- 415 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ahir zamanda insan
bilim dünyası yapay bilinci tartışıyor.bir kontrol mekanizması