- 767 Okunma
- 13 Yorum
- 2 Beğeni
AÇIKLAMA!
Açıklama!!!
Son şiirlerimde olan küçük bir tartışmanın bu boyuta gelmesini istemezdim, bu yazıyı yazmak zorunda kalmayıda ama muhatabın çirkin iftiralarına maruz kaldığım için edebi olan şair arkadaşlara bir açıklama yapma ihtiyacı duydum.
Bugüne değin benim kimsede gözüm olmadı olmazda...
Şiirde herşey yazılabilir bazen dertlenir bazen okuyucuyu çok sıkmasın diye düşünerek renklendirme amacıyla aşkı konu eder hayali bir şiir yazabilirim, şiirlerime bakarak beni kimse böyle bir şeyle yaftalayamaz bu aciz insan iftirasıdır ki şahsı ne tanırım ne bilirim muhtemelen benden yaşça çok küçüktür diye düşünmüşümdür.
Şiirlerine gittiğim arkadaşlar genelde benden büyük evli mutlu hocam ağabeyim olarak düşündüğüm saygı duyduğum insanlar ya da benden çok küçük ablası olduğum insanlar ya da kadınlar olmuştur veya şiirini çok beğendiklerim.
Yanlış anlamaya müsait bir şey yazmamaya azami ölçüde dikkat etmeye çalışırım.
Hep korktuğum şeydir birinin beni kendinde gözüm var sanması mamafih insanın korktuğu başına gelirmiş iki tartışma da hemen kendinde gözüm olduğu iftirasına uğrarım.
Benim tek derdim adap ve edep dairesinde şiirlerimizde yorum yapıp biraz hayatımıza renk katmak başka hiç bir amacım olmadı.
Bugüne değin namusu için yaşamış laf getirmemek için çabalamış bir insana çok ağır gelir bu gibi söylemler.
Bir de bunu müslüman kimyası taşıyan biri yapınca üzüntüm katmerleniyor çünkü burda İslamiyet ve müslümanlık zarar görüyor kul hakkına giriliyor.
Medeni bir insan tartışmayı hemen bende gözü var a getirmez.
Şiir yazma hevesini bozuyor bu tip acizler ben kurarım yazarım kime ne! ama böyle bir ithamla ne yazsam şimdi akılları sıra yanlış anlamalara sebep olacak sanırım.
Bir müddet şiir asmam heralde.
İnsanın özgürce hayal kurmasına yazmasına bir başkası karışamaz ama malesef bizim insanımız hadsizdir böyle bir iftirayla her şeyden soğutur.
Benim hep imtihanım olmuştur bu tip densiz had bilmez insanlar.
Hz .Alinin sözü ile noktalıyorum.
Alçakça söylenen her söze sakın karşılık vereyim deme, çünkü o sözün sahibinde daha nice düşük sözler vardır.
Ara ara deftere girerim aktif olurum olmam onu da zaman gösterir şu an ki düşüncelerim böyle.
Saygı gösterenlere saygılar
YORUMLAR
Tevafuk sanırım. Paylaşımınızı görmemiştim eklerken rübaimi ama şimdi gördüm ki paylaşımınıza da çok uygun düşmüş. (Kendi üzerimden çevremizdekilere yapılmış bir ikaz, denebilir) :
AYMA VAKTİ
Ne engelleri aştım "ben"i bulana kadar,
O ki aştığım haddim şimdi önümde duvar!
Haddine mukayyet ol, "ergen" olma Ahtual,
Yoksa ağyâre karşı yanıtsız kalır sual!
Bâkî selâmlar.
Dilek pınarı
Herkes bir şeyler söyledi
Ben bir aynayım aksime baktılar
Kimi kalbinin aynasını
Kimi ruhununun röntgenini gördü
Değerli rubainiz ve yorumunuz için teşekkür ederim ne güzel bir ikaz ama keşke ikaz etmek zorunda kalınmasa
İnsanlar o kadar arsız oldu ki eskilerin deyimiyle kendi gözündeki merteği görmeyip sizin gözünüzde çöp arar oldular.
İyi insanlara rast gelmek ümidiyle
Selam ve saygılar.
Yüreği güzel Ablam seni tanıyan tanır tanımayan kendi gibi sanır.
