KAOSUN İNSANLARA ETKİSİ
KAOSUN İNSANLARA ETKİSİ
Feyyaz, İstanbul’da oturuyordu. Her günkü gibi işine doğru yola çıkmıştı. Sigarası bitmişti. Genellikle yolda yürürken hep sigara yakardı. Bu yüzden hemen karşısına gelen ilk büfeye girdi. Bir paket sigara aldı. Yoluna devam etti. Sigarasını ağzına götürmüştü ki, sigarayı yakacak bir şey olmadığını fark etti. Büfeye geri döndü. Bir kibrit aldı. Sigarasını ağzına götürdü ve kibritiyle yaktı. Dumanı içine çekip dışarı vermeye başlamıştı. Üflediği duman havaya çoktan karışmıştı bile…
- 3 Gün Sonra -
(Bir Çin Köyünde)
Yutaka, 11 yaşında bir öğrenciydi. Okula gitmek için evinde hazırlanıyordu. Kahvaltısını güzel bir şekilde yapmıştı çünkü biraz hastaydı. Grip olmuştu. Annesi onu uğurlamak için kapıda bekliyordu. Biraz da geç kalmıştı okula. Bu yüzden aceleyle çıktı evden. Okula gittiği yol topraklı, çalılı gibiydi. Okula yetişmek için koşuyordu. Nefes nefese kalmıştı. Bu yüzden biraz soluklanmak için durdu. Derin bir nefes aldı. Burnuna sigara kokusu geldi. Ama etrafında sigara içen biri yoktu ki. Hatta yolda tek başınaydı. Sigara hiç içmemişti. Nefes aldığında boğazına sigara dumanı girmişti. Ve bu yüzden öksürdü. Bağırarak öksürdü. Hasta da olduğu için iyice yanmıştı boğazı. Öksürükle beraber ağzından mikroplar, tükürükler etrafa saçıldı…
- 5 Gün Sonra –
(Afrika-Fas)
Silva, 70 yaşındaydı. Evet, biraz yaşlı olabilirdi ama sağlıklıydı. Her işini kendi yapardı. Yaşına rağmen dinamikliğini korumuştu. Emekliydi. Geçimini rahatlıkla sağlayabiliyordu. Emekli olduğu için artık boş vakitlerini hobilerle geçiriyordu. Balık tutmayı severdi. O gün de denize doğru yola çıkmıştı. Teknesine atladı denizde biraz ilerledikten sonra durdu. Oltasını denize attı. Ve kafasını dinlemeye başladı. Derin nefes alıyor, havanın tadını çıkarıyordu. Bir nefes daha çekmişti ki sanki değişik bir havanın kokusu geldi boğazına. Boğazı yanmaya başladı. Sonra üstüne öksürük ve hapşırmalar geldi. Grip olacağını hissetti. Burnu akmaya başlamıştı. Hemen burnunu denize doğru tuttu ve sümkürdü. Sümük denize bulaşmıştı…
- 7 Gün Sonra -
( Panama Adaları)
Michael, ailesiyle birlikte denizin tadını çıkarmaya gelmişti. AİDS hastasıydı. En ufak hastalıkta metabolizması çökebilirdi. Ama deniz O’na iyi geliyordu. Bu yüzden denize girmek zorundaydı. Deniz yine cıvıl cıvıldı. Koştu denize atladı. Yüzmeye başladı. Dalışlar yapıp çıkıyordu. Şimdiki dalışında birazcık su yutmuştu. Ama tadı değişik geldi. Kaygandı, iğrenç bir tadı vardı. Denizden çıkıp ailesinin yanına gitti.
Ertesi sabah kalktığında ateşi çıkmıştı. AİDS hastalığı bağışıklık sistemini çökertiyordu. Ailesi hemen doktora götürdü. Doktor Michael’ın grip olduğunu ama AİDS dolayısı ile atlatmasının zor olduğunu söyledi. Ölebilirdi. Ailesi mikrobun nereden geldiğini anlamamıştı. Çocuklarına gözü gibi bakıyorlardı. En ufak hastalığa yakalanmamaları için uğraşmışlardı. İki gün sonra Michael gribi yenemedi ve yaşamını yitirdi…
Görüldüğü gibi değerli okuyucularım her bir hareketimizin dünyada üzerinde herhangi bir bölgede yaşayan bir insana etkisi vardır. En ufak bir hareketimiz bile zamanla diğer bir insanı etkliler. Kaos her yerdedir. Dünyanın belirli bir kaosu içerisinde kanat çırpmaya çalışan ufacık bir kelebeğiz…
Yorumlarınızı esirgemeyin arkadaşlar Saygılarımla…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.