- 2024 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
KERBELA KURBANLARI
KERBELA KURBANLARI
*****Hicretin 95.Yılında Müslümanların başına halife seçilen Muaviye; Oğlu Yezidi kendisinden sonra Halife tayin etmeye karar kılar. Daha hayattayken oğlu Yezit için biat toplar. Ve kendiside hemen biat ederek işi hızlandırır. Muaviye öldüğünde oğlu yezit Hilafet makamına oturur. Halkta korkudan biat etmek zorunda kalır.
*****Yezit Medine Hâkimine mektup yazar. Derhal halktan kendisine biat etmelerini işe de Kureyş büyüklerinden olan Hz Hüseyin’den (a.s) başlamasını emreder. Emri alan Hâkim derhal Yezide biat etmesi için Hz Hüseyin’e(a.s) başvurur.
*****Hz İmam Hüseyin (a.s)‘Biz nübüvvet ailesi ve risalet madeniyiz, yezit ise fasık; şarap içen, adam öldüren, adil olmayan birisidir böyle bir kişiye biat etmem mümkün değildir’der.
*****Tanınmış İslam yazarı Mesudi derki ‘Yezit ayyaş birisiydi, köpek, maymun ve avcı kuşlarını beslerdi içki içerdi zamanında halk bile içkiye başlamıştı. Firavun halkın işi hususunda ondan daha adil daha insaflıydı’ der
İmam Hüseyin (a.s) Medine’nin durumunu karışık görünce o şehirde kalmayı doğru görmeyip Hicretin 60.Yılı Recep ayının sonuna iki gün kala Pazar günü ailesi ve dostlarıyla Mekke’ye hareket eder. Hareketten önce Muhammet bin Haneffiye’ye bıraktığı vasiyetinde ‘Ben azgınlıktan makam sevdasıyla fesat çıkarmak ve zulüm yapmak için Medine’den ayrılmadım. Ceddimin ümmetini ıslah etmek, iyiliği emredip kötülükten sakındırmak ve ceddim Resulullah (s.a.v) ve babam Ali bin Ebi Talibin yolunda hareket etmek için o şehirden ayrıldım’.der.
*****Küfe halkı mektuplar yazıp imzalayarak İmam Hüseyin’i Kufeye davet ederler. Mektuplarında ‘Biz senin yolunu bekliyoruz kimseye biat etmemişiz. Senin yolunda can vermeye hazırız. Senin için onların Cuma ve cemaat namazlarına katılmıyoruz.’Derler. İmam Hüseyin(a.s)Kufe halkına güvenerek Ramazan ayının yarısında Müslim bin Akili Kufe’ye gönderir ve Kufe halkına git yazdıkları doğruysa bize haber gönder der. Müslim Şevval ayının beşinci günü Küfe’ye varır. Müslim aracılığıyla12 bin kişi İmam Hüseyin’e(a.s)biat ederek İmamı Küfe’ye davet ettiler. Kufe’de yaşananları duyan Yezit Kufe hâkimini azledip yerine,Übeydullah bin Zıyad’ı atar. Derhal Müslim’in yakalanıp öldürülme fermanını salar. Diğer taraf tanda İmam Hüseyin’i(a.s)Mekke’de öldürme planları kurar. İmam Hüseyin(a.s)haber alır almaz Kâbe’de kan dökülmesini engellemek ve o yüce mekânın hürmetini korumak için Hacı, aceleyle bitirir. Hicretin 60.yılı Zilhicce ayının sekizinci günü Mekke’den hareket eder.
*****Übeydullah; ‘Müslim bin Akil ve sığınak veren Hani bin Urveyi’ şehit eder. İmam Hüseyin’in(a.s) Kufe’ye geldiğini öğrenince, İmamın ordusunu gözetim altında tutmak için Hür bin Yezid-i Riyahi’nin komutasında bir orduyu Kadisiyye bölgesine gönderir. Yezid Şeraf denilen yerde İmamla karşılaşır. İmam Küfelilerin iki heybe dolusu mektuplarını gösterir davet edildiğini bildirir yoluna devam eder.
*****Hicretin 61. yılı Muharrem ayının ikinci günü İmam Hüseyin’in(a.s.) kervanı Nevneva bölgesine vardı. İbni Ziyad tarafından gönderilen bir elçi Hür bin Yezide ‘Mektup eline geçer geçmez Hüseyni sıkıştır onu suyu ve sığınağı olmayan bir yere sürükle’ emrini veriyordu. Hür bin yezit İmam Hüseyin’in (a.s.)kabilesini KERBELA denilen yerde durdur-.
du. Ertesi gün Übeydullah Ömer bin Sad komutasında 4000 kişilik Savaşçıyı Kerbela’ya gönderir
*****Ömer bin Sad Aşura gününe 3 gün kala İmam Hüseyin’in (a.s)kafilesinin suya ulaşmaması için 500 süvariyi Fırat nehrini korumaları için görevlendirir. Muharrem ayının dokuzuncu günü İmam Hüseyin(a.s.)ve ashabı tamamen düşman tarafından ablukaya alınır. Tasua akşamı düşman tarafından saldırı emri verilir.
İmam Hüseyin(a.s.)Abbas bin Ali’yi kardeşini düşmanın ne yapmak istediğini sormak için gönderdi. Hz Abbas onlarla konuşup saldırıyı ertesi güne erteledi. Nihayet Aşure günü yetişti. Ömer bin Sad 30 bin savaşçıyla saldırıyı başlattı. İmamın ordusu Ehlibeytten otuz iki süvari ve kırk piyadeden toplam yetmiş iki kişi onca saldırı karşısında korkusuzca direnip yiğitçe savaştılar. Hem şehit verdiler hem de onlardan can aldılar.
