Hiçbir zaman çıktığın kapıyı hızla çarpma, geri dönmek isteyebilirsin. don herold
Sevay
Sevay

“ Geriye Kalan Sessiz Boşluk ”

Yorum

“ Geriye Kalan Sessiz Boşluk ”

( 13 kişi )

11

Yorum

26

Beğeni

5,0

Puan

350

Okunma

Okuduğunuz yazı 22.5.2026 tarihinde günün yazısı olarak seçilmiştir.
“ Geriye Kalan Sessiz Boşluk ”

“ Geriye Kalan Sessiz Boşluk ”

" Sesleri saklayın,fotoğraflar çekin,
anları ertelemeyin ".


Çünkü bazı sesler bir gün sadece hatıra olur.
Bazı yüzler ise ömür boyu dinmeyen bir özlem.
Zaman, en çok da “sonra konuşuruz” dediğimiz insanları eksiltir.
Bu yüzden sevdiklerinize bakarken acele etmeyin.
Bir gün o anların içinde yaşarsınız.

Sesleri saklayın.
Bir annenin mutfaktan gelen “çay koydum” deyişini, bir babanın anahtar sesini, çocukların kahkahasını,
sevdiğiniz insanın telefondaki yorgun nefesini saklayın.

Fotoğraflar çekin.
Hem de kusursuz olmadığınız anlarda.
Dağınık sofralarda, uykusuz gözlerle, yarım kalmış gülüşlerle.
Çünkü yıllar sonra insan, en çok eksik kalan anların güzelliğini özlüyor.

Anları ertelemeyin.
Bir gün ararım dediğiniz insanlar,
bir gün giderim dediğiniz şehirler,
bir gün söylerim dediğiniz cümleler
bazen bir ömrün içinde kaybolup gidiyor.

Hayat sandığımız kadar uzun değil.
Bir sabah uyanıyorsunuz, çocuk büyümüş.
Annenizin saçlarına sessizce kar düşmüş.
Babanız yürürken eskisi kadar hızlı değil.
Aynadaki yüzünüz bile size başka birini hatırlatıyor.
Ve insan o zaman anlıyor meğer ömür dediğimiz şey büyük olaylardan değil,
küçücük ayrıntılardan ibaretmiş.

Birlikte içilen bir çay, kapı önünde edilen kısa bir sohbet, yolda yürürken omuza değen bir el, “kendine dikkat et” diyen bir ses.

Bazı insanlar hayatımıza sonsuza kadar kalacakmış gibi girer.
Oysa zaman kimseye ayrıcalık tanımıyor.
Bir gün bir fotoğrafa uzun uzun bakarken buluyorsunuz kendinizi.
Sesini unutmamaya çalışıyorsunuz.
Gözlerinin içindeki ışığı hatırlamak için zihninizi zorluyorsunuz.

İşte o zaman anlıyorsunuz özlemek, sadece birini aramak değilmiş.
Özlemek, artık geri gelmeyecek bir zamana dokunmaya çalışmakmış.
Bu yüzden bugün sevin birbirinizi.
Kırgınlıkları çok büyütmeyin,sarılabiliyorken sarılın.
Dinleyebiliyorken dinleyin,yanınızdayken kıymet bilin.
Çünkü bazı sesler bir gün sadece hatıra olur.
Bazı yüzler ise ömür boyu dinmeyen bir özlem.

Ve insan bir süre sonra şunu öğreniyor.
Hayatta en çok can yakan şey, kaybettiklerimiz değil sadece içimizde yarım kalanlardır.
Söylenemeyen cümleler,sarılmaya fırsat bulunamayan insanlar,özür dilenemeyen kırgınlıklar.
İnsan en çok bunları sırtında taşıyor.

Bazen gece herkes uyurken eski bir fotoğraf çıkıyor karşına.
Bir yüz…
Bir gülüş…
Bir masa etrafında toplanmış insanlar…
O an anlıyorsun aslında fotoğraflar zamanı durdurmuyormuş sadece insanın içini sızlatıyormuş.

Bir zamanlar “hep var” sandığımız insanlar şimdi bir duanın içinde yaşıyor bazen.
Bir şarkıda çıkıyor karşımıza,bazen bir kokuda,bazen yoldan geçen bir yabancının bakışında.
İnsan unutamıyor sadece susmayı öğreniyor.
Çünkü bazı acılar anlatılmıyor.

Kelimeler yetişmiyor bazı eksikliklere.
Mesela annenin yokluğu başka oluyor,
babanın sessizliği başka,kardeşinin ani gidişi.
Bir dostun gidişi bile insanın içinden bir odayı söküp götürüyor.

Ve yıllar geçse de bazı insanlar içimizde aynı yaşta kalıyor hiç yaşlanmıyorlar.
Hep bıraktıkları yerde duruyorlar.
Belki hayatın en ağır gerçeği de bu.
Zaman akıyor ama insanın içindeki bazı anlar hiç geçmiyor.

