YORUMLAR
Ana yazıyı okuyunca gurur duydum,ancak tarihçi! olduğunu iddia eden bir yazarın söyledikleri canımı sıktı ve aklıma Ali Kemal geldi o da güya Türk'tü.Ülkeni ve halkını sevmezsen senin milliyetinde şüphe götürür bence.16 yıl Arap ülkelerinde kaldım,ayrıca bir çok ülke gördüm ne hikmetse bizdeki gibi herkes maneviyatı gerçek yaşama karıştırmıyor sadece biz de herkes inancını öne koyarak kendine paye çıkarıyor..Ben önce Türk'üm sonra müslümanım.ümmetçilerin dediği gibi hepimiz müslümanız kardeşiz safsatasına inanmıyorum.sn.cicikağan çok güzel özetlemiş aslında daha da ilaveleri var.Mesela;Osmanlı özellikle kuzey afrika ülkelerine gelin bizi koruyun dedikleri için gitti ve bu ülkelere her yıl bütçeden pay ayrılır gönderilirdi.Oysa avrupa da tarihçiler iyi bilirler, fransa ve ingilterenin tampon bölge olarak kurdukları sonrada devlet statüsüne kavuşan hollandalılar bile güney afrikayı yağmaladılar(Örnek;1877-78 güney afrika boer savaşları)
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE..
Bedewi tarafından 12/28/2009 10:24:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
ben türküm kardeşim. onaltı imparatorluk kuran bir neslin torunuyum. ben para için ne bayrağımı ne kimliğimi nede türklüğümü satarım. avrupada yaşayanlara bir çift sözüm olacak. biz kimlerle zafer savaşı yaptık? önce bunu bilin. sonra avrupada yaşayın. ben herzaman şu sözcüğü söylerim NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE. ELİNE SAĞLIK NİGAR HANIM.
İnsan Yasası bir şiir "Brezilyalı şair Thiago De Mello tarafından 1926'da yazılmış, Ülkü Tamer tarafından dilimize çevrilmiş uyulması gereken yasalar topluluğu." Yaradılmışı severim yaradandan ötürü.Her yaradılan da yaratanın izi vardır."Yunus EMRE.Sağolun,sevgiyle kalın.
Değerli dost;insan yasasını yeryuvarında geçerli kılmayı umarım biz başarabiliriz.21.yyıla akıl-bilim rehberliğinde,Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'ü anlayıp tanıdıkça işimizde izleyeceğimiz yol ışır.İnancımız gönlümüzün ışığıdır."Cahit Arf"gibi Türk'ün zekasını dünyaya ispat etmiş bir değerden habersiz-Mustafa İNAN'arı tanımayan,Ali ERDEMİR'e çalışma ortamı sunmaktan kaçınılan bize,bu ışıltıları bilmek-öğrenmek-öğretmek ve Türklüğü her anlamda-her bakımdan insanlığın ayakta alkışlayacağı işlerle yüceltmek düşüyor.İş bizim-çalışmak bizim.Bay bay yerine biz "hoşçakal "dedirtmeliyiz önce kendi insanımıza sonra dileyen herkese.Sevginin,barışın,aklın-bilimin önderleri bu coğrafyada çoğaldıkça ,yarınları yazmak iradesini gösterdikçe onur duyacağız-gurur duyacağız.Ben de Gazi Mustafa KEmal ATATÜRK 'ün izindeyim.Hoşçakalın.
Elinize sağlık değerli hanım efendi. Türlüğünde utana utansın. Ben utanmam. Anlatmak istediğinize katılıyorum. Siz anlattıklarınızdan dolayı kutluyorum. Tam ödüllük bir yazı. Ama vermezler be asena vermezler. Ben asırlar önce güzel yurdumuza göçüp gelmiş iran azerilerinin torunuyum. Köyümdende, Türklüğümdende uatnmıyorum. Aslada utanmayacağım. saygılar. aşıkturhani.
Sayın Hasan Hüseyin Arslan, tarihçiymişsin bende tarihçiyim.
Ama senin nasıl bir tarihçi olduğun şu yazdığın mesajdan sonra ilgimi çekti.
Türklüğümüzle övünürken insancıl olmayalım diyen yok sanırım.
