Aptallığın en büyük kanıtı, aynı şeyi defalarca yapıp farklı bir sonuç almayı ummaktır einstein
Sevay
Sevay

" Dört Duvarın Sessizliği "

Yorum

" Dört Duvarın Sessizliği "

( 15 kişi )

6

Yorum

34

Beğeni

4,9

Puan

437

Okunma

Okuduğunuz yazı 13.3.2026 tarihinde günün yazısı olarak seçilmiştir.
" Dört Duvarın Sessizliği "

" Dört Duvarın Sessizliği "



Bir masa kurulur gecenin ortasına, ne davetli vardır ne de gürültü.
Sadece ağır bir sessizlik oturur sandalyelere.
Camın ardında Dünya yürür gider,sokak lambaları özgürlüğün sarı ışığını döker kaldırımlara.
Ama içerde zaman bile yavaşlar.
Duvarlar konuşmaz, saat ilerlemez, bir insanın içindeki gölge büyür ,büyür yalnızlığın içinde.

Bazen bir nefes kadar yakın olur umut
ama el uzatınca sis gibi dağılır.
Gece ağır bir kapı gibi kapanır üzerine,
duvarlar suskun birer tanıktır.
Nefes alırsın ama hava dar,
Gökyüzü bir çizgi kadar uzaktadır.
Gece uzun bir koridor gibidir burada,
sonu görünmez.
İnsan kendi kalbinin yankısını dinler
ve öğrenir en ağır yükün suskunluk olduğunu.
Sabah olur yine, Gökyüzü dışarda aydınlanır ama içerde bir kalbin penceresi hala kapalıdır.


Bir masa kurulur karanlığın ortasına,
üstünde yalnızlık oturur.
Kadehler değil suskunluk doludur içi.
Sokaklardan kahkahalar geçer, biz sadece yankısını duyarız.
Hayat kapının öte yanında gürültüyle akıp gider.
Burada ise zaman paslı bir zincir gibi sürünür.
Her dakika ağır ağır geçer, her düşünce bir yara olur.
Ìnsan bir yerde en derin kuyuda yüzer kederli.
Ve insan o anda anlar, bazen en dar dört duvar tuğladan değildir.
Bazen dört duvar kendi kalbidir insanın.


Bir masa kurulur karanlığın ortasına, her gölge bir sessiz hikâye fısıldar
ve her gölge kendi hikâyesini anlatır sessizce.
Camdan geçen ışık zoraki bir hatıra gibi düşer masaya ama içinde bir sıcaklık yoktur.
Sadece soğuk ve bekleyiş vardır.
Dışarıdaki hayat gürültülü ve parlak,
burada ise içinde bir boşluk yankılanır.
Bazen insanın yolu görünmeyen duvarlara çıkar.
Kapılar vardır ama açılmaz,
pencereler vardır ama ufuk görünmez.
Dışarıda gün doğar, ağaçlar rüzgârla konuşur, şehir kendi hikâyesini yaşar.
İçeride ise zaman başka bir dille akar.
İŞTE o zaman kendi sesini dinlemeyi öğrenir insan.
Sessizlik bir öğretmen olur sanki, sabır ise uzun bir yol.


Gözler kapalı dünyaları görür,
her düşünce bir pencere açar karanlığa.
Hatıralar gelir, ağır ve sessiz ve gider,
sessizlik sarar etrafı yine.
Belki en derin hapsi yaratan duvarlar değil, kendi içinde büyüttüğün korkular, gölgeler ve suskunluktur.
Ama küçük bir ışık vardır görünmez belki ama hissedilir.
O ışık, o umutlu nefes, bir süre yanar, sonra söner.
Karanlık geri döner ve insan yine yalnız,
sessizliğiyle baş başa kalır.


Bir masa gecenin ortasına kurulur, yalnızlık çayını yudumlar, hayatla hasbihal eder sessizce..
Sandalyeler boş değildir aslında,
biri geçmişe ayrılmıştır, biri suskunluğa,
biri de içinde büyüyen o eski yaraya.
Artık gün doğmaz sabahlarına, yüreğin haps olmuştur gün batımlarına.
Geride sadece sessizlik ve hüzün kalır insana.



sevay


Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (15)

5.0

93% (14)

4.0

7% (1)

" dört duvarın sessizliği " Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz " dört duvarın sessizliği " yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
" Dört Duvarın Sessizliği " yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
İbrahim Kurt
İbrahim Kurt, @ibrahimkurt
14.3.2026 18:04:24
5 puan verdi
şiir gibi bir ifade ile yazılmış çok beğendim kutluyorum
ayşe1
ayşe1, @ayse1
14.3.2026 17:23:42
5 puan verdi
Yalnızlığın yüreğe savrulan kara güllesinin ağır çöküntüsünü ne güzel bir dille anlarmışsınız.
Tebrikler.
Sevgi ve saygılarımla.
hüzünlükent
hüzünlükent, @huzunlukent1
14.3.2026 13:44:17
5 puan verdi
Yalnızlık ve sükût iyidir
Tebrikler

Sevgiler olsun 🤍
Larmina.
Larmina., @larmina-
14.3.2026 06:15:18
5 puan verdi

Ne güzel anlatmışsınız
Birde hiç uyumadan bu saate okumak
Gün aydinlandi
Tebrikler sevgiler
Tüya
Tüya, @tuya
13.3.2026 19:19:13
Yalnızlık en iyi dosttur böyle vakitlerde; bırakıp gitmez olur olmaz.

Hem böyle olmasaydı; mutemelen yazılmazdı bu güzel şiir...

Sevgi, selam ile, sevgili Sevay,
erbensalim
erbensalim, @erbensalim
13.3.2026 15:40:29
5 puan verdi
Dışarıda "özgürlüğün sarı ışığını" döken sokak lambaları ve yürüyüp giden bir dünya varken; içeride zamanın yavaşlaması ve havanın daralması, insanın kendi içsel hapishanesini çok güçlü bir tezatla ortaya koyuyor.
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL