- 724 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YERLİ Mİ YABANCI MI
Ben bir futbol severim her futbol sever gibi basında ki futbol tartışmalarını takip ediyorum.
Efendim uzun zamandır tartışılan bir konu var ben de bu konu hakkında fikrimi paylaşmak istedim.
Teknik diektörlerin; halk arasında ki adı hocaların, yerli mi yabancı mı olması gerekliliğiyle ilgili. Efendim yerli hocalara yeterince şans verilmiyormuş, şu yabancı hayranlığından kurtulamıyormuşuz.
Şu an da üç büyük takımımız haricinde ki hangi futbol takımımızın başında yabancı hoca var. Ve bizim futbolumuz ne seviyelerde. Mikrofonu bizim hocalardan birine uzatıyorlar mesela yılmaz vurala diyor ki “artık herkes kabullensin biz yabancılardan daha iyiyiz”
Peki sonuç …
Hangi Anadolu takımının ligde ve Avrupa da başarısı var. Bırakın Anadolu takımlarını üç büyüklerin başında hangi yerli hoca başarılı oldu.
Efendim neymiş Fatih Terim başarılı olmuş.
Birincisi istikrar sayesin de başarı gelmişti, yani teknik ve taktik becerilerden çok yönetimin başarısı daha ön planda idi.
İkicisi ki bence en önemlisi, Fatih Terim Galatasaray ‘ın başına gelirken A milli takımı tarihinde ilk kez Avrupa şampiyonası finallerine çıkartarak gelmişti, ve Mustafa Denizli gibi Galatasaray’ın güvendiği bir hocanın onayı da almıştı.
Yani üç büyük takımımızın başına gelebilmek için kariyer ve vizyon sahibi olmak şart.
25 yaşında genç bir Beşiktaş taraftarı olarak bunun böyle olması gerektiğini düşünüyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.