- 25477 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kim Bu İhtiyarlar ?
Kurtlar vadisi bir hışımla tekrar geldi ekranlara..Uzun bir bekleyiş olduğu için milyonlar kilitlendi ekrana…Beklentiler fazla olduğu için dizi ekibi oldukça zorlanacak yeni süreçte..
Artık teknoloji öylesine gelişti ki, reklamlardan, siyasilerden, dizi ve filmlerden daha fazla beklenti içine girdi insanlarımız…Tüketim çılgınlığı ve teknoloji birleşince çok ilginç kişiler olduk açıkçası..
Bu yüzden PANA FİLM gerçekten çok daha analitik, çok daha iyi eleştirebilen bir izleyici kitlesiyle karşı karşıya..Bu yüzden basit bir iki aksiyon sahnesi ile avunmaz artık halkımız..
Tabi işin içerik boyutu var birazda..Şiddet sahnelerinin verdiği heyecanı, artık ilginç konular verebiliyor.. Memleketteki çetrefilli ilişkilerden bahseden sahneler , en az kavga ve aksiyon sahneleri kadar revaç görüyor…Biz bu konular içinde İHTİYARLAR diye adlandırılan olguya gireceğiz..
Dizideki kişi kurum ve olayların hayal ürünü olmadığını hepimiz , PANA FİLM dahil biliyoruz…Kendilerini hukuki bir durumda rahatlatmak adına böyle bir yol izleniyor dizilerde.
İyi ama kim bu ihtiyarlar ? Ne yer ne içerler ? Dizideki her olgunun günlük hayatımızda bir karşılığını bulduk değil mi?
İskender BÜYÜK dediler = Veli KÜÇÜK dedik.
Daha fazla isme gerek yok..Filmdeki medya patronunun kim oldugunu gerçek hayatta bilmeyen kaldı mı ?
Ben sırf bu yüzden merak ettim ihtiyarları..Eee ne de olsa ehil kişiler..Yaşını başını almış kişiler..Ellerinden öpecek kadar tanımayız ama bizimde iki satır yorumumuz olsun bu ihtiyarlar hakkında..
Şimdi efendim çok eskilerden örneğin 300 yıl kadar önce olabilir mesela..Osmanlı nın içinde oluşmuş, gerçek bir derin devlet yapısından söz edilir..Bu oluşumun şimdiki çeteci derin devlet yapısından ziyade, milli menfaatleri olan bir yapı olduğu, halkın değerleriyle çarpışmayı görev saymadıkları, halka hizmet ettikleri gibi bir sürü kehanet vardır..
Hatta İmam Gazali ye kadar gittiği söylendi bir zaman..Osman Gazi Kurdu diye konuşanlar oldu..
Son demde Atatürk’ün Teşkilatı Mahsusa’ya ve bu gizli yapılanmaya sahip çıktığı, bu örgütlerle içli dışlı olduğu ve devleti kurma görevini bu örgütlerden aldığı anlatılır…Teşkilatı Mahsusa bilinen bir yapıydı ama geride daha gizli bir örgüt olduğu hep konuşuldu..
Atatürk’ün Padişahla asla ters düşmediği, öyle göründüğü, Trablusgarp’a halı tüccarı kılığında bu gizli istihbarat örgütü ve Teşkilatı Mahsusa tarafından gönderildiği, İtalyanlara karşı burada halkı örgütleyip savaştığı söylendi.
Peki dizideki her olgunun karşılığı olduğuna göre , acaba biz şimdi hayal mi kuruyoruz ? Yoksa ihtiyarlar gerçekten geri mi geldi ? Milli ve mahrem kuruluşlarımıza sızmış olan vatan hainleriyle savaşmak için acaba geri mi geldiler ? Yoksa Kurtlar vadisi filmini psikolojik harekat olarak mı kullanıyorlar ? Necati ŞAŞMAZ kim o zaman ? Dizideki her şeyin karşılığını sayan kocaman adamlar , İhtiyarları neden tanımıyor ?
Size de komik gelmiyor mu ? Dizideki her olgunun hayatta bir karşılığı var..İhtiyarlar bir sır..
Valla bana göre sır falan değil..Gerçekten ihtiyarlar geri geldi..Komplo teorisi deyip gülebilirsiniz..Evet teori..Ama her teori, kendi içinde gerçeklik payını gizli tutar..Ve bu sefer durum farklı..
Ergenekon ve Gladyo güdümlü gündemimize bomba gibi giriş yapan ihtiyarlar elbette kendilerini deşifre edecek değiller..Elbette ellerini kollarını sallayacak değiller..
Ama ülkedeki rota değişikliğini , ülkenin bölgede güçlenen misyonunu, tam bir mutabakat içinde çalışan Asker ve sivil iktidarı , sadece AB ye uyum yasalarıyla izah edemezsiniz..Zaman değişti diyerek geçiştiremezsiniz..
Evet bir yerlerde bir şeyler oluyor..Bir yerlerde bazı taşlar yerine oturuyor..Her sistemin planları olduğu gibi, sistem içindeki sistemlerin de planları vardır..Ve var gerçekten..
Ve dizideki gibi , sistem bağırsaklarını temizliyor..
Ben tesadüflere hiç inanmadım..Olmayan şeylere inanmam çünkü..Ve ben ihtiyarlara inanıyorum…
Belki gerçekten yaşlı kişiler değiller..Belki henüz tam manasayla etkin değiller..Ama Devletin gerçek sahipleri geri geldiler…Geldikleri her geçen gün daha çok belirginleşecek…Göreceksiniz…Göreceğiz….
( Büyüklere saygılı olalım İhtiyarlara yer verelim…Zira bazı eskiler hiç eskimez ) Göreceksiniz….Göreceğiz….
TUNAR ÇALIŞKAN - ARAŞTIRMACI - YAZAR