOKAKTAN BİR KÖPEK HAVLADI.GAFFAR BİR ŞAŞKINLIK İLE PENCEREYE YÖNELDİ VE DIŞARI BAKTI.BANA DÖNÜP
---ENİŞTE YAA...BURANIN KÖPEKLERİ TÜRKÇE HAVLIYORDA;..............ADAMLARI NEDEN TÜRKÇE KONUŞMUYOR?
DİYE SORDU.ODA DA 10 KİŞİ KADAR VARDIK.BİR KAH KAHA KOPTU ODA’DAN.AMA BEN AĞLAMIŞTIM.YAKLAŞIK 20 YIL GİBİ GURBET YAŞANTIM OLMASINA RAĞMEN, GURBETTE İLK AĞLAYIŞIMDI BU.ÇÜNKÜ: BENDE BİLMİYORDUM CEVABINI.BUNA HIRSLANDIM VE ALFAFEYİ VE OKUMAYI ÖĞRENDİM.BUNA BAĞLI OLARAKTA; YANIMIZDA BULUNAN TERCÜMANDAN DAHA ERKEN BİR ZAMANDA AİLEME BİR TELGRAF YAZDIM.CEVABI GELİNCE HERKES ŞAŞIRDI.CEVAP GELENE KADAR DA 3-4 DEFA AİLEMLE TELEFON GÖRÜŞMESİ YAPTIM.BİR DEFA DA GAFFAR’A SAĞLADIM BU İMKANI.
İŞTE, AĞLARMIYIZ GÜLERMİYİZ HALİMİZİ SİBİRYADA BÖYLE YAŞADIK.
(Resim: sibirya şantiyesinde Haziran 1991 de çekildi)