- 253 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Savaş Çığlıkları
’Savaş insanlık tarihi kadar eski bir olgudur. İncelemelere göre, aşağı yukarı 6.000 yıldan beri" insanlar örgütlenmiş biçimde birbirleriyle savaşıyorlar. Krallar, hanedanlar, uluslar, bloklar, paktlar, devletler birbirleriyle amansızca çatışıyorlar. Araştırmalar şimdiye kadar yapılan gerçek savaşların sayısının yaklaşık 14.000 kadar olduğunu gösteriyor. Demek ki insanlığın savaşsız geçen günü hemen hemen yok gibi. Burada aklımıza şöyle bir soru geliyor: İnsanlar, uluslar, devletler niçin birbirleriyle savaşıyorlar? Bunlar arasındaki uyuşmazlıklar barış yoluyla çözülemez mi? Siyaset biliminin kurucusu Aristo anlaşmazlıkların çözümü için topluluklarda iki temel aracın olduğunu söyler. Bunlardan biri politika diğeri de savaştır. Normal, doğru ve doğal olan, elbette anlaşmazlıkların politika aracılığıyla çözülmesidir. Yani, probleme barışçı yollardan yaklaşmaktır. Bu da politik ve onu tamamlayan diplomatik kanallardan yapılır…’’
Savaş; korku ve sefaletten başka bir şey veremez. Yakar, yıkar, öldürür, yok eder demiş Nazım Hikmet… Bu günlerde yine ortadoğuda savaş çanları çalıyor… Binlerce çoluk çocuk,yaşlı,genç insan savaşın ortasında…En diplerine kadar hissediyorlar savaşın soğuk yüzünü…Boşuna söylenmemiş, savaşı zenginler çıkarır fakirler ölür sözü…Ölen ,yakılan yıkılan evler…Açlık susuzluk sesleri geliyor…İnsanların kaçacakları yollar kapalı…Tam bir üstü açık cezaevi gibi Gazze…Oysa savaşın iyisi barışın kötüsü yoktur…Anlamıyorum insanlığın geldiği bu ortamı…Albert Einstein boşuna söylememiş,ben atomu insanlığa hizmet için buldum…Onlar bomba yapıp birbirlerini yok ettiler diye…Şimdi bu bilim adımına teşekkür mü edersin sövermisin bilemedim…Ben bir fizik öğretmeniyim kıyamıyorum sövmeye de…
Savaş eninde sonunda gözyaşlarını çağırmak demek… Oysa insan savaş gibi inanmadığı bir şey için acı çekeceğine,barış gibi inanacağı bir dava uğruna ölebilse daha iyi degilmi sizce…
Savaş politikaların topla tüfekle devam ettirilme aracıdır bence… Hem de kötü politikaların… Emperyalist, yayılmacı politikaların… Şimdi düşünüyorum İsrail in gazzeye saldırmasının arkasında ne var diye… İki küçücük ülke… Nüfusları bizim bir şehirimizden bile daha küçük… Ardından yatan gerçek ne… Sanıyorum din burda da karşımıza çıkıyor… Dinsel gerçeklikler ağır basıyor bence… Dinin en gerici hallerini yaşayan bir ülke… Dünyada amerikayı arkasına almiş,yoksa onun da önündemi olduğu belli olmayan başka bir ülke…Ortadoğu ülkeleri sessiz…Mısır bile kapılarını kapamış…Çıkacakları başka bir yol yok…Akrebin kendini öldürmesi gibi bir ateş çemberi içinde kalmış Gazze…
Oysa niçin hep birlikte barış ve uyum içinde yaşamayalım? Hepimiz aynı yıldızlara bakıyoruz, aynı gezegenin üzerindeki yol arkadaşlarıyız ve aynı gökyüzünün altında yaşıyoruz bence…
Dünyaya bir daha gelsem; ne kadar tank, tüfek ve silah varsa hepsini eritip saz, cümbüş ve zurna yapacağım ben… Barış dolu, huzur dolu aydınlık yarınlar adına kocaman puntolarla haykırıyorum… Savaşa hayır… Savaş, ne işe yarar? Kesinlikle hiçbir işe… En güzel söz budur bence…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.