BEN İYİ GÜN DOSTUYUM
BEN İYİ GÜN DOSTUYUM
Yalnız değilsin inan. Dostlarla çevrili etrafın, aç gözünü de bir bak adam akıllı çevrene. Onlar hep seni düşünüyorlar. Tamam, zor günlerinde etrafına baktığın zaman bir sıcak tebessüm arıyor gözlerin ve bulamıyor. Tamam, yüklendiğin ağır yüklerin acısını hafifletecek bir titrek el arıyor yüreğin ve bulamıyor ama onları da anlamaya çalış. Kim yağmurla giyinmiş, soğuk İstanbul sokaklarında dolaşmak ister ki baharla kaplı parklar bahçeler dururken. Zaten kim dönüp bakar ki o bir demet yabani otun dahi yeşermediği kurak topraklara, ta ki içinden petrol çıkana kadar.
Suçlama onları sakın. Şizofren tavırları doğal karşıla. Cebine soğuk gelen bir miktar parayı nasıl kullanacağını senin düşünmene gerek yok ki dostların var senin. Belki paraya sıkıştığın günlerde mutluluğunu paylaşacak bir kardeş, yeğen, arkadaş bulamayabilirsin ama güneş açtığı zaman yıpranmış cüzdanına hayatını nasıl sürdürebileceğini senin yerine düşünebilen dostların var senin. Konu komşunun acıyarak verdiği eski tencerene bir gram et girdiği zaman yemeğini bitirmene yardım edecek dostların var senin. Daha ne istiyorsun.
Durup ta bir düşün bakalım.
Bir davranış toplumun hemen hemen tamamı tarafından sergileniyor ise bu davranış ister istemez doğal olarak algılanır ve öyle kabul edilir. Örneğin; yalan söylemek yanlış bir şeydir. Fakat herkesin bir şekilde yalan söylediğini düşünürsek yalan söylemek doğal bir şeydir diyebiliriz. Şimdi bir düşünelim. Hepimiz zaman zaman iyi gün dostluğu yapmışızdır. Hepimiz birilerinin acısına ortak olmak yerine mutluluğunu paylaşmayı tercih etmişizdir kimi zaman. O zaman iyi gün dostluğu da doğal bir davranıştır. Bir şeyin yanlış olması onun doğal olmasını engellemez çünkü.
İki taraflı bakarsak hayata bu tür çelişkiler ile karşılaşıyoruz işte. Ama zaten biz hayatı bu çelişkilerle yaşıyoruz. Farkında olmamamızın tek nedeni ise bunun doğal bir davranış, düşünce, söylem olmasından kaynaklanıyor. Tabi bide kendi kusurlarımızı görmeye cesaret edemeyişimizden.
Üzgünüm ama sende onlardan birisin. Sende o tenceresine bir gram et giren yoksul adamın yemeğinin bitmesine eşlik edenlerdensin. Sende es kaza cebine bir miktar para giren yetimin hayatına müdahale eden taraftansın. Sende zamanı geldiğinde birilerine iyi gün dostluğu edenlerin tarafındansın.
Kabul edilmesi kolay bir şey değil bu biliyorum. Çünkü doğru olan bu değil. Ama bu yanlışlığa doğallık şemsiyesini açanlarda bizleriz. İşte bu yüzden şikâyet ediyoruz zaten. Kendi kusurlarımızı görmek yerine suçu başkalarına atarak işin içinden sıyrılmaya çalışıyoruz.
Ben bu yanlışı düzeltelim demiyorum inanın. Anlatmak istediğim tek şey ben iyi gün dostuyum. Tıpkı senin gibi… Bir gün gelip de zora düşersen etrafına baktığında göremediğin dostlarına lanetler yağdırma. Sende benim gibi herkes gibi bu içine girdiğimiz doğallığın kurbanıyız. Yarın yine güneş açtığında dolup taşacak sokaklar. Yarın yine bir dost eli konuk olacak omuzlarına sıcaklıkla. Yarın yine dostların artacak.
Alışma sakın güneşli günlere elbet bir gün yine yağmur düşecek sokaklarına ve üşüyeceksin. Başını yaslayabileceğin bir sıcak omuz bulamayacaksın. Ve yine lanetler yağdıracaksın dost sandığın dostlarına.
akin çkrn.