- 239 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AT YILI, İT YILI
AT YILI, İT YILI
Allah (cc) ilk zamanlar insanların ve mahlûkatın ömrünü uzun yaratmışken ( Hz. Süleyman peygamber 950 yıl) hikâye bu ya, ahir zamanda insanları ve bazı mahlûkatın ömrünü 40 yıl olarak sınırlandırmış. Yaş konusunda ilk itiraz insandan gelmiş.
“ Yarabbi, ben büyüyeceğim, okuyacağım, askere gideceğim, evleneceğim, iş güç sahibi olup ev ocak kuracağım, çocuklarım olacak, onları büyütüp okutacağım, evereceğim, bütün bu işleri 40 yıla sığdırmam mümkün değil. Bana biraz daha ömür ver,” diye dilekte bulunur.
İnsandan sonra attan da itiraz gelir.
“Yarabbi, ben insanoğlunun emrinde yük taşıyacağım, oradan oraya koşturup duracağım. Yaşlanınca gücüm tükenecek, bütün bu işleri yapmayacağım, horlanıp kapıya atılacağım. Bu ömür çok fazla.” Demiş.
Allah (cc) :
“Madem çok diyorsun ömrünün yarısını senden alıyorum.” Diyor, 20 yılı geri alıyor ve insanı yanına çağırıyor.
“ Ömrüm az diyordun, attan aldığım 20 yılı sana veriyorum. Al senin olsun,” diyor.
Attan sonra sıraya it giriyor.
“ Yarabbi, ben yazda kışta, sıcakta soğukta, yaşta yağmurda devamlı kapıdayım. Ne yerim belli ne yurdum. Yarı aç yarı tok yaşıyorum. Güçten düşünce de çocukların oyuncağı oluyorum. Böyle bir hayat yaşamak istemiyorum. Bu ömür bana çok fazla,” Diyor.
Allah (cc ) :
“Madem istemiyorsun, ömrünün yarısını senden alıyorum.”
Allah (cc ) insanı yanına çağırıyor.
“Ömrüm kısa diye şikâyet ediyordun. Attan sonra it de ömrünün yarısını sana verdi. Şimdi 80 yılın oldu, tepe tepe kullan.
İnsanoğlu at yılında mal mülk edinmek için gecesini gündüzüne katarak koşturur durur. Gayreti, çalışması, başarıları takdirle karşılanır. Bu arada yıllar geçer, yaş olur 60. At yılında durmadan koşturan insan bir hayli yorulur, vücut yıpranmaya, hastalıklar baş göstermeye başlar. Ne kadar azimli, istekli görünmek istese de artık eski gücünden eser kalmamıştır. Çocukları, işten el çekip bir kenara oturmasını isterler. Kimse sözünü sohbetini dinlemez, oradan oraya itilip kakılmaya başlar. Hele eşlerden biri erken ölürse eve ocağa sığmaz, mekânı ya parklar bahçeler, ya da huzurevi olur. İşte o andan itibaren it yılı başlamıştır.
Yorum okuyucuya ait.
Salim Demir
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.