İmam Hüseyin’in(a.s.) ashabının hepsi şehit olunca İmamın ailesinden savaş meydanına ilk ayak basan aziz evladı Ali Ekber oldu. Ondan sonra İmam Âlinin(a.s)İmam Hasanın(a.s.)Caferi Tayyarın ve Akilin evlatları savaş meydanına çıktılar. Birer, birer yiğitçe savaşarak şahadet şerbetlerini içtiler. Hz Abbas bin Ali de(a.s)İmam Hüseyin’in evlatlarına su getirmek istediği sırada savaşarak canını İmam Hüseyin(a.s)ilahi kıyamı yolunda feda etti.
*****Aşure gününün en hassas zamanı Peygamberin(s.a.v)ciğer paresi Hz Fatıma’nın Aziz oğlu İmam Hüseyin(a.s)yardımcısız kaldığı an düşman her taraftan saldırıyordu.
Aşure günü orda bulunan Haccac bin Abdullah şöyle diyor.’Allaha and olsun ki oğlu, kardaşi, kardeş oğulları, akrabaları ve yarenleri öldüğü halde onun gibi di-rençli, sebatlı, şecaretli ve yiğit birisini görmedim. Düşmana saldırdığında onlar kurt korkusuyla dağılan keçiler gibi imamın sağ ve solundan kaçışıyorlardı.
Nihayet İmam Hüseyin’de (a.s.)o zalimlerin eliyle feci şekilde şehit edildi. Halife Muaviye bin Yezitten ödül almak için bütün küfe şehitlerinin kafaları bedenlerinden ayrıldı. İmam Hüseyin’in(a.s.)kafasını bedeninden Hz Resulullahın (s.a.v)öpüp kokladığı yerden Şimir Zülcevşen ayırdı. Cenabı Allahın(c.c)laneti üstünde olsun. Ehlibeyt kadınları develere bindirilerek O anda savaş meydanına çıkamayacak kadar hasta olan Zeynel Abidin bin Hüseyin(a.s)birlikte Şama getirildiler.
*****Hz Hüseyin’in (a.s)şehit edildiği gün Muharrem ayının 10.günü yani Aşure gününe rastlar. Bugünün önemi büyüktür. Hz Âdem’in(a.s) Cenabı Allaha(c.c) ettiği tövbenin bugün kabul olunduğu, Hz İbrahim’in(a.s) bugün ateşten kurtulduğu, Hz Yakup’un(a.s) oğlu Yusuf’a kavuştuğu gün, Hz Nuh’un(a.s) bindiği geminin tufan bitip sular çekilince Cudi dağına yine bugün oturduğu Hz Musa kavmini Firavunun şerrinden kurtardığı gün bugündür. Hz Eyyup (a.s)dertlerinden kurtulduğu gün, Hz Yunusun (a.s)balığın karnından kurtulduğu ve Hz İsa’nın (a.s)göğe çekildiği günün bugüne rastladığı rivayet edilir.
Evet, Dostlar Hz İbrahim Aleyhisselamın Oğlu İsmail Aleyhisselamın canını bağışlayan Cenabı Allah (c.c)kurbanlık bir koç ile bağışladı. KERBELAdaki şehit olan 72 Ehlibeyt ve asabı şahadet şerbetlerini içtiler Hak yolunda kurban oldular. Rabbim Ehlibeyt sevgisine ve onların inandığı gibi Hakka kul olmayı cümlemize nasip eylesin.
Bu olay tüm inananların yüreklerinde ebede kadar sönmeyecek bir hüzün ateşi bıraktı.
Sevgili Peygamberimiz Muhammet Mustafa (s.a.v)bir hadisinde ‘Size iki şey bırakı-yorum birisi Kuranı Kerim, Diğeri Ehli beytim buyurmuştur’.Cenabı Allah (c.c.) İkisine de sıkı, sıkı sarılarak sırat geçmeyi nasip kılsın. ÂMİN
YORUMLAR
Sevgili Peygamberimiz Muhammet Mustafa (s.a.v)bir hadisinde ‘Size iki şey bırakı-yorum birisi Kuranı Kerim, Diğeri Ehli beytim buyurmuştur’.Cenabı Allah (c.c.) İkisine de sıkı, sıkı sarılarak sırat geçmeyi nasip kılsın. ÂMİN
yazan yüreğe sağlık,Ehli beytim sevenler benim de dostumdur.aleviyim ne mutlu bana diyorum.Ali Cemal kardeşime katılıyorum.selam ve saygılar.seni ayakta alkışlıyorum.CAN.
Muaviyeye ,yezide binlerce lahnet olsun
Her kim 12 imamı ve onun ceddini sevenlere milyonlarca rahmet olsun
Muaviye yezitler bu günde var ehlibeyit evladını maraşta, çorumda gazide kurşunladılar sıvas madımaklarda diri diri yaktılar
Çok içten arif saygın bir yazı okudum yazan asil yüreği
keskin kalemi tüm yüreğimle kutluyorum
Saygı ile selamlıyorum
Ne mutluki Aleviyim diyorum
Saygılarımla
_____Ali Cemal AĞIRMAN_____.
şair67 tarafından 1/30/2009 10:37:03 PM zamanında düzenlenmiştir.