- 147 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
vahyin idrake etkisi
1
düşünce eylem ilişkisine odaklanmış insan için ne vadediyor felsefe.nihayetinde sanatı eleştirmenin bir aracı.edebiyat kurguladığı metnin içinde sunar anlamın doğasını.çoğu kez mutsuz bir dünyayı tasvirle umuda varmanın aracı gibi kullanır karamsarlığı.hayata tutunmak sosyalist kültür demekti geçmişin dünyasında.burdan varılabilirdi vahyin kaynağına.çünkü düşüncede fikir kadar inancı gerekli görürdü.ismail kılıçarslan nasıl tanımlıyor amerikan yaşam tarzını.bunu anlayacak idrakte değildir cündioğluna göre.vahiy demek kuran demekse ayetlerde bir imgelem var demektir.erdem beyazıtın sebep ey şiiri buna bir örnektir.necip fazıldan etkilenmiş olabilirmi bir çok yazar gibi.bizi köksüz bırakmaya müsait bir lehçe ararsak yahya kemalin şiirlerinde buluruz doğu batı çelişkisini.ölüme bakıştaki derinliği verir bize sessiz gemi şiiri.bu damarı ortaçağda arayanlar var enis batur örneğindeki gibi.hafızın mezarında ağlamış pelin batu.nazım hikmette türk aydını için üsat sayılmış edebiyata orjinal bir dil kazandırdığından.günümüz edebiyatında ideolojik etkilenme olduğundan şairlerin başucu kitabı gibi bu eserler.mesnevi ehli sünnete ne kadar hitap ediyor günümüz tasavvuf şartlarında.imam rabbani bin yılın yenileyicisi bir çok alime göre.bunlar ilhamla kazanılmış bilgiler günümüz tarikatlerine göre.işaratül icaz bundan farklı değildir sair nursiye inanmış nurcular için.cevşenin ilhamlaq yazıldığı düşünceside buna delil gösterilmiş.goethe doğu batı divanın hafızı övmüş kendi döneminde.tevhit inancında islamı bulnasıda bir yanılgı değil kesinlikle.hafız gibi sadi şirazide o dönemin kültürüyle varolmuş edebiyatta.ibni hazmın şahsiyeti batıya yönvermesiyle anlam buşmuş felsefede.ahmed-i haniye bir kürt alimi olarak biliniyor modern dünyanın şafağında.şeyh galibin çağdaşı olduğundan bir yenilik aramış felsefe ve edebiyatta.islam bilimi sanıldığı gibi kanıtlanamaz değildi.buna gazalinin karşı çıkması söz konusu değil.batıdaki tartışmalarda inancın ele3ştirisi varmı sorusu için freud gibi filozoflar örnek gözterilir.nietzschenin bir kitabıda putların karanlığı değilmi.işte abdullah cevdetin gördüğü açmazda gizlenmiş batı düşüncesi.insanın kozmosa bakışında kuranın etkisi fazla.buna açıklık getirmek istemiş seyyit hüseyin nasr.
2
varlıkların bilgisinden ne anlaşılmış.alimlere göre ademin bunu anlaması bilginin mahiyetini açıklıyor kendi konumu itibariyle.maddenin sonsuzluğuna bakınca nasıl varlık kazanmış tabiat.insanı yanıltabilir doğanın bilgisi.kabil ve habil kıssasında bu durum anlatılır.kan dökmenin ne anlam ifade ettiği.savaşların bu mantıkta olmasıda sakıncalı.her peygamber pagan kültürden kurtuluş için adalete ve doğruluğa çağırmış kendi halkını.benzer durumun yaşanması çağımızda.islam coğrafyası hangi kültürle müslüman vasfı kazanıyor sorusu.kendi zayıflığını farkeden için güçlü olmanın luzümüde küfre galebe çalmak.işte sait nursinin düşündüğü konular.cihat mal ve canla infakta bulunmanın gayesi olunca.bunlar terörizmin savunduğu konular olmuş günümüzde.asrileşmenin islamla uyuştuğu fikrindeydi adnan oktar.modern literatür kullanıldı dini telkinde.benzer durum fetö örgütünde vardı çağdaş eğitimi medrese usulüne göre kullanışlı hale getirmek.ismail ağanın bilim karşıtlığına dayanan din yorumu.bunlar toplumun nefretini kazanıyor modern kültüre mesafeli olduklarından.menzil ve iskender paşa aynı yolu izliyor farklı oluşlaqrına rağmen.kadiriler ve süleymancılar bir cemaat görüntüsü verselerde rabıta gibi ritüellere bağlı kalmış.modern kıyafetlerin seküler hayat tarzını anımsatması.işte cemaatlerin iç yüzünde bu gerçekler var.mal mülk sevdası garip karşılanmıyor ama holdingleşmenin gereğini cemaatta görürlerken.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.