- 205 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GAZZE' DE BİR DOKTOR
Yüreği güzel insan Norveç’ li Dr. Mads Gilbert, onu bu günler de de haberlerde, harap olmuş Gazze Şifa Hastanesi’ nden dünya liderlerine seslenirken görüyoruz. Kendini 1981 yılından bu yana 42 yıldır Filistin’ e adamış 76 yaşında koca yürekli bir doktor olan Mads Gilbert 2014 yılında İsrail’in yine Gazze’ ye yaptığı saldırılarda dönemin ABD başkanı Obama’ ya, bakın o günlerde yankı uyandıran nasıl mektup yazmış:
"Bay Obama... Senin bir kalbin var mı? Seni bizimle beraber Şifa’ da bir gece geçirmeye davet ediyorum. Sadece bir gece! Belki bir temizlikçi kılığına bürünebilirsin. Yüzde yüz inanıyorum ki, Şifa’ da geçireceğin bir gece tarihin akışını değiştirirdi. Dün gece korkunçtu. Gazze ’ deki kara harekatı her tipten, her yaştan sakat, lime lime edilmiş, kan kaybeden, titreyen, ölen, arabalar dolusu Filistinli masum insanlarla sonuçlandı. Hepsi sivildi, hepsi masumdu. Bay Obama... Senin kalbin var mı? Kalbi olan hiç kimse Şifa’ da bir gece geçirdikten sonra Filistin halkının yaşadığı kıyıma son vermeden yürüyüp uzaklaşamaz buradan. Fakat kalpsiz ve merhametsiz olanlar Gazze’ deki bir başka kıyımın hesaplamalarını ve planlarını yaptılar bile. Lütfen elinizden ne geliyorsa yapın. Bu devam edemez. "
Günümüzden farkı var mı? Teşekkürler Dr. Mads Gilbert, yüreğinle 42 koca yıldır bu topraklarda mücadele ediyor o günlerde söylediklerini yine bu günlerde kararlı şekilde devam ettiriyorsun.
Not : Mads Gilbert’ in mektubu, şimdi Habertürk muhabiri olan Mehmet Akif Ersoy ’ un " TÜNEL GAZZE’ DE YAŞAMAK " isimli kitabından alınmıştır.
İrfan Yıldırım Çevik
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.