Tarihte bir çok kavim birbirleriyle savaşmıştır. Bu savaşların çok azı din savaşı olmuştur. Sanırım Avrupa’ya özeniyorsun ve birde tarihçiyim diyorsun sen önce Avrupa nasıl zengin oldu oradaki din savaşlarını oku bakalım. Tarihte çok az millet vardır ki sömürge zihniyeti yoktur.Bunlardan en başta gelenide Türklerdir. Avrupa’nın başta Afrika olmak üzere dünyanın zenginliklerini Avrupa’ya taşıyarak bugünkü zenginliklerini oluşturduğunu görürsün.
Ülkemizin borçlu olmasını 3-5 insana bağlıyorsun madem çok hünerli isen materyalist düşüncende var bu milleti G8 lerin arasına al. Neden kolayı seçerek kaçıyorsun bu ülkenin bu hale gelmesinde senin hiç payın yok mu? Senin gibi becerikli kişiler becerilerini kullanmayıp kolaya kaçarsa elbette ki daha çok borçlanırız.
Milletler laf olsun diye ortaya çıkmadı. Bu sosyal olgudan bile haberin yok. Sen sokakta gördüğün her insanla arkadaş olur musun yoksa sosyal paydalarınız olan insanlarla mı dost olursun. Sen sokakta her gördüğüne Anne mi diyorsun? Çünkü sokakta gördüğün her insanda senin annen gibi bir insan Anneni falan ziyaret etmene gerek yok sokakta gördüğün bir kadına Anne diyebilirsin neticede dediğin gibi O da insan. Senin gözünde senin açından Annenle sokakta gördüğün kadının hiçbir farkı olmamalı. İslami anlayışımız açısından da örnek vermek isterdim fakat yorumunuzdan Türklerin zorla İslamlaştırıldığına inandığınız için Ateist düşüncede olduğunuzu düşündüm. Türklerin zorla İslamlaştırıldığı düşüncende tamamen yanlış ve tarihçi olduğunu söyleyen biri olarak üzüntü verici. Türkler, Çin baskısı karşısında Abbasilerle birleşerek Çinlilerle savaşmış bu olayın dönüm noktası olarak ta Talas savaşı(751)kabul edilmektedir. Kaldı ki Türklerin Gök Tanrı inancını incelersen İslamiyet’le bir çok konuda benzerlik gösterdiğini bu nedenle İslamiyet’in Türkler tarafından gönüllü olarak kabul edildiğini görürsün.
Size tavsiyem biliyorum dediğiniz tarihi aklınızdan silin tarihi sil baştan yeniden öğrenin.
Nigar hanım çok sade bir dille duygularınızı aktarmışsınız.Bitkilerin bile köklerinin olduğunu düşündüğümüzde insanların da köklerine bağlı olmasının ne kadar önemli olduğunu anlarız. Sosyal bir varlık olarak insanlarda elbette ki kendi sosyal grubunun içinde yer alacaktır.
cicikagan tarafından 1/27/2009 1:35:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ne olursaniz olun ben gurur duyuyorum Türklüğümle ve müslüman olduğum için. İnşaallah her şey düzelir.
İnsan olmak önemli ama milletinide aşağı görmek iyi değil.
Beş parmak birmi ?
iyiler kadar farklılarda çıksada bir bütün topluma kötü denmez.
Sizin okuduğunuz sıralarda bende okudum ama ben şuyum asla demem. Selam ve dua ile .
Yine diyorum .
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE ALLAH TÜRKLERİ MÜSLÜMANLARI KORUSUN
Isanirim insan olmak bir millete ait olamktan daha büyük olmak demektir. 17 milyon issizin, 400 tane soyguncu milletvekilinin oturdugu bir parlamentoyla yönetilen 480, Milyardolar borcu olan bir ülkenin neyiyle gurur duyuyorsun anlamadim, ayrica ben de Türküm, yurtdisinda yasiyorum ve tarihciyim, acaba siz Türklerin kac katliamdan sonra müslümanliga gecirildigini biliyormusunuz.
birilerinden bir şey beklemek yerine yurdunun yükselmesi için mücadele etmek en onurlu davranıştır.kaçmak ve gizlenmek aynı zamanda zayıf kişiliğini gizlemektir.insan olan vatanına elinden gelen hizmeti yapar.biz yapmazsak aydan mı gelip yükseltecekler toplumumuzu.elinize sağlık.
Menfaatine gelmemiştir Türk olmak !
Yabancı sempatizanleri değil mi sömürgeye alet olan ?
Dün bir gazetenin köşe yazısında kadınların kendilerini tavlatma sanatını yazıyordu bir başka kadın!
Bugün Türk olmaktan hangi sebeple utandığını yazan kadın...Güle güle gitsin.........Kalan sağlar bizimdir !