- 165 Okunma
- 3 Yorum
- 3 Beğeni
Medya Dili; Uçurumda Yuvarlanan Dev
Bugün sosyal medyayı kullanmayanımız yok. Eyvallah. Ama sanal âlemin dili, - vah ki vah,- tam bir facia.
Günümüz hayatı çok çok hızlı akıyor. Eskiden bir ayda yaşadıklarımızı şimdilerde üç saate sığdırır olduk. Her şey hızlandı. Yaşananlar artık, ışık hızıyla. Trenimiz bile yüksek hızlı.
İnsanlar artık uzun uzun romanlar okumak, saatlerini alan filmler izlemek, günler süren yolculuklar yapmak istemiyor. Her şey on beş dakika ile sınırlı. Yemek bile şimdilerde yenen değil atıştırılan unsur. Formül; ısıt, ye, kaç. Lezzet mi, onu hak getire.
Olağan tedavülden kesinlikle kaldırılmış, sanki. Varsa yoksa şipşak. Sloganları da hazır: Haydi bebeğim, biz kaçar!
Sosyal medya diline bir göz atalım, lütfen. Alıcı bir göz. İlk dikkatimizi ne çekecek?
Sabrınızı zorlamadan söyleyelim: TDK Türkçesi zaten mülga. Yürürlükten kaldırılalı asırlar olmuş, sanırsınız. Merhaba, selam, estağfurullah, tamam demek günah-ı kebair. Yani büyük günah sayılmakta. Mrb, slm, est, tmm almış yürümüş. Argo Üsküdar’ı çoktan geçmiş. Düşünün. Gavurların okey’i bile ok’a dönüşmüş.
Vedalar da değişmiş. En dindarı bile ayrılırken Allah’a emanet olasın diyemiyor bu yeni düzende. Aeo. Frenkçe şaşıralım biz de: Wow!
Amerikanvari bir düzen hüküm sürüyor, artık dünyamızda: Özet, kısaca, kısacık.
Sesli harfler yürürlükten kalkmış bu yeni kanunu esasiye göre: a,e,ü, i yok. Sessiz harflerin dünyası bu sosyal medya. Bu dünya sessiz harflerin dünyası. Üstelik de amaçları büyük gürültü çıkartmak iken. Ne yaman çelişki.
Hayatları hızlı ama etkiler küçürek.
Yüz otuz bin kelimelik kocaman Türkçe Sözlüğümüz, terk edilmiş viraneye dönüşmüş. Medya lugatı dedikleri, hepitopu üç yüz otuz sekiz kelimelik bir zavallı kitap olmuş. Kurutulmuş, kısaltılmış, küçültülmüş bir lisan. Bedevi diline çevirmişler, mübareği. Ört ki ölem.
Kıtaları ipek bir kumaş gibi keser biçerdik. Bir biz vardık cihanda, bir de küffar diyen Cemil Meriç’e rahmet olsun. Türkistan’dan Mostar’a, büyük bir medeniyetin lisanı olan zengin Türkçemiz, sosyal medya ağzında, vahşi bir çöle dönüştü. Âh ki âh.
Koca bir lisanın uçurumdan aşağıya yuvarlanışının adıdır sosyal medya. Tam da bu.
Sosyal medya Türkçesi; uçurumdan hızla yuvarlana dev.
Tutabilene aşk olsun.