0
Yorum
5
Beğeni
5,0
Puan
139
Okunma
Gidemesekte hayal kurarız Tanrı dağları
Bir "an" seçmek
Ne yaparsan yap, kimi seversen sen benden sana bir "an" kalacak, değil mi? Bir "an" seçmeyi ve onu içinde bir yerde saklamayı unutma.
Özlem@Ozlem_0655
Hayat Hanım Ahmet Altan
Değerli 1000k ailesinin Saygıdeğer üyesi
Özlem hanım ve tüm okuyucular Allahın Selamı sizinle olsun es selam Aleyküm Ahmet Altan şunu der Bir "an" seçmeyi ve onu içinde bir yerde saklamayı unutma
derken gidemediğimiz yerleri ancak hayal edebiliyoruz bende okudum hayal kurdum ve bu yazıyı yazdım Cahit ırgat insanlar geçiyor sokaklardan ölüleri omuzlarında derken bazen kitaplar bazen seyehatler
bize yaşadığımızı hatırlatıyor o gün içimdeki küçük tohum büyüyüp bir ormana dönüşürken ben tanrı dağlarına gitmenin hayalini kuruyordum bir an kalacak derken özlem hanım dilerim en
güzel anlarınızı gerçekleştirir ve bir ömür kalbinizde saklarsınız hayat nefes nefese geçip giderken ve ben onu yakalayıp tutamazken işte böyle bir günde karar verdim tanrı dağlarına gitmeye imkânsız
bir hayaldi benimki peki bu tanrı dağları neresiydi ilk önce bunu bilmeli araştırmalı öğrenmeliydim tanrı dağları tien shan adı ilede bilinir Orta Asyanın 7439 m lik en yüksek sıradağlarındandır Türklerin ilk
ana vatanı olduğu için ayrıyeten bir kutsallığıda vardır dağın sınırları 3 ülkeden geçer bunlar doğu türkistan kırgızistan kazakistan özbekistan ne diyor şarkı gitmesekte görmesekte o köy bizim köyümüzdür gidemesekte hayal kurarız
Semerkanttan es selam aleyküm
Bazen doğru yolu bulmanın tek yolu önce yolunu kaybetmekten geçiyordu.
Öyle bir kaybol ki tünelin sonunda gördüğün ışık yalnızca sana ait olsun.
Safir Mila18
@mmasallardankorkuyoruz
Saygıdeğer Safir Mila Bazen doğru yolu bulmanın tek yolu önce yolunu kaybetmekten geçiyordu diyorsunuz bende şunu derim yola çıkmanın ilk şartı yoldaki dikenleri temizlemeyi göze
almaktır ne kadar diken temizlerseniz sadakanız o kadar artar cahit ırgat şunu söyler başımı döndüren Ekmek kokusundan da güzel Alnının ter kokusu işte yola çıkan terlemeyide göze almalıdır
bizde yoldaşlarımızla candaşlarımızla birlikte terleyebilmek için tanrı dağlarına yolculuk etmeye karar vermiştik ilk durak özbekistan olacaktı burası adeta orta asyanın tohumu özeti ve başkenti gibiydi
ilk durağımız Mavi şehir olarakta bilinen Semerkant oldu Semerkant Timurlulardan izler taşıyordu Registan meydanında bizde herkes gibi fotoğraflar çektik burası Semerkantın en kalabalık meydanı olarak
biliniyordu kopuzun teline vuranlar dombra çalanlar hep bu meydandaydı daha sonra dedemiz Uluğ bey ile konuşmak için yanına uğradık elini öptük semerkantı bilim yurdu haline getiren
önemli bir gönül ve ilim sultanıydı lafı uzatacak olsak laf tükenmez kısa keselim özbekistandan soranlara özbek pilavı getirdik özbekler el ile yemeyi sever Timur dedemin selamı var sizlere ve bibi hatun adına cami inşa edilen Türk khatunu
Türkistanda manevi bir yürüyüş
Ey ihtiyar ve ihtiyareler! Madem sizlerde iman var ve madem imanı ışıklandıran ve inkişaf ettiren namaz ve niyaz var; ihtiyarlığınıza ebedi bir gençlik nazarıyla bakabilirsiniz."