Şimdi dönüp baktığımda
en kıymetli şeyin ne para, ne başarı, ne de gösteriş olduğunu görüyorum.
İnsanın gerçek zenginliği aramadan hâlini soran bir ses,kapısını çalabileceği bir dost,başını yaslayabileceği bir omuzmuş meğer.

Çünkü Dünya çok yoruyor insanı.
Herkes güçlü görünmeye çalışıyor ama
herkesin içinde sessizce ağlayan bir çocuk var aslında.
Bu yüzden kalp kırmayın.
Bir insanın içine dokunmak kolay değil.
Bazı yaralar yıllarca görünmeden taşınıyor.
Ve bazen küçücük bir merhamet,
bir insanın hayata tutunmasına yetiyor.
Hayatı ertelemeyin,sevginizi saklamayın.
Bugün arayın sevdiklerinizi.
Bugün söyleyin içinizde kalan güzel sözleri.
Çünkü yarın dediğimiz şeyin
kime nasip olacağını hiçbirimiz bilmiyoruz.

Bir gün geliyor insan kalabalıkların içinde bile kendini yalnız hissediyor.
Eskiden içini ısıtan şeyler artık aynı sıcaklığı vermiyor.
Şarkılar yarım, sohbetler kısa, gülüşler yorgun oluyor.
Herkes bir şeylere yetişmeye çalışırken
aslında en çok kendinden uzaklaşıyor.

Aynalara bakıyoruz ama kendimizi göremiyoruz artık çünkü ruh dediğin şey çok yorulunca sessizleşiyor.
Eskiden küçük şeylerle mutlu olurduk.
Bir mektup heyecanlandırırdı mesela.
Kapı çalsa sevinirdik.
Birinin “seni merak ettim” demesi bile içimizi ısıtırdı.
Şimdi her şey var gibi ama hiçbir şey gerçekten dokunmuyor insana.

Belki de çağımızın en büyük yalnızlığı bu, insanların birbirine ulaşabilmesi ama dokunamaması.
Oysa insan dediğin şey anlaşılmak ister biraz.
Birinin gözlerinin içine bakıp
“yoruldun biliyorum” demesini ister.
Bazen bir omuz, bir cümleden daha fazla iyileştirir insanı.

Bir gün son kez çocuk oluyoruz, fark etmiyoruz.
Son kez annemiz saçımızı düzeltiyor, bilmiyoruz.
Son kez bir dostla kahkaha atıyoruz, anlamıyoruz.
Hayat en büyük vedaları sessizce yapıyor çünkü.
Ve sonra geriye sadece anılar kalıyor.
Bir pencere önünde dalıp gitmeler,
eski mesajları okumalar,
fotoğraflara uzun uzun bakmalar.

İnsan bazen geçmişi geri istemiyor belki de.
Sadece o günlerdeki kalbini özlüyor.
Daha saf olduğu zamanları,daha çok inandığı günleri, birilerine kırılmadan sevebildiği hâlini.

Şimdi herkes biraz eksik.
Biraz kırgın.
Biraz geç kalmış.
Kimse tam anlatamıyor içindekini artık.
Çünkü insan bazen en büyük acıları susarak taşıyor.
Bir bakışın içine saklıyor yorgunluğunu,
bir “iyiyim” kelimesinin arkasına gizliyor kırılmışlığını.

Şimdi dönüp birbirimize bakıyoruz ama
eski insanlar değiliz hiçbirimiz.
Biraz sessizleştik, biraz yorulduk.

Hiçbir şey sonsuz değilmiş meğer.
Ne gençlik,ne öfke,ne kırgınlık,
ne de “sonra konuşuruz” dediğimiz insanlar.
Hayat, insanın elinden her şeyi bir anda almıyor, sessiz sessiz eksiltiyor.
Bir sesi, bir alışkanlığı,bir sarılmayı,
bir sofranın neşesini.

Ve bir gün dönüp baktığında
en çok yarım kalan cümleler acıtıyor içini.
Çünkü bazı insanlar gidince yalnızca bir insan gitmiyor, birlikte güldüğün zamanlar, inandığın duygular
ve senden bir parça da gidiyor onların ardından.

Şimdi herkes biraz yorgun bu hayatta.
Biraz kırılmış, biraz susmuş, biraz da kabullenmiş.
Ve anlıyorsun ki sonunda hayat kimseyi beklemiyor.
Herkes bir yerlere yetişmeye çalıştı hayat boyunca, kimi sevgiyi kaçırdı,
kimi kendini, kimi de en sevdiklerini.
Ve zaman herkesten bir şey aldı acı acı.

Yıllar geçtikçe şunu fark ediyor insan.
Hayat aslında aceleye gelmeyecek kadar kısa.
Biz hep daha iyi günler için beklerken
ömür usulca geçip gidiyor.



sevay



Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (13)

5.0

100% (13)

“ geriye kalan sessiz boşluk ” Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz “ geriye kalan sessiz boşluk ” yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
“ Geriye Kalan Sessiz Boşluk ” yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
yudumyunus
yudumyunus, @yudumyunus
4.6.2026 11:03:43
5 puan verdi
Bu muhteşem eseri geç okumanın hüznünüde kattın hüzünlü mısra aralarına

Her birimizin hayatlarından kesitler sunan okudukça geçmişe hayıflanan güzel vede derin anlamlar içeren bu yazı her okuyucunun içini burkmuştur muhakkak

Seni tüm duygularını vede bu muhteşem eserini kutlarım tebrikler

yudumyunus
F S M
F S M, @f-s-m
23.5.2026 20:38:01
•Özlemek, artık geri gelmeyecek bir zamana dokunmaya çalışmakmış.

Hiç bu kadar güzel anlatılmamış olabilir özlemek …
Şimdi artık gökyüzü daha güzel
Saygı ve tebrik yeterse …
……r
İbrahim Kurt
İbrahim Kurt, @ibrahimkurt
23.5.2026 19:39:42
5 puan verdi
belirsizlik yalnızlığı değil kişiyi üzer kutluyorum
Etkili Yorum
Gule
Gule, @gule
23.5.2026 19:09:53
Bazen düşünüyorum, bütün aile bir araya gelsek, aile meclisi, divanı gibi yuvarlak bir çember oluştursak ve birbirlmize içimizi döksek, lafı eğmeden, bükmeden, çekinmeden, büyük küçük demeden, ilk söyleyeceğimiz şey ne olurdu? Kırarım incitirimi bir kenara bırakıp, itiraflarımızı birbirimizin yüzüne söylemek mi daha makul yoksa söyleyemediklerimizde saklı olanlar, dile gelmeyenler mi, bizimle mezara kadar gidecek olanlar mı?

En büyük eksiğimiz sanırım sevgimizi yeterince gösteremiyoruz, dile getirmiyoruz. Sevdiğimizi ya da sevildiğimizi biz biliyoruz, herkesi kalbimizde taşıyoruz ve sanıyoruz ki herkes de bundan haberdar.

Sanırım bunu daha sık duymaya ve dillendirmeye ihtiyacımız var gülüm.

Fade seni seviyorum gülüm!
Kalbimin güzel bir yerindesin canikom!
Öpüyorum çok!❤😘
Tülay Aslan
Tülay Aslan, @tulayaslan
23.5.2026 15:44:31
5 puan verdi
Güne düşen günün yazısını kutluyorum.Kaleminize bereket Tebrikler.Selam sevgiler
Mehmet DEMİR
Mehmet DEMİR, @mehmetdemir1
23.5.2026 12:05:23
5 puan verdi
günün yazısını ve yazarını tebrik ediyorum başarılar diliyorum...
Güneşin Kızı Zehra
Güneşin Kızı Zehra, @gunesinkizi1
23.5.2026 11:18:37
5 puan verdi
Günün yazısını ve yazarını kutlarım. Güne yakışan bir yazı hakettiği yeri buldu. Başarılarının devamı dilerim.
Tebrikler.💐💐💐🤍🤍
Nur tanesi
Nur tanesi, @nurtanesi1
23.5.2026 10:56:55
Güne düşen yazıyı kutluyorum. Hangi varlık hangi boşluğu doldurur? Hangi boşluk hangi varlığı öldürür? Ve bazen boşluklar hiçbir zaman da olmaz doldurmaya çalıştığın şey eğreti durur. Yani boşluğu boş bırakmak ona en saygılı bir duruştur kanaatimce.
Etkili Yorum
Elif_V_Mim
Elif_V_Mim, @elif-v-mim
23.5.2026 10:46:39
Güzel nasihatler. Bazen tecrübe bazen gözlem... bir yaşa gelince geçmişi süzüyor insan. Ve kalanları gözden geçiriyor.
Gözlemin en güzeli çevreye geri dönüşüm yapmasıdır.
En güzel sadaka herkesin faydalanacağı nasihatler bırakmaktır.
Deneyimlerinizi, gözlemlerinizi, temenni ve özlemlerinizi, bizlere yansıttığınız için teşekkür ediyoruz.
🌸
lavenderfield
lavenderfield, @lavenderfield
23.5.2026 01:38:13
5 puan verdi
silkeleyici buldum şahsen. kalbinizi, kaleminizi ve sizi tebrik ederim 🪻🌙💜
CEMRE_YMN
CEMRE_YMN , @cemre-ymn
23.5.2026 01:34:21
5 puan verdi
Kıymetli şairem;
Zamanın ertelemeye gelmediğini ve sevdiklerimizin kıymetini anları dondurarak bilmemiz gerektiğini çok vurucu ve bilgece özetlemişsiniz.
Bu derin ve sarsıcı farkındalığı aktaran kaleminizi içtenlikle tebrik ederim sevgilerimle..🌹🌷📸🎞
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL