- 470 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
HUKUKUN İÇİNDE KALMAK!
İki kere yanlış, iki kere hata, iki kere… Evet! İnsanları elinin emeği ile geçinmelerini temin etmek yerine, ülkenin bir kısım insanlarından aldığınız vergileri,yatırım yapma yerine, başka sorunlu bölgelerdeki insanlara -tabir yerinde ise- ikram etmekle sorunları çözeceğinizi sanıyorsunuz(!?)
Her seferinde insanlar sizden bir şeyler koparmanın, sizin yaptıklarınızı istismar etmenin yollarını buluyorlar. Veya siz buna zemin hazırlıyorsunuz. Her seferinde verdiğiniz şeyler biraz daha büyüyerek rüşveti artırıyorsunuz. İnsanlar verilenlerle yetinmiyor. Sizi biraz daha zorluyorlar.
Anlatılır: Üç adam ölmüş ve cennetin kapısına dikilmişler. Ölenlerin biri İstanbullu, biri Karadenizli biride Diyarbakırlı. İstanbullu Cennetin kapısındaki meleğe soruyor;”Kaç para? Melek 5 bin dolar diyor. İstanbullu ödeyip geçiyor. Karadenizli biraz pazarlıktan sonra 4 bin dolar ödeyip geçiyor. Diyarbakırlı soruyor. Ama ne denmişse pazarlık bile yapmadan “Kabul, devlet ödesin” diyerek geçip gidiyor.
Espridir ama bunlar mantık olarak yerleşmiş anlayışlardır. İnsanlar her mikrofon tutulduğunda, ne zaman birisi sorduğunda;”Devlet bize şunu yapsın, Devlet bize şunu yapmıyor.” Gibi ifadelerle her şeyi devletten bekler hale geliyor. Bazılarının ifade ettiği gibi, halka dönük ekonomide siyasilerin “Sakada Ekonomisi” bu tip insan manzaralarını meydana getiriyor.
Devletin görevi, “han-ı yağma” yapmak milletin malını, gelirini, bir kasım insanlara peşkeş çekmek değildir, hem de oy uğruna, Devletin görevi her zaman hukukun içinde kalmaktır. Her varlığa hakkını vermektir.
Devletin bakanı, “9 milyon yeşil kartlı var.” diyor.”Bunlardan kaçı mercedesli, kaçı mercedessiz? Yani ortalama zenginlikte olanları yeşil karta kabul edeceğiz, fakat Mercedes arabası olmasın yeter(!)Peki! Mercedes’li veya değil bu 9 milyon kişiye yeşil kartı devlet vermedi mi? Hiç bakmadı mı bunların kaçı yeşil karta muhtaç veya değil diye? Belki de yeşil kart verilenler hak etmiştir(!) bu ekonomik ve kültürel yokluk içinde!
Son olaylar gösterdi ki, DTP’nin arkasında ki güç bellidir. Asıl organizatör Ankara’da değil, İmralı’dadır. Asıl genel başkan o’dur. Siz, kime ne verirseniz verin, asla insanları memnun edemezsiniz. Doğırusu insanların hak ettikleridir. Mükâfatsa mükâfat, mücazatsa mücazat… Yani devletin kerim eli daima insanlarının üzerinde olacak. Millete ve milletin içindeki müspet-menfi her kese adil olacak, adil davranacak.
Devlet, vatan topraklarının içinde yaşayan her kimseye, büyük-küçük, erkek-kadın, zengin-fakir demeden hakkını verecek. Sesi çok çıkanlara farklı, senini çıkarmayana farklı davranırsa adil olamaz. Adalet, pahası ne olursa olsun uygulanacak, uyulacak bir kuraldır.
Hukukun içinde kalarak, vatanın bölünmez bütünlüğünü, devletin vatan topraklarında her santimetre karesinde hâkim olduğunu temin etmemiz gerekiyor. Bir kısım harici endişelerle olaylara gereken müdahaleyi yapmamak, gerekli tedbirleri almamak, gaflettir ki, vatana ihanetle eş değerdir.
Oy endişesi ile yapılması gerekenleri yapmamak, yapılacaklardan geri durmak, hem siyasetin parçalanmasının hem de ülkenin bölünmesinin sebebi olabilir. Birlikte siyaset yaptığınız insanların, ortaklarınızın gönlünü hoş etmek için farklı söylemlerde bulunmak ihanet değilse bile gaflet olur.
Bizi biz yapan, bizi millet yapan, kardeş yapan özelliklerimizi öne çıkarmak yerine, insanların hoşuna gidecek, ayrışmayı tetikleyecek beyanlarda bulunmak, bekli bir süre insanları oyalaya bilir ama bu tür politikalarla asla netice alamazsınız. Vardığınız sonuçlar kesinlikle kalıcı olmaz. Bir milletten yeni milletler çıkarırsınız.
O nedenle, kim olursa olsun, kim üzülür veya tepki verirse versin, adalet yani hukuk herkese eşit çalışmalıdır. Güçlüler gariplerin hakkı ve hukuku onlardan alınana kadar devletin yanında en zayıf, garipler hakkı ve hukuk güçlüden alınana kadar en güçlü olmalıdır.
Doğu ile batı, kuzey ile güney, ülkenin her CM2 sinde hukuk aynı olmalıdır. Devlet hukukun üstünlüğü konusunda cesur olmalıdır. Kim ne der? Bize kim ne der, kim ayıplar, kim tenkit eder? Demeden yasalar her kese karşı aynı işlemelidir.
Hukukun içinde kalarak ve hukukun üstünlüğünü temin ederek insanlarınıza vardığınızla, devletin kerim eli kanayan yaraları saracak, acıları dindirecektir. Devletin karşısında olup, millete zarar verenler devletin kerim ve güçlü eli karşısında çaresiz kalacaklar, mazlum durumunda kalanlar ve kötü gidişten, bölünmeden endişe duyanlar ise devletin adaletinden emin, geleceğimizden emin olacaklardır.
Mustafa Göktekin
YORUMLAR
Hakkın ve hakikatin baştacı olduğu br devlet-i ebed müddet için hukuk kurallarını uygulamak hem insanlığımızın, hem müslümanlığımızın hem de yüce bir millet olmamızın vazgeçilemez bir şartıdır. Bu açıdan ogünlerin özlemiyle yaşamaya ve anlatmaya devam etmeliyiz diyorum. Kaleminize sağlık Efendim.
Sayın Mustafa hoca çok yerinde bir yazı yazdınız keşke yazını başlığını şöyle yazsaydınız HAKKIMIZI YİYEN..................? yesin ayıptır benim vergimi gidip vergi vermeyen elektrik su parası vermeyen bu ülkeyi yıkmaya çalışanların yandaşlarına verenlere lanet olsun.Karadeniz insanının sesi çıkmıyor diye çokmu zenginler toroslarda yaşayan göçebeler çokmu zenginler illa pkk ya mı oy vermeli hatırlanmak için nekedar ayıptır şu işe bakın camaşır makinası bulaşık makinası buz dolabı dağıtıyorlar neden vatandaşımızın ihtiyacı var ne ihtiyacı oy almak için kimin hakkını kime veriyorsunuz hakkımı yiyen......yesin hani basın özgürlüğü kıçlarının korkusuyla birşey yazamıyorlar hani muhalefet partileri neden sesleri çıkmıyor......Parsel parsel eylemişler dünyayı........yiyip geziyorlar eskiden oy kullanmak vatandaşlık görevi idi şimdi oy kullanmamak vatandaşlık görevi aslında Gitsinler karadenizin köylerine baksınlar dolaşsınlar soru sorsunlar devletten ne istiyorsunuz sorsunlar baksınlar o köylü ne diyecek Adamlar yapmışlar on çocuk bir sürü ayakları yalınayak çıplak bir mikrofon görmesin başlarlar ağlamaya geçinemiyoruz devlet vermiyor hep devletden isterler hiç devlete vermezler devletde benim hakkımı gider o haine verir o hainde gider apo denen itin arkasından koşar alır çamaşır makinasını nasıl kandırdım bilmem neyini şeyettiğimin T.C hükümeti der AYNEN BÖYLE DERLER DUA ETMEZLER KÜFÜR SÖYLERLER ben onlarla yaşadım üç sene ruh hallerini bilirim yedikleri tabağa sıçarlar.
Mustafa hoca devletimiz artık mandalina devleti olmuş kimsenin hiçbir kuruma güveni kalmadı. Gördünüzmü Sayın Cumhurbaşkanının 18 yaşındaki oğlu Suudi kralının protokolünde bulunuyor iş adamı sıfatıyla devleti bitirdiler bizleri uçan kuşlara muhtaç ettiler
Şuan hukuk diye bir kavram olduğuna inanmıyorum olmayan hukukğun üstünlüğüde olmayacağına göre .................
Allah Yardımcımız olsun..............
..........................................................SAYGILAR MUSTAFA HOCA YAZILARINIZA HARF HARF KATILIYORUM.
mustafa hocam, yazdikalriniza harfiyen katiliyorum
adaletin terazisini bozduklari icin bu kaos ortami yaratiliyor yillarca...
yillarca sunu soyledim, yazdim; ''devletin surekli yardim edecegi bir bolgemiz yok, butun bolgelerimize esit sekilde yardimlar gosturulsun! '' diye..
Konya'in veya Ankara'in koylerine gidilmeli ve eller vicdana konmalidir! Turkiye'nin sadece guneydogusu yok!
Onemli bir durum degerlendirmesi yapmissiniz, tebrik ederim.
saygilarim derinden
Hukukun içinde kalan yok ki...
Sorun hukuk değil hukuksuzluktur.
Devletin her alanında bu dengesizlik var ve artarak gidiyor.
Şehirleşme rezalet
Sanayileşme rezalet
Tarım hayvancılık rezalet
Eğitim ve öss rezalt
Sağlık güvenlik basın ne varsa rezalet
ORTADA HUKUK YOK
SUÇLULAR CENNETİ OLDUK