Lem’alar
Bediüzzaman Said Nursî
İkra @ikra83
Değerli 1000k ailesinin saygıdeğer üyeleri Allahın selamı sizin üzerinize olsun tanrı dağları gezi programımızda ikinci durak türkistan orta asyayı bilip tanımak için eşsiz bir rota namaz var niyaz var insan
var değerli 1000k üyesi ikra bediüzzaman alıntısında şunu diyor madem imanı ışıklandıran namaz ve niyaz var ihtiyarlığa ebedi bir gençlik nazarıyla bakabilirsiniz türkistanda maneviyatın kalbine bir
yolculuk yapacağız Cahit Irgatın dediği gibi bir karış ömrüm Parmak parmak çürüdü amel peşinde koşacak kalbe bir yolculuk yapacağız bu şehirde ve çürüyen ömre yaşlı bedene edebi bir gençlik aşışı
uygulayacağız eğer Cenabı Hakta nasip ederse türkistan gezimiz Ahmet Yesevi pir dedeyi ziyaretle başlıyor duamızı alıp sevenlere okuyanlara ikram ediyoruz timur tarafından yaptırılan bu anıt mezar
İslam sanatının bir şah eseri yolda yoruluyor ayağımıza diken batıyor ancak dikeni temizleyerek sadaka kazanıyoruz ikinci noktamız Türkistan şehir merkezi
şehir merkezi adeta modernizim ve gençlik merkezi ölü hücreleri diriltiyor ve biz son yıllarda büyük yatırımlarla büyük bir türk merkezi haline gelen Türkistandan pir yesevi dedenin duası ile gençleşmiş arınmış bir maneviyatla yürüyoruz
Hidayete eren fetih kapısını açar
Vicdan aydınlığı ruh ve emelin işitilebilir bir aynasıdır.
Kuyrukluyıldız Altında Bir İzdivaç
Hüseyin Rahmi Gürpınar
Sayfalarayolculuk @Sayfalarayolculuk_
Değerli 1000k ve edebiyat defteri okurları
saygıdeğer okur Sayfalarayolculuğun dediği gibi Vicdan aydınlığı ruh ve emelin işitilebilir bir aynasıdır bende Tanrı dağına çıktıkça peygamberimin kar duasını
duyuyor Allahım yağan karlarınla aydınlat diye dua ediyordum cahit ırgatın dediği gibi Sarmadı gitti beni Bu yandan çarklı dünya belkide sesimi niyazımı en iyi Tanrı dağlarının bozkurtları duyar ruhumdaki
karanlık 7439 m ile kırgızistanın en ulu ve en yüksek zirvesi olarak bilinen cengiz zirvesinde manevi bir arınma yaşar dört duvar arasında kuşatılan nefsim belki burada selamete ve özgürlüğe kavuşurdu
Her adım atışta memleketteki gemilerin sesini duysam ötme vapur niyet ettim bu dağa tırmanmaya diyip ismini Cengiz Handan alan bu doruğa Allahım ayağımı dinin üzere sabit kıl diyerek tırmanmaya
devam ediyordum sanki tanrı dağlarında tek başımaydım bir ben bir atalar bir de ulu bozkurtlar bana yoldaştı eski Türkler bu dağa tanrı dağı diyip tanrıyı zikretmişti o madem şah damarımdan yakındı banada bir nasip ve fetih kapısı açacaktı ve tüm dağcıların hayalini süsleyen dağda kâh düşe kâh kalka zirveye çıkmıştım işte 7439 m de ilk önce cengiz zirvesine deden gibi büyüksün diyip Türk bayrağını astım azim ve gayret edince aşılmaz dağ varmı hidayete eren fetih kapısını açar
5.0
100% (1)
Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.