- 424 Okunma
- 1 Yorum
- 4 Beğeni
BENİM BİR KALBİM VAR
Afrika, sömürge devletlerinin cirit attığı bir kıtadır. Sömürge güçleri kendi halkını mutlu yaşatmak için Afrika devletlerinin topraklarını sömürür acımasızca. Onların açlıktan ölmeleri umurlarında değildir. Afrika’da fakirlikten yalın ayak gezen, üstü başı olmayan ve açlıktan ölen binlerce hatta milyonlarca insan vardır.
Afrika’da birbirine kardeş kadar bağlı hatta kardeşten de öte Ahmet ve Musa isimli iki arkadaş vardır. Ahmet’in babası Mustafa; çalışır, çabalar zar zor oğluna bir ayakkabı alır. Ahmet, babasının kendisine aldığı ayakkabıya öyle sevinir ki bu sevinç tarif edilemez. Sevincinden adeta göklere uçar. Kendisine alınan bu ayakkabıya sevinçten dakikalarca ağlar. Ahmet, bir çift ayakkabı için neden bu kadar abartılı seviniyor demeyin? Ahmet’in bu yaşına kadar ilk defa bir ayakkabısı olmuştur hayatta...
Ahmet’in babası Mustafa, oğlunu mutlu edebildiği için çok sevinçlidir. Afrika’da böyle sevinçler çok az yaşanır. Ahmet’in babası Mustafa, oğlunun ayakkabılarının alındığı günün ertesi günü çocuğunun oyun oynamak için sokağa çıktıktan kısa bir zaman sonra, nefes nefese koşarak ayakkabılarını eve bırakıp sokağa yine yalın ayak çıktığını görür. Mustafa bizim çocuk herhâlde ayakkabıları eskimesin diye böyle davrandığını düşünüp bu duruma ses çıkarmaz. Oğlunu takip eder. Fakat oğlunun her gün aynı şeyi yaptığını görünce artık merakına yenilir. Yine bir gün ayakkabılarını eve bırakıp kapıdan çıkacağı sırada neden yalın ayak sokağa çıktığını sorar...
Ahmet yere bakarak:
“Arkadaşımın ailesinin durumu çok kötü. Ayakkabı alacak durumları yok. Bu yüzden sokağa çıkınca koşa koşa eve gelip, ayakkabılarımı bırakıp, öyle gidiyorum yanına” der.
Mustafa oğlunun omzuna elini koyarak:
“Paran olsa ona da alırdın biliyorum. Âmâ senin de bildiğin gibi öyle bir imkânımız yok” deyince çocuk gözlerini kaldırır ve babasının yüzüne bakıp şöyle cevap verir.
Ahmet:
“Haklısın baba. Ona ayakkabı alacak param olmayabilir ama o üzülmesin diye ayakkabılarımı ona göstermeyecek bir kalbim var” der.
Bu sözler üzerine Mustafa oğluna sarılır ve gözlerinden öper. Sevincinden ağlar ve kendisini yaratan yüce Allah’a:
“Allah’ım! Bana böyle hayırlı bir evlat verdiğin için sanan sonsuz şükürler olsun” der.
29.01.2023
Yozgat