- 856 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HANGISI DAHA ZOR….
Cetindi, zordu…yayladan indiklerinde hamileydi kezban…Ve Ali sırtında bir battaniye bir kac gıysı ıle yıne gurbet yollarına dusmustu…Buyuk sehırlerın dusu buyuk olmaz arkadas..ama evine uc bes kurus ekmek parası kazanmalıydı…Kezban dogum yaptıgında Ali yoktu…
1- Babası cok uzaklarda bir bebegı dogurmakmı..?
2- Babasız bır dunyaya merhaba demekmi..?
3- Yenı dogmus yavrusunu gorememekmi..?
Adını Mehmet koydular..Muhtar emmi..Buyuk baba huseyın serefıne koc kesıp dualar okuttular..Ali sonradan ogrendi Mehmet inin kocaman sımsıyah gozlerı oldugunu..dondugunde Mehmet 3 aylık olmustu…Koye getıren traktorun arkasından ınıp cılgınlar gıbı kostu Ali..Kapıda Kezban kucagında Mehmet le onu beklıyordu..Berber cemal telefon acmıstı muhrarın evıne Alı traktore bınmeden..geliyordu…Bir ozlemle sarıldı Mehmet e…
1- Yavrusundan bu kadar zaman ayrı kalmakmı..?
2- Sigara kokulu uzamıs sakallı bır adam tarafından opulmekmı..?
3- Nasırlı eller tarafından hoyratca oksanmak sevilmekmi..?
Ali ilk is olarak dogumda emegı gecen ebe hanıma aldıgı hedıyelerı ulastırdı..sonra Kezban a aldıgı al basmayı verdı…ozlemle sarıldı…Koy kahvesıne gırdıgınde Mehmet ın babası olmaktan gurur duyuyordu….Herkes kutluyordu Ali yı…Taki kapıda jandarma cavusu gorunene kadar…………
- Huseyın oglu Ali..
- Benim abey
- Mırtaza oglu ısmaıl
- Gurbette cavısım
- Kadır oglu husnu
- Evinde hastadır..
- Muhtar nerde…?
- Sehere gadar gettıydı..
- Bu adını okuduklarım yarın kasabaya askerlık subesıne gelsınler celp var askere gıdecekler….
Ali evine dondugunde Kezban ı bekler buldu..gurbette kazandıgı parayla yaza kadar ıdare edebılırlerdı..Askere gıdecektı..Bu dusunceyle uyudular…Sabah uyandıgında Mehmet ı yanındaydı…aslanım benım..kocum benım..mıs kokulum deyıp sevıyordu alı..mehmet te sankı anlıyormus gıbı tatlı tatlı gulumsuyor babasına oyunlar yapıyordu…Ali babasını salonda namaz kılarken buldu…baba ogul sarılıp hasret gıderdıler..Ali asker olacaktı..Kasabaya gıden traktorun arkasına yerlestıgınde gun yenı doguyordu….5 gun sonra Ali asker oldu…
1- Daha sevmelere doyamadıgı yavrusunu koyup gitmekmi..?
2- Asker kadını..erkek evlat anası olarak bu yanlızlıga katlanmakmı..?
3- Babası uzaklarda bır bebegı buyutmekmi..?
3 ay sonra Ali izine geldi..Mehmet buyumustu..kocaman olmustu..15 gun nasıl gectı bılemedıler baba ogul..Ali bir erkek evlat babası Mehmet bır asker evladıydı..zordu ama mutluydular…Kezban da mutluydu..Gun geldi opusup sarısıp ayrıldılar…Bilmezlerdi bilemezlerdiki bu son kavusmaları olacaktı…bilseydi Mehmet babasının kokusununu daha derın cekmezmıydı ıcıne..Bilseydi Kezban ikinci cocuga dol tutarmıydı..?2 Ay sonra haberi geldi Ali nin... karakolları basılmıs ve 5 arkadasıyla birlikte sehit dusmustu…
1- Yesil traktorun arkasında gıttıgı koyune Al Bayraga sarılı tabutla donmekmi..?
2- Bir sehit oglu olmakmı..?
3- Vatan ugruna sehıt olan Ali nin ikinci evladınıda babasız buyutmekmi..?
Cok seyler konustular buyukler..Ali olmedı ıcımızde yasıyor dedıler…Koy mezarlıgının sehıtlere ayrılmıs yerınde Hasan oglu Kerım ın yanına gomduler..Dualar okundu..Devlet maas bagladı Kezban a..Mehmet i devlet okutacaktı..O bır sehıt ogluydu..oylede oldu…
Kezban vefat ettıgınde ıkı erkek evlat anasıydı..Buyuk oglu Mehmet sımdılerde harbıye de okuyor…Kucuk oglu Umut doktor olacak…
1- Kınalı ellerıyle erıne doyamadan kaybetmekmi..?
2- Kadın olmanın anne olmanın verdıgı gurur ve onurla vatan topragında yatmakmı..?
Sehidim Ali...Kezban Ana ruhunuz sad olsun..Evlatlar vatan evlatlari yolunuz acik olsun...
Ersal Demir
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.