Üzülmene değmez bir kardeşin olarak kale almamanı diliyorum
Edebiyat edepten gelir burda herkes ancak edebi kadar olur
Saygılarımla.
Dilek pınarı
Açıklamaya değer miydi gerçekten!!!
Ne gerek var be gülüm kim nasıl istiyorsa öyle düşünsün. Sen kendini biliyorsun gerisi bu kadar mühim olmamalı...
Yorma güzel kafanı yaz şiirini içinden geldiği gibi. Böyleleri yüzünden sen bırak,ben bırakayım, o bıraksın e kim kalacak?
Yüreğine bir sürü inşirah kuşları konsun cancağızım 🤍🦋🍭
Değerlimizzz kıynetlimizzzz🙈
Dilek pınarı
Hatta arkadaş hakaret ve iftiradan mahkemeye verelim dedi ben de değmez bu solucanla vakit kaybetmeye dedim.
değer verdiği insanlara açıklama ihtiyacı duyar insan yine herkes dilediğini düşünür tabi çamur bulaştı üstümüze.
Zaten ortada olan bir durum yazdığı şiirde hakaret ve iftira vardı o yüzden açıklama yapmak istedim, tanımam bilmem o şahsı iki kez olan ufak bir tartışmayı çekmiş nerelere hadsiz.
Benim inşirah kuşlarım burda ve yanımda sağolun anlayış ve verdiğiniz değer için çok teşekkür ederim gülüm
Gül'enyüz
" Çamura da düşse altın altındır değerinden bir şey kaybetmez"
Bil istedim :) 🤍🦋
Yazıyı da yorumları da okudum. Herkes kimin ak kimin kara olduğunun farkında. Hocam siz güzelim şiirlerinizden bizleri mahrum etmeyin. Boş verin, densizler için kendinizi ne üzüyorsunuz. Tabii ki bizimkisi bir temenni, bir şiir sever olarak. Selam ve muhabbetle kalın.
Dilek pınarı
inanın siz gibi değerli bir çok şair arkadaş olduğu için burda ben bir açıklama yaptım kim neye inanır artık herkesin kendi insiyatifinde.
Bana yaptığı yorumu da sildirmedim çünkü biliyorum silecekti geri herkes görsün alaycı yorumunu hakketti ve hiciv yazdım ama benim hicivde büyük bir hakaret iftira yoktur şiirdir nihayet nice şairler yazmıştır benzerini.
Daha önce bir arkadaşa yaptığı yorum da üslupsuzdu arkadaşın morali bozulacak diye ben cevap verdim sonra rezil olmamak icin sanırım özelden uyardı beni silin yorumu ben de sileyim dedi tabi ilk sefer olduğu için rencide etmek istemedim sildim yorumumu daha sonra bir başka arkadaşla şiirinde tartışıyor baktım bende gittim paye vermeyin şu donkişota dediğim için taktı bana.
Ben sileceğim yorumu yapmam yaptıysam silmem ne biçim insanlar var yazıp yazıp söyleyeceğini söyleyip geri siliyorlar korktuğunuz yorumu yapmayın yani, benim kadar delikanlı olun azcık.
Bugün de yazdığı şiirde hakaret var iftira var ve arkadaşların bir kısmı gitmiş beğeni yapmışlar gayrı ihtiyari açıklama yazma ihtiyacı duydum.
Verdiğiniz değer için tekrar teşekkür ederim.
Sağolun varolun
Selam ve saygımla...
Sevgili şairem, Allah herkesin yüreğini, niyetini bilir, sizi hiç tanımıyorum, ben de evli ve çocuklu bir bayanım, haddi aşan pek çok şiir yazdım evet ama evli olmamın, eşimin bile yazmama engel olmadığı dünyada, kimsenin haddine değil elbette, buraya adım attığımda inanın hala da kimseyi tanımıyorum çok az yorum yapan ve eskilerden aşina, bildiğim bir kaç saygı sevgi duydugum dışında, ilk zaman rumuz kullanıyordum evet bilmediğim bir ortam olduğu için ve kimse bana yorum yazmak zorunda değildi, onca birebir hayatimdan bahsettiğim halde, kimsin diye sormadı üyeler, bilen de bilmeyen olmadık şeyler düşündü, aklından geçirdi bilemem, bu zamana kadar pek çok yorum da olmuştur, benim de kendimce yazdıklarım belki, üstüne kim ne düşünür bilemem, canınız sağolsun...
Semiha Türkmen tarafından 24.11.2023 14:25:02 zamanında düzenlenmiştir.
Dilek pınarı
Şiirlere bakarsak her şey yazıyoruz çünkü yazarken insan özgür hissetmeli yoksa bir noktada kısır kalınıyor farklı şeyler yazılmıyor.
Böyle dar kafalılar her yerde karşımıza çıkacaktır mutlaka yapacak bir şey yok insanları terbiye edemeyiz.
Ben açıklamamı yazarım kim kime canı isterse ona inanır bundan sonrası sorun değil benim için herkes kendi vicdanına baksın.
Teşekkür ederim
Sevgiler selamlar.
Dilek pınarı
Şiirimin yorumunda demiş ya hepinizi engelliyorum diye.
Daha nice aşağılık sözler vardır onda ne uğraşacam bu son artık bende tarihten sildim gitti.
Terbiyesini gösterdi iyice
Sağol vortex eksik olma
Selamlar sana
Can ablam sıkma sen canını konuya vakıf değilim ama yazdikların yeterli yorum yapmama
şiir yazarken altında art niyet arıyan sıkılıp utansın bence ..
şiire ara vermek hemde kaileye alinmayacak sözler için neden kalemine gem vuruyorsun ki yapma..
çok kiymetlidir kaleminde duygularında gerisini boşver hem çocuklarımız gibidir her satır altinda ezilen anlamayana neden bu ödül...
ve kendine neden bu ceza
rengin duruşun kişiliğin kalbinin güzelliğiyle bilen bilir seni bilmeyense debelenip dursun saçma zihniyetiyle
seviyorum seni güzel yüreğini ve dahası yureğinden akan ılık ılık şiirlerini 😘❤❤
Dilek pınarı
Tabi ki kendime ceza verip şiirlerime ket vurmak değil amacım bir an ne yazabilirim konusunda muallakta kaldım böyle alay konusu olunca demek ki densizler böyle yorumluyor diye düşündüm.
Elbette bu tiplere fırsat vermeyeceğim ama bir müddet durağan olurum sanırım.
Çete başı imişim saz ekibim varmış keşke öyle olsa gayrı ihtiyari arkadaşlara adapsız eleştiri olunca sahip çıkarım beni sevende bana sahip çıkar hemcinslerimi koruyacağım tabi ki.
İnan şu yorumun öyle güzel geldi ki ruhuma mutlu ettin, güç verdin hemcinsim olarak bana.
Çok çok teşekkür ederim güzelim
Her şeyin gönlünce olması dileklerim ve sevgilerimle❤️
Kimin ne düşündüğünün ne önemi var önemli olan bizim ne yaptığımız değil midir. Yani demem o ki bu ve benzer düşüncelere o kadar takmamalıyız burada şiir yazan insanlar , yada çalışmalar paylaşanlar aynı konu üzerinde ya okuyucu yada bu sanata gönül vermiş insanlar araya sızanlara var mı var , çok önemli değil bence herkes kendisini ölçülü olmaya , saygılı olmaya zorlamalıdır . Böyle bir konuyu dile getirdiğiniz için kutluyorum
Dilek pınarı
Sağolun varolun.
sevgili dilek abla sana bir sır benden, Allah bu tür insanları yanımızdan yöremizden eksik etmesin;)) şaşırma diyeceklerimi bitireyim bi
bu tür zihni bozuk kurtçuklar olmasa bizler nasıl çınarlaşarak devleşebiliriz düşünsene bir
saygılarımla
Dilek pınarı
Benim hayatım boyunca bu tiplerle imtihanım oldu ve çok sıkıcı insanlar.
Hiç tahammülüm kalmadı böyle bilgiçlik ulemalık taslayan insana.
Her tür insanı bağrıma basarım hangi fikir ve mezhepten olursa olsun yeter ki insan olsun.
Çınar olmak gibi hırslarım yok ben emekli evinde oturan hayatına biraz renk katmak için koroya gidip şarkı söyleyip şiir yazıp ruhuma iyi gelen şeyler yapmaya çalışıyorum.
