- 163 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
Sevgi Adlı Güleryüz
Hanım rahatsızlanınca bastık gittik ilçenin devlet hastanesine... Pırıl pırıl yeni diploma almış hanım hanımcık, kimi de aslan gibi delikanlı doktor kardeşlerimiz var. Doktorlarda sadece benim değil sanırım herkesin aradığı tatlı dil ve güler yüz, yapmazlar ama küfür bile etse kötü söz bile söylese güler yüzle söylediği zaman farklı oluyor...
Önce gittik ultrason sonra kan ve idrar tahlilleri... Sevgi hanım nasıl anlatsam gözlerinizin içine bakarak konuşuyor ve fark ediyorsunuz bu hanım gerçekten bu mesleği çok seviyor, karşısındaki insana değer veriyor... Bazılarının yaptığı gibi başını kaldırmadan hastalara bakanlar gibi, sertçe ’’Neyin var, niye geldin buraya?’’ soranlar gibi değil...
O tatlı dilliği ve güzler yüzlülüğü ile dualarımızı ve sevgilerimizi aldı en derinden... Her zaman nefret ve kızgınlıkla sövüp sayıyoruz doktorlarımıza haşin ve kaba davrananlara... Bana kalsa, ben hakim olsam en ufak ters bir hareket yapana en ağır cezaları verirdim... Terbiyesizler, siz bir doktor nasıl yetişiyor, ne emekler ile bir yerlere geliyor hiç düşündünüz mü?
Tanır mıyız Sevgi hanımı? Bilir miyiz nereli olduğunu? Egeli mi, Karadenizli mi, yoksa Güneydoğulu mu, Trakyalı mı? Bunların hiç birinin bizim için bir önemi yok ki... O bize güzel gözlerinden o kadar manalı elektrikler gönderdi ki kısacık bir yazı da ondan bahsedesim geldi...
Evet burası Kumluca Devlet Hastanesi... Güzel küçük bir hastane ama doktorları ve çalışanları ile bizim gözümüzde dört dörtlük bir yere oturdu... Başta Sevgi adlı doktor hanım kızımız olmak üzere Allah hepsinden razı olsun... Adı gibi sevgi doluydu... Moralimiz bozuk olarak girdimiz hastaneden gülerek çıktık evimize geldik...
Sizin de bir gün yolunuz Kumluca Devlet Hastanesine düşerse ve de Doktor Sevgi hanım ile karşılaşırsanız yüzünüzde güller açacak, geldiğinize hiç pişman olmayacaksınız... Serumdan ziyade o tatlı dil ve güler yüzdü bizi iyileştiren...
YORUMLAR
Aynen öyle.Ellerinden geldiğince iyiler ta ki ham birine denk gelesiye kadar.Bazen gerçekten karşımızdakini sinirlendirmekte üstümüze yok.Halim selim doktoru biri çileden çıkarmış nasıl becermişse.Kapıyı çaldım ;
-Giiiiir , dedi.Gülümseyerek içeri girdim kocaman gün aydınımla birlikte.Gözlerinden kıvılcım çıkan doktor bir anda gülmeye başladı.Siz sahi misiniz ?..dedi.
-Evet , doktor bey dedim.Rüyada değilsiniz.
-Fakat deminki bir kâbustu dedi.Gülümsedim ve kabus olmasaydı huzurun tadına varabilir miydık ?..dedim.Galiba haklısınız dedi.Annemin kan tahlili kaydını yaptırdım.Kan verme odasında oturttuğum annemin yanına gittim.Erkek hemşire sanırım yeni atanmış,Kan verilecek kolu açtım bekliyorum.Dört tüp için dört defa ayrı ayrı malzeme dolabına gitti geldi.Kafasını kaşıdı ,bir şey düşündüğü belli..
-Turnike !..dedim .Turnikeyi getirmemişsiniz.Bir de steril pamuk ve bant.
-Aaa evet!. dedi.Hemşire miydiniz?
Neyse kanı verdik ve çıktık.
İlginclikler ülkesiyiz.Yeter ki tahammülümüz bol olsun.
Üstadı selamlıyorum.Sağlıcakla.Saygııyla.
neneh. tarafından 2.8.2024 14:56:37 zamanında düzenlenmiştir.
Ahmet Zeytinci
Merakla okudum paylaşımınızı, en sonunda bir uyandım sabah oldu veya keşke böyle olsa diye anlatıyorsunuz sandım. Ben atmışın üzerindeyim sizin anlattığınız şekilde hiç karşılanmadım sadece özel muayeneye gittiğimde ancak buna benzer bir durum oluyor. Gerisi yani sizin anlattığınız istisna keşke öyle olsa keşke verdiğimiz sağlık primimizin en az karşılığını alabilsek nerdeeeee... Daha evveli gün günlerdir uğraştık hanım için 40 km uzaklıkta bir hastaneden cildiye uzmanından randevu alabildik. Randevu aldık uzmana gittik de sorun çözüldü mü o yolu çektik ancak o koskoca gün sadece kan verebildik kan sonuçlarına göre tekrar gelmeniz gerekir şu an yapabileceğim bir şey yok dedi. Ne yapsak acaba biz de Kumluca ya mı gitsek. Paylaşım için teşekkürler. Rabbim sağlık afiyet versin. Oralara düşürmesin bu hale düşürenleri de bildiği gibi yapsın.
Ahmet Zeytinci
Gönül Pınarı
Hadi insani ilişkiler kişiye göre değişebilir ya üç aydır randevu alamamızın ve gittiğimizde de sadece kan alıp göndermeleri insanı sakin bırakabilir mi biz sabrettik ama herkes bu durumu anlayışla karşılamıyor bana göre de sağlık konusu ihmal kaldırmaz.
Onun paylaşımınızdan sonra acaba Kumluca ya mı gitsek dedim çözüm olur mu bilemiyorum.