Nefretin kök salması, tıpkı kötü ün gibidir: yok edilmesi zordur. baltasar gracian
Tokdemir Kansu
Tokdemir Kansu

Çünkü Ölüler Hisseder

Yorum

Çünkü Ölüler Hisseder

( 2 kişi )

0

Yorum

5

Beğeni

5,0

Puan

243

Okunma

Çünkü Ölüler Hisseder

Ey sevgili, zamana bilendim senin için, keskin duyguların ateşle randevusuna hazırlanan yüreğimde şu kaynayanın ne olduğunu keşke bir bilsen. Yağmurun bulutla firakına ağıt yakan anaların en masum duyguları bile hükümsüz kaldı karşımızda. Bir gece yarısı ansızın çıkagelen şekle bürünmüş hayallerimin tutsağı olmak kadar hüzünlü bir diyarın ağıtlarını duyuyorum içimde. Yüreğimde pişirdiğim katıksız sevdadan arta kalan kırıntılara ortak etmeyi düşündüğüm yaralı gönülleri ayağı çıplak çocukların kaldırım taşı çürüttüğü sokaklarda yitirdim.

Bu gece bir başka düşünüyorum seni. Aydınlığa inkilap etmiş karanlığın güneşe direndiği zamanlarda; istersen beni şafaktan sor. Sana yanık bir sevda türküsü söyler. O türküde bir beni bulursun, bir de isyanlarımı. Şunu iyi bil ki seni sende yaşamanın onursuz mücadalesine kapıldım. Farkına sonraları vardığım bu gerçeğin beni ahtapot gibi kuşatması karşısında döktüğüm gözyaşlarına karıştırdığım bir parça ümidi hazine gibi saklamaya koyul. Gün olur ki ihtiyaç duyduğun bir anda bu hazineni derdine şifa olacağı dakikaları yaşarsın. Kendini bende yaşıyor görmedikçe yaşadığının farkına varamazsın. Bende yaşamak istiyorsan; bendeki sırları keşfet ve bu sırlarda erimenin yollarını ara. Eridikçe mutluluğun tadına varır, bendeki heyecanların başka dünyalardan ödünç alındığını görürsün.

Sana ölümü reva görüyorum ey sevgili. Çünkü ölüm, dirilişin senden gözlediğim bir başka adresidir. Beni o adreste bulabilirsin. Bana layık gördüğün zamanları öylesine harcadım ki, seninle buluşmanın infilakına hazırlanıyorum. Oysa ben bunu istememiştim. Sendeki cilveler bütün istediklerimi yok etti, bitirdi… senden son bir isteğim var. Ne olar beni yavaş yavaş öldür. Ölümün ölesiye tadına varmak, seni ölürken yaşamak istiyorum. Bunu bana çok görürsen beni yaşayanlara terk edersin. Oysa ben yaşayanlarla değil ölülerle iyi anlaşırım. Çünkü ölüler hisseder... Seni hissetmek ise ancak ölü olmakla mümkündür...

Paylaş:
5 Beğeni
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (2)

5.0

100% (2)

Çünkü ölüler hisseder Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Çünkü ölüler hisseder yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çünkü Ölüler Hisseder yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Bu şiire henüz yorum yazılmamış.
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL