- 664 Okunma
- 11 Yorum
- 9 Beğeni
VATAN SEVGİSİ NEDİR
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Vatan sevgisi nedir.
Vatan sevgisi onu alıp kalbine koymaktır. Onunla bir bütün olmak, toprağına uzanan her hoyrat elin önüne göğsünü siper etmektir.
Vatan sevgisi imândandır.
Bir müslümana her yer vatan olamaz.
Vatan topraktır, vatan bayraktır, vatan ezandır, vatan İslâm’dır.
Bu vatanı bizlere emanet bırakanlar çileninde, sefaletinde en âlâsını yaşadılar.
Onlar İslam sancağını düşürmemek ve vatan toprağını abdestsiz ayaklara çiğnetmemek adına, evlattan, yardan, serden geçtiler.
Aç kaldılar ot yediler, açıkta kaldılar göğü yorgan, taşı yastık yaptılar.
Yeter ki vatan sağolsun dediler.
Vatan savunmak, cihat zamanı cihat,
kaos zamanı itidalli olmaktır.
Küfretmek, lanet etmek değildir.
Ve dua.
Dua müminin en güzel ve en güçlü silahıdır şüphesiz.
Düşmanın kahr’u perişan olması için, içimizdeki şaşkınların ıslahı, olmadı yaptıklarının ve tuzaklarının kendi başlarına çevrilmesi için Rabb’imize niyaz da bulunmaktır.
Duaların geri çevrilmediği vakitlerde uyumamak ve ihmalkâr davranıp bu kıymetli vakitleri boşa harcamamak her an tetikte olmaktır ki bir mü’mine düşen görev budur.
Sevgili Peygamberimiz (s.a.v) kendisini taşlayan Taiflilere bile beddua etmemiştir.
Resûlullah (s.a.v) o mübarek yüzündeki kanı silerken bir taraftan da “Ey Allahım, halkımı bağışla, çünkü onlar bilmiyorlar” diyordu.
(Buhârî Enbiyâ, 54.)
Vakarlı bir duruşun yanında, Onun ümmeti olmanın ağırlığını üzerimizde ve yüreğimizde taşımalı,
Hayat yolunda, Onun bizlere rehber olarak bıraktığı Sünneti Seniyyesine sımsıkı sarılarak, en küçük bir taviz bile vermeden yürümeliyiz.
Gerektiğinde bu yolda tökezleyen ve düşenlere el uzatmalı, kaldırmaya ve düzeltmeye çalışmalıyız...
Biz elimizden geleni yapalım, gerisini Rahmâna bırakalım İnşâllah.
Öyle bir duruşunuz olsun ki:
Düşman, yukardan gelse atlayamasın
Aşağıdan gelse zıplayamasın.
Öyle bitap düşsün ki, seni parçalamaya çalışmaktan,
Dağılsın birliği, bir daha toplayamasın...
Şeytan ve yandaşları zafer bizim zanneder
Allah’ın hükmü haktır, mutlak tecelli eder...
Nûriye Akyol
YORUMLAR
Nûriye Hsbk Akyl
Gönlünüze sağlık.
''Vatan sevgisi imandandır.'' yeri geldi mi alın teri yeri geldi mi akıtılan bir damla kandır... Ülke vatan sevgisini yüreğine kazıyanların sayesinde her zaman kıyamete kadar ayakta kalacaktır. Rahman olan Allah mutlak galiptir unutmayalım ki... Kutlarım yürekten...
Nûriye Hsbk Akyl
Umudumuz bâkîdir her zaman.
Dostu Allah olanın, dünya karşısında olsa ne çıkar.
Allah razı olsun efendim.
Vatan
İslamın hakim kılınması ve ilelebet devam etmesi için imanlı insanları müminlerin kanlarıyla yoğrulmuş toprak demektir
Özellikle ANADOLU
Vatandır
Vatanımızdır
Yazınızın güne gelmesi elbette tebrik ve takdire şayandır
İçeriği de en az güne gelmesi kadar değerlidir
Tek LİDER ve tek ÖNDER olan Peygamber (SAV) efendimizin yolunda ömrünüzü ve ömrümüzü tamamlamak umudu ve duasıyla Nûriye Hsbk Akyl hanımefendi
Nûriye Hsbk Akyl
Vatan çok şey, vatan herşey bizim için. Rabb'im, bu milleti vatansız ve İslamsız bırakmasın.
Vatanımızı yıkamayanlar, inancımızı yok etmeye çalışıyor, çünkü biliyorlar ki, maneviyatını kaybetmiş bir millet kaybetmeye mahkûmdur.
Yorumunuz için o kadar memnun oldum ki.
Allah razı olsun efendim.
Vatan sevgisi...
Sonlanmayan bir coşkudur aşkın kıblesinde saklıdır ülkesini seven her yüreğin türküsü iken Türkiye ve her birimizin adı aynı zamanda Mehmetçiktir de.
Dinmez.
Sonlanmaz bu coşku
Kimse susturamaz durduramaz da Türk'ün gücünü elbet Allah'ın koruduğu kolladığı bu ülkeye bu ülküye sahip çıkmak demektir vatan sevgisinin de sönmeyen meşalesi ve meali.
Mekanları cennet olsun yiğitlerimizin.
Allah rahmet eylesin
İçten tebrik selam sevgimle canım arkadaşım
Nûriye Hsbk Akyl
Vatan sevgisi, milletin yüreğinde derin bir nehir gibi akar, birleştirici gücüyle topluluğu bir bütün haline getirir. Bu nehir, tarih boyunca yazılmış olan kahramanlık destanları ve fedakarlık hikayeleriyle beslenir. Vatan toprakları, bu destanların ana sahnesi olup, her bir karışı, geçmişin izlerini taşıyan kutsal bir araziyi simgeler.
Şehitlik ise, bu nehrin en derin vadilerinden biridir. Şehit, bu vatan nehrinin kıyısında durmaz, tam kalbinde yüzer ve bu suyu içer. Vatan sevgisi, sanki bir büyülü ormanın yeşillikleri gibi her bir bireyi sarar, kök salar ve birbirine sıkı sıkıya bağlar. Bu orman, milletin ortak kültürü, değerleri ve geleceğe dair umutlarıyla dolu bir ahenk ve uyum içinde varlığını sürdürür.
Vatan, bir zamanlar yaşanmış destanların ve kahramanlıkların izlerini taşıyan antik bir kitap gibidir. Bu kitap, milletin birlikte yazdığı, her bir sayfasında geçmişin onurlu izlerini barındıran bir eserdir. Her bir kelime, vatan sevgisinin ve şehitliğin yüceliğini anlatan birer altın harf gibidir.
Vatan sevgisi, sanki renk renk çiçeklerin açtığı bir bahçenin ortasında duran bir güzellik kraliçesi gibidir. Bu bahçe, her bir çiçeğin farklı bir hikayeyi anlattığı bir labirent gibidir. Şehitler ise, bu bahçenin en değerli çiçekleri olarak, vatanın güzellik ve özgürlük kokularını bütün dünyaya yaymışlardır.
Nûriye Hsbk Akyl
Çok teşekkür ediyorum değerli kalem.
Vatan sevgisi ana sevgisi demektir bunun dinle imanla alakası ve ilgisi yoktur bakın toplumlara ; hiç dini olmayan yada başka dinlerden olan toplumların insanların da vatan sevgisi vardır ve vatanları için aynı bizim gibi gözlerini kırpmadan ölürler şehit olurlar . Her toplum vatan sevgisi ana sevgisi ile eşleştirir . Vatan sevgisini dini inançlarla değerlendirmek yada katkı yapmak doğru düşünüle bilir çalışmanızı kutluyorum
Nûriye Hsbk Akyl
Saygı duyuyorum lâkin şehâdet ve şehitlik kavramı sadece İslâm dinine mensup kişiler için geçerlidir.
Saygıyla, sağlıcakla.
Nûriye Hsbk Akyl
Sevgiyle selamlıyor, saygılar sunuyorum.
Güne son derece yakışan vatan sevgisini her yönüyle en anlamlı bir şekilde ifade eden paylaşımınız için gönülden kutluyorum tebrikler efendim.
Irak'ın kuzeyinde bölücü terör örgütü PKK'nın saldırısı sonucu şehit düşen 12 askerimizle birlikte tüm şehitlerimizin ruhları şad olsun, mekânları Firdevs cenneti olsun.
Cenab-ı Hak terörü ve destekleyenleri Kahhar ismiyle kahreylesin inşallah.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Nûriye Hsbk Akyl
Amiiin derken bile içim yanıyor.
Biliyoruz ki mekânları cennet İnşâllah fakat gönül ferman dinlemiyor.
Ailelerinin yaşadığı acıyı düşünemiyorum bile. Rabb'im sabr-ı Cemil ihsan eylesin İnşâllâh.
Çok teşekkür ediyorum kıymetli hocam...
Selâm, saygı ve dualarımla.
Gönlüne , ilmine,yüreğine, kalemine sağlık hocam.
İhlas nedir dense idi bu yazıyı yazmaya edilen niyet derdim.
Emri bil maruf -nehy-i anil münker şiarına uygun çok güzel bir yazı kaleme almışsınız ve bu yazıyı güne seçen kurula da teşekkürler sizin nezdinizde.
Vatanı o kadar güzel anlatmışsınız ki başka üstüne yazacak bir şey yok.
Rabbim bizi o vatana layık eylesin
Öyle bir coğrafyadayız ki ne yiğidimiz biter bizim ne de hainimiz
O yüzden olayları anlamak ve onları doğru okumak herkesin kârı değildir.
Algının tavan yaptığı,
yalanın zirve olmaya çalıştığı,
ihanet kokusunun her tarafı sardığı
Ve
bazı kalplere Allah korkusunun uğramadığı zamanlarda,
kulların hesaplarına değil,
Allah'ın hesabına inanır halis olanlar.
Ve dediğiniz gibi
"Şeytan ve yandaşları zafer bizim zanneder
Allah’ın hükmü haktır, mutlak tecelli eder..."
Tekrardan kutlarım güne yakıştınız ❤️
Nûriye Hsbk Akyl
Bir rahat, huzur göstermediler.
Ne zaman ki vatanına can-ı gönülden bağlı, vatan için güzel şeyler yapmaya çalışan biri çıksa ayağına pranga oldular, önünü kestiler.
Herşeye rağmen yenilmedik, yenilmeyeceğiz İnşâllah sevgili hocam...
Şu vatan toprağını kanlarıyla sulayan canlarımız var ya, (onlar gibi binler var) bu vatan asla ve kat-a yıkılmayacaktır Allah'ın izniyle.
İmân ve ihlâs dolu yüreğinize ben teşekkür ediyorum, sevgiyle selâmlıyorum.
Hep var olun.
Bu vatan nice Şehitler verdi nice çocuklar babasız yarım kaldı lakin soysuz esfeli safilin olanlar durmak bilmedi Rabbimiz kahhar ismi ile kahreylesin inşaAllah...🤲
Tüm şehitlerimize Allah rahmet eylesin mekanları cennet olsun Ailelerine sabırlar versin inşaAllah
Dualarımız bizlerin en güçlü silahıdır...Rabbimiz cümlemizi imandan duadan ve hakikat yolu gösteren Kuran'ı kerimden mahrum etmesin inşaAllah...
Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadem manidar bir yazı tebrik ederim Saygı ve selamlarımla
Nûriye Hsbk Akyl
Lâkin bizde durmayacağız Allah'ın izniyle.
Allah razı olsun...
Vatansever ve İmânlı yüreğinize huzur dileklerimle.
Allah'a emanet olunuz hocam.