- 863 Okunma
- 13 Yorum
- 9 Beğeni
Yeniden doğmuş gibi
Bir öğrenci bir defasında hocama dedim ki;
kitap okuyorum ama aklımda hiç bir şey kalmıyor.
Hocası da bir meyve uzatıp al bunu ağzına çiğneyip ye diyor.
Yedikten sonra soruyor şimdi büyüdün mü?
Hayır diyor.
Büyümedin ama o meyve vücuduna dağıldı et oldu, kemik oldu, sinir oldu, deri, tırnak, hücre oldu diyor.
O öğrenci anlıyor ki okunan kitapta öyle insan zamanla farkediyor ruhuna yayıldığını.
Bir kısmı kelime dağarcığı nı, bir kısmı ilmini irfanını, bir kısmı yazı ve konuşma üslubunu değiştiriyor, hayata farklı bakmanı özgüven arttırmanı sağlıyor.
Bu hikayeyi bende şu şekilde kendimle özdeşleştiriyorum.
Edebiyat sitesine ilk katıldığım zamanlar buradaki şiirleri okudukça ben kendimi şiir yazıyor sanıyor muşum demiştim.
O kadar güzel gelmişti ki okuduğum şiirler ünlü şairleri sollamış buradakiler diye düşünmüştüm.
Çocukluğumdan şiire merakım var ama hiç bir zaman müsait olup bir ilerleme kaydetmemiştim
Arada bi esinti gelir bir kaç mısra yazardım hayalimde kendimi şair yazar olarak görmek vardı. Tabi tamamen hayaldi, bu konuda ciddi bir icraatım olmadı.
Hani hayalde çok güzel olur ya herşey öyle işte.
Kitabı olan insanlara çok gıpta ederdim.
Ve artık benim de bir kitabım var.
Elbette kendimi yeterli olmuş hissetmiyorum.
Fakat eskiye bakarak bana bu sayfanın çok şey kattığına inanıyorum.
Şiirleri okudukça kelime dağarcığım arttı kanıma girdi hücrelerime işledi .
Ve o kadar iyi geldi ki bazen diyorum ki, eğer şiirle uğraşmasaydım acaba ne yapardım!
Belki de bunalımlı, psikolog psikolog gezen bir hasta olacaktım kimbilir.
Hayatta tek severek yaptığım iş bu oldu ve bunca seneler de kaybımdı tabi .
Bugün bir hayale kavuştum ve insan demek ki bu yaştan sonra bile bir hayali gerçekleştirebilirmiş dedim.
Belki bu bir çok insan için çok önemli olmayabilir.
Şimdi okuyunca ooo biz ne köşe yazıları yazdık ne kitaplar çıkardık adını böyle ballandırmadık diyenler olabilir çünkü gerçekten burda çok iyi yazanlar var, ama benim için önemini anlatamam.
İlk kez bir ismim olduğunu hissettim çünkü bugüne dek ya birinin kızı ya birinin eşi birilerinin gelini bacısı kardeşi falandım.
Kadının adı yok şiirimde bahsettiğim gibi.
Hiç kendi adıma severek yaptığım bir işim olmamıştı yıllardır ev sektöründe çalışmaktan başka.
Bu saatten sonra pek yapabileceğim bir iş te yok zaten, birazda asosyal sayılırım, evde oturunca şiir yazmak en güzel şey.
İçimdeki çocukta bir kıpırtı bir heyecan oldu bugün.
Hani horozşekerler olurdu eskiden belki hatırlayan vardır, nasıl mutlu mutlu yalardık onu. Sanki horozşeker almış gibiyim bir süre yalayıp eriyecek bitecek tabi.
Bir de bayramlık alınmış çocuk gibi bir müddet izin veriyorum sevinmeme..
Sanal da olsa nerdeyse iki yıldır burdayım dost şair arkadaşlarımız oldu birbirimizi tanımıyoruz ama şiirlerimiz ve yorumlarımızla bir dostluk oluştu ve bugüne kadar hiç kimseden bir saygısızlık görmedim.
Burdaki dostların hepsi gayet güzel haddini ve seviyesini bilen insanlar.
İşte bu yüzden de böyle bir yazı ile paylaşmak istedim mutluluğumu, bayramlığını giyecek sevinçli her çocuk gibi.
Muhtemelen uyuyamacağım
YORUMLAR
Hayırlı olsun kitabınız Dilek hanım uzun zamandır size uğramadığı mı fark ettim çok sevindim sizin adınıza , şiirle dost olmak kendi yüreğinin sesini mısralarda okumak keyif verir
Daha nice eserlere imza atmanız dileğiyle
Sevgilerimle 🌹🌹🌹
Dilek pınarı
Benim mutlaka herkes bana uğrasın beğeni yorum yapsın gibi bir çabam olmadı canım o yüzden asla kimseye sitemim yok elbette herkesin kendine göre meşguliyet ve öncelikleri olur birbirimizi anlayış ve hoşgörüyle karşılamamız gerekir diye düşünürüm ancak nazik ziyaretiniz için elbette mutlu olurum çok teşekkürler.
Kendinize iyi bakın sevgi ve selam ile.
Hayırlı olsun. Sizin de bir kitabınız var artık. Benim gibi kitapsız değilsiniz. Klasik laftır, okuyucunuz bol olsun diyeyim. Yazınızın ilk cümlesinde sanırım klavye hatası oldu. Yazarken bende de oluyor. Bir şiirimi veya yazımı burada yükledikten sonra tekrar okuyorum hata var mı diye. Genelde de çıkıyor. Gözden kaçabiliyor.
Sevincinizi anlıyorum. Şanssızlık işte. Tam da üstüne gelmiş. Yayınevleri işin ticaretindeler. Alıyorlar parayı, basıyorlar kitabı. Oysa yazarlar da şairler de kazanmalı. El emeği, göz nuru döküyorlar. Bazılarını saymıyorum tabi. Onlar çala kalem yazıyorlar. Zaten okuyucu notunu verir. Onlar en büyük jüridir. Umarım maddi açıdan çok zararınız olmaz.
Dilek pınarı
Bu iş kısmet meselesi herkes birbirinden kazanır bu dünyada ve mevzu uzun fikirler çatışabilir .
Bazen her şey para demek değildir insan emeğinin kalıcı olmasını da ister.
Jüriye sunuyoruz işte şans artık
Herşeyin bir ilki vardır tüm mutlulukları tatmanız ve daha nice eserlere imza atmanız dileği ile
Dilek pınarı
İkinci kitabım yarın baskıya veriliyor ve yine heyecanla bekliyorum.
Sağlıcakla..
Tebrikler.
İnşallah devamı gelir daha çok mutlu olursunuz.
Saygı ve sevgilerimle.
Dilek pınarı
Çok teşekkür ederim Fatma hanım
Sevgiler saygılar esenlikler diliyorum.
İlk adımı kendin attığın arkandan da beni çerek dahil ettiğin edebiyat defteri ailesi bize deneyimli usta şaiirleriyle rehber niteliğinde ve eğitici bir ortam oldu seni bugünlere taşıdı
Sonuçta
Her ne kadar her aşamasına bire bir şahit olsamda
Burada ki sevincini de paylaşmak istedim
Yüreğin her daim yeniden doğuşların heyecanıyla çarpsın dilerim arkadaşım
İlk kitabını devamının gelmesi temennimle canı gönülden kutluyorum
Sevgimle kucaklıyorum Dilek'ciğim
Dilek pınarı
Sevgili Dilek,
Bu ne hoş bir haber...
Öncelikle tüm kalbimle kutluyorum kitabınızın gelişini ve sizi.
"Yeniden" doğmuş" olma hissiniz yerinde ve anlaşılır elbette.
Ve kitabınızı bi gün okuyabilmeyi umuyorum...
Birinci kitap, ciddi atılan ilk adım sayılır. İkinci kitap da yolda demektir. Umarım :)
Direnciniz ve edebiyat düntasına attığınız bu güzel adım için, çok kutluyorum.
Selamlar, sevgiler olsun.
Dilek pınarı
Dost dediğin dostunun başarısına sizin gibi mutlu olur sevgili Tüya
Burda siz gibi dostlarımın olduğunu bildiğim için paylaşmak istedim
Bu sımsıcak desteğiniz için çok teşekkür ediyorum .
Google dan Dilşah şiir kitabı diye girerseniz çıkıyor Türkiye de ciklet parası değerinde ama yurt dışına biraz daha tuzlu kargo bedeli sanırım. Önemli olan manen yanımda olmanız kalbi güzel arkadaşım. Çok teşekkür ediyorum
Sevgilerimle..
🥰🌈🎈✨🦋💕Nede güzel anlatmışsınız mutluluğunuzu 🌹 gönülden kutluyorum hayırlı uğurlu olsun inşallah diyorum..✨🙏 Sevgilerimle 🌹❤️
Dilek pınarı
Ben de size canı gönülden sevgiler yolluyorum kucak dolusu💞🤍🙏💐
Gerçekten de yazı başlığınızdaki "Yeniden doğmuş gibi" olduğunuza eminim ve son derece sevindim, kutluyorum tebrikler efendim.
İki yıllık bir süreyi en güzel şekilde şekilde değerlendirerek bir kitapla taçlandırmaktan daha güzel ne olabilir. Bunu da bu harika paylaşımla bildirdiğiniz için memnuniyet duydum.
Daha nicelerine inşallah.
Her şey gönlünüzce olsun ve yolunda gitsin inşallah.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler diliyorum.
Dilek pınarı
Sizlerin bu onure eden güzel yorumlarınız belkide bu aşamaya getirdi destekleriniz için hep müteşekkirim.
En derin saygılarla esenlikler dilerim.
Bu çalışmanızda en çok beğendiğim husus şiir dilinden çok güzel örneklemeler yapmanızdır bu konuda ayrıca bir çalışma yapmanızı diliyorum. İnsanların dostluklarının oluşmasında en büyük etken dildir. Özellikle şiir dili , en çok anlam ifade eden en güzel dostlukların , duyguların oluşmasında etken şiir ve dilidir çok beğendim bu çalışmanızı yürekten kutluyorum sizi saygılar sunuyorum
Dilek pınarı
Hep yanımda hissettiğim dostlardansınız. Müteşekkirim.
Ben konuştuğum gibi yazmaya çalışıyorum bu konuda çok bilgili olduğum söylenemez.
Ama böyle yorumlar almak gerçekten insanı tetikliyor.
Kitap çıkarmakta öyle oldu belki de cesaret edemezdim.
Bir arkadaşımın bana sana inanıyorum demesi üzerine üstüme yük bindiğini hissettim ondan sonra bastım gaza artık elimden geleni arkama koymadım. Dostları utandırmak olmazdı.
Sağolun varolun iyi ki varsınız.
Selam ve saygılar..
Oooo Dlekciğim, senin için senin adına çok mutlu oldum. Tabi kendi adıma da neden mi önce seni tebrik edeyim güzel kitabını, daha nicelerine canım.
Kendi adıma gelince bu gün yazdığım yazım ise senin bu yazını okuyunca yazıldı. Yani yazdım.
Çok kutladım arkadaşım hep hep başarılarını görmek dileği ile...
Sevgilerimle...