- 922 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BU YIL DA YENİ DEĞİL!
Her gün birkaç gazete almak bana yılların verdiği bir alışkanlık. Ekmek ne kadar ihtiyaçsa, gazeteyi de öyle ihtiyaç olarak gördüğümden olsa gerek, her hangi bir nedenle o gün gazete okuyamamışsam beynimde bir açlık hissederim.
Aldığım gazetelerde bu kez yoktu!
Hani gazetelerin ilk sayfasında olurdu ya!
Yaşlı bir adamın gidişi ve sevimli bir çocuğun gelişi, resmedilirdi ya!..
İşte o yoktu bu yılın son gününde, benim aldığım gazetelerde.
Sanıyorum ki onlar da anladılar; gelen her yeni yılın eski yıllardan gebe kaldığını. Ve gelen her yeni yılın eski yılların genlerini taşıdığını.
Savaşlarla, adaletsizlikle, ihanetlerle geçen yılların gebe bıraktığı bu, dünya, denilen hatunun doğuracağı çocuğun hiç de resimle tasvir edildiği kadar güzel ve sevimli olmayacağını, onlar da anladılar.
Ya da yarın doğuracaklardır bu çocuğu.
Bu gece birçok yerde kutlanacak yeni yıl.
Herkes istediği gibi, kendine uygun olarak sözde kutlayacaklar kutlanacak ne varsa!
Ben asla kutlamalara karşı değilim. Ancak şöyle bir düşünmek istedim kim nasıl kutlayacaktır bu geceyi.
Mesela;
Beş yıldızlı otellerde, beş yıldızlı küçük bir çevre nasıl kutlayacaktır?
Dağlarda nöbet tutanlar nasıl kutlayacaktır?
Bir gecekonduda işsiz baba çocuklarına ne yedirecektir?
Kızarmış hindiler, kimin sofrasında salınacaktır?
Gazze’ye yeni yıl bombası hediye edilecek midir?
Belki yeni aşklar doğacaktır içki sofralarında; belki de bitecektir bazı aşklar!
Sevdalar da ihanetler de tavan yapacaktır belki de bu gece!
İşten çıkartılanlar için bu gece ne ifade edecektir?
Neyse!
Ben tavada oynayan hamsileri rakıma arkadaş yaparak; eski şarkılarla oyalanarak geçireceğim. Arada bir de karşıdaki karlı dağa bakıp gülümseyeceğim.
Yeni yıla da çığlık çığlığa değil, geçen bir yılın hüznüyle gireceğim.
Tam gece yarısı da umutlarıma sarılacağım.
Her zaman olduğu gibi; her zaman olduğu gibi insanlık ve birazcık da kendim için iyi dileklerde bulunacağım, adet yerini bulsun diye.
Ama bileceğim ki, bu yıl da yeni değil, eskilerden kalmış bir artık!
Herkese iyi yıllar!..
Yeni yılınız kalbinize ve düşüncelerinize uygun düşsün!
(Uzun bir mola.)
YORUMLAR
''Sanıyorum ki onlar da anladılar; gelen her yeni yılın eski yıllardan gebe kaldığını. Ve gelen her yeni yılın eski yılların genlerini taşıdığını.
Savaşlarla, adaletsizlikle, ihanetlerle geçen yılların gebe bıraktığı bu, dünya, denilen hatunun doğuracağı çocuğun hiç de resimle tasvir edildiği kadar güzel ve sevimli olmayacağını, onlar da anladılar.''
Çok güzel,seviyeli ve anlamlı bir yazı..Bu gün söylenmesi gerekenlerin,en anlaşılır hali...
Biz de,değerli yazarımızın güzel dileklerine katılıp,ona da gönlüne göre yıllar dileyelim.
Fikret TEZAL tarafından 12/31/2008 3:06:22 PM zamanında düzenlenmiştir.