OSMANLI HASTALARINA
OSMANLI HASTALARINA
Osmanlı da sarayın has bahçe rezaletlerine katılanlara çok sıkı tembihatta bulunurlardı. Dışarıda burada olup bitenlerin anlatılmaması için. Bu tembihat bir devre adını veren lale devri ile unutuldu rezaletler ve yaşanan eğlenceler halkın gözü önünde yapılmaya başlanıldı. İşin garibi rezil eğlenceler tanrı ve peygambere dua ile başlayıp sonra da tövbe ile biterdi.
Kronikleşmiş Osmanlıcılık denilen kronikleşmiş o atacılık zamanın da resim heykel, spor gibi sanatsal uğraşlarda yasaktı. Bilhassa kızlar hem okuma yazma hem de spor yapmada men edilmiş hayat yaşarlardı.
Bütün bunlar bir taraf Osmanlı özleminden muzdarip olan zevata şunu belirtmek lazım. Osmanlı kendisine asla Türk dememiştir. Bir hanedanlık olan Osmanlı kendisi için Millet-i hâkime ulus derdi. Aynen zamanımızda Türk milleti diyemeyenler gibi.
Bir Türk olan Timur ile 1402 de savaşan ikici Beyazıt Timur’a esir düşünce bakınız Beyazıt’a nasıl hitap ediyor. Bre Frenk dölü Yıldırım sözü ile hitap edip onu kafese koyuyor. Osmanlı Türk’e sözde kendi soyundan milletinin fertlerine Eşek Türkler diyordu. (Ziya Gökalp Türkçülüğün esasları s.63)
İşte özlem duyduğunuz Osmanlı.
Durmuş Karabağlı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.