Lafta ölçü tanımayan huzur bozacak herkese kapım kapalıdır
İnsan olana açığım.
Fikrinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.
Saygılar selamlar..
Toplumsal Algılar maalesef. Kadınların 5-6 bin yıllık imtihanıdır bunlar. İşin gerçeği kökeni Havvaya mı dayanır yoksa evrime mi veya uzaylı bir üstün bir ırk mı bıraktı bizi dünyaya bilmem.Hiç birini de kanıtlayamadığım için üçüne de aynı olasılığı veririm. Bu konunun özü; ataerkil bakış akışı. Böyle bir olayda eskiler genelde şöyle nasihat verir. Kimsenin ailesine, atasına, annesine vb vs veya Tanrısına laf etme; kendi atanı ananı eşini ve aileni düşün ve bu kötü fiilden vazgeç gibi nasihatlerdir bunlar. Ekseri edep ve dini kitaplarda bulunur. Kuranda da bulunur. Lakin; Konuyu dine indirgemek en büyük yanlış burada, bu tür konuların dinle alakası olamaz. Kişinin cahilliği, vahşiliği veya karaktersizliği diye düşünülmeli.
Yine diğer bir gerçek kadına her türlü yakıştırma yapılır lakin erkek bu yakıştırmalardan beridir, ak ve pak görülür.
Toplumda veya burada diyelim fazla göze batarsan, yani kimi sitedaşlar ile çok muhabbetvari görülürsen, karşılıklı yorumlarda çok bulunursan toplumsal hafızanın dürtüsü harekete geçer, ne ayak lan bu veya bunlar derler, sonrasını zaten dedikodu ilimi halleder. İnsanlığın galiba geliştirdiği en büyük ilim; dedikodu. Daha çaresi bulunamadı.
Sizin şiirleriniz pek bir ilgimi çekmez, okurum lakin beğenmem, tarz meselesi serbest şiir okuru olamadım kolay kolay, takip ettiğim bu konuda bir kaç nesildaş ve kendimce seçici davranarak bir kaç sitedaş vardır. Ancak açık sözlüsünüz.
Bu sitede engelleme uygulaması var, direk engelleyeceksiniz. Mesela herhangi bir şiirinize hoş olmayan bir yorum mu geldi ( edebi eleştiri dışında) direkt engelleyin. Ki artık bu sitede eleştiri yok denecek kadar az.
Kimileri var dersin ki sanki esrar içmiş de siteye girmiş, kimileri sarhoş olarak siteye girebilir, kimileri devamlı aynı konuların sözcülüğüne savunur, bu sitede genelde bu dindir. Bizler de işletildik mesela, sevdiğimiz biri yani rumuz olarak kaydettiği şiirler veya forum konular vb vs. beğebiliriz, lakin böyle bir kişi de bizleri 3-4 rumuzla işletmiş.. Sonradan site yönetimi olayı açığa çıkarmıştı. :)
Bu sitede bana ana sayfadan küfür edilen yazı bile yazıldı, Yönetim kaldırdı ama bu tür şeyleri engelleme mekanizması yok. Konu dindi:) Ha Madımak ha Turan Dursun olayı, aynı olayları sanal edebiyata bile taşıdılar taşırlar. Toplumu inceleyince fark ediyorsun bu tür şeyleri. Ki zaten beslendikleri kaynaklarda eleştiri yoktur, direkt ayrım yapılır öldür, başını yar, gaspet sustur denir.
Haddim değil lakin olması gerekeni farklı boyutlardan yazmaya çalışıyorum.
1- Şiirlerde imla hatası yapmamaya özen göstereceğiz. Edebiyat sitesinde yazıyoruz sonuçta. Lakin bir kaç kişi dışında herkesin keline ilacı yok. De ve ki ekleri en büyük sorunumuz. Benim de.
2- Eleştiri konusunda kısa ifadeler değil edebi analiz örnekleri kullanacağız. Formatları zaten internette mevcuttur.
3- Muhabbetvari olmadığımız sitedaşlar ile saygı çercevesini gözden kaçırmadan resmi dille muhatap olacağız. Bu yorum muhabbetleri için de geçerli.
4- Bekarsak ve şair biri ile veya şiir sever biri ile birlikte olmak istiyor isek şiir toplantılarında gözümüz açık olacak, hayat kısa yalnız geçmez ve net olacağız. Bekarlıktan kurtulmak isteyenler için
5- Evli isek kendimizce oluşturduğumuz bir arkadaş; üstad, kalfa, nesildaş, abla, abi çırak, kardeş grubu dışına çıkmaya gerek yok muhabbetlerde.
6- Bahsettiğiniz kişi geçenki şiir altınızda denk geldiğim rumuz ise, daha evvelden atılmıştı siteden. Ve sitemiz bu konularda çok toleranslı.
7- Nezih bir ortam istiyorsak herkes tüm üyeler elini taşın altına koymalı. Bu tür siteler çok yok ülkemizde, bir elin parmağını geçmez. Şimdilik en iyisi defter, çok kişi bu ve benzer konular, siyaset, din ve cinsler arası muhabbetler yüzünden siteden uzaklaşıyor.
8-18-80 yaş aralığında çok geniş bir yelpazede bir sitemiz var. Muhabbetleri rayına oturtmak zor.
Vb vs. vb vs..
Haddimi aştıysam affola, genel izlenimlerimi ve elekten geçirmeden tespitlerimi yazmaya çalıştım, lakin bir kaç olumsuz bakış ve muhabbet için şiiri bırakmayın Dilek Hanım.
Derdimiz nedir; ortalama 100 şiirden yüzde 3-5'lik bir başarı yakalayıp geleceğe 3-5 ; 10-15 şiir bırakabilmek.
En sevdiğinize emanet olun.
Saygılarımla.
Yinsani tarafından 24.11.2023 10:30:01 zamanında düzenlenmiştir.
Dilek pınarı
Bugüne değin konuları dini boyuta indirgememeye hep dikkat ederim benim dinim bana senin ki sana felsefesiyle yaklaşıp, olaylara geniş ve hoşgörü penceresinden bakmaya çalışırım, ancak muhatap dini açıdan kendini bilgiç ulema sanan biri olunca çaresiz giriliyor mevzuya herkesin inancı kendine elbette.
Evet ataerkil toplumun arızalarını yaşadım bu çağda da hâlâ böyle arıza insanlar çıkıyor karşımıza malesef.
Kadınlar ne söylese suç algılanıyor ama erkek her türlü cinsel temalarda yazar çizer eleştirilmez ha eleştiri olmasın demek değil benim söylemek istediğim dozunu bilmek ve karşındaki insanı kırmamaya çalışmak bakın siz ne güzel yorum yapmış fikrinizi yazmışsınız saygı duyarım.
Şiirlerimi beğenin beğenmeyin bu benim için sıkıntı olmaz asla poh poh beklemiyorum çünkü herkese her şiir hitap etmez bu çok normal.
Sizin siirleriniz de beni çok çekmiyor olacak tabi ki farklılıklarımız ama yazı da mükemmel bir kalemsiniz yiğidi öldür hakkını inkâr etme atasözünü iliştirivereyim şuraya.
Benim ilk baştan beri çizdiğim imaj birbirimizi kırmadan eleştiri yorum yapabilmek.
Şiirime gelipte hadsiz dengesiz alaylı bir üslubu benimseyemiyorum bu kusursa kusurum olsun.
Sizde en sevdiğinize emanet olun
Fikrinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.
kendini bilen insanın açıklama yapmasına gerek yok bence
hayat senin hayal senin
hani bir söz vardı
cübbemin altında kralı bile öldürebilirim
bence ciddiye almayın...
onun bunun ne sandığına göre yaşarsak evden dışarı çıkamayız
Dilek pınarı
Hakaret ve iftira ise konu sessiz kalamazdım.
On numara yazinizla duygu ve düşüncelerinizi paylaştığınız için çok çok teşekkürler. Hislerinizi ve hayalkırıklığınizi anlamakla beraber o birbirinden anlamlı ve duygularımıza, düşüncelerimize böylesi denk gelen siirlerinizden , kendini bilmez birileri yüzünden bizi mahrum birakmazsiniz insallah. Selamlar, sevgiler ...
Dilek pınarı
Hemcinsimi yanımda görmek inanın gözlerimi yaşarttı 🫂
Çok sağolun çok teşekkür ederim
Mevlam her şeyi gönlünüze göre versin 🌹