GÜLÜMSE
Önce geçmişi unut sıkıntılarını bırak bir kenara. Bırak sana eziyet veren, canından bezdiren dünde kalanlar kalsın bir kenarda ve dursunlar kendi başlarına.
Dikkatli bak seni sevmeyenler değil, sana değer veren, seni sevenler var yakınında. Ve bu insanlar çok yakınından gözlerine değil, göz bebeklerinin içine bakıp duruyorlar yıllardır.
Düşün hadi bu seni seven insanlar senin gülmeni gülümsemeni beklemekte haksızlar mı?
Hadi sende o seni sevenler gibi hisset kendini ve gülümse. Onların gibi düşün, onlar gibi yaşa sende ve gülümse.
Dünya sevgiyle başlamışsa dönmeye belki bir gün sevgisizlikten duracak, dönmekten vaz geçecek. İşte bunun için bir tek sen kalsan da sevgiye cevap ver ve gülümse.
Gel bir hesap yapalım birlikte. Somurtmakla ne kaybeder gülümsemekle ne kazanırsın.
Somurtursan gülmezse yüzün çevreni dostluklarını kaybeder sevenlerini darıltırsın. Hani bir kenara bıraktığın sıkıntılar vardı ya işte onlar ele geçirirler ruhunu kemirirler bedeninin her yanını.
Ya birde gülümsersen işte o zaman dünyanın en güzel en değerli elması gelir oturur yanaklarının çukuruna belki maddi değil ama manevi olarak en zengini oluverirsin dünyanın. Artar çoğalır dostların sevenlerin bu gönül zenginliğinden mutlu olur senin. Onlar mutlu oldukça artar gülümsemesini bilen gözlerinin huzuru. İşte o bir kenarda bıraktığın sıkıntı ve mutsuzluklar daha da uzaklaşır gider senin yanından.
Gülen insan kalır mı hiç dostsuz arkadaşsız ve en çokta sevgisiz. Dikensiz olmaz elbette hayat yolu ama gülümse yinede göster asıl gül yüzünü ve gülümse içten gülümse ki utansın dikenler bile senden.
Sen farklısın sen başkasın ben bunu biliyorum senin yüzün asılsa da içi gülümsüyor her zaman. İşte bunun için bırak bir kenara sıkıntılarını ve daima gülümse.
Hem kendine hem sevenlerine bir ödül vermek istersen bu ödülü yaşa ve yaşat yüzünde.
Ve sevenlerinle birlikte daima gülümse.
04/10/2003
Hayrettin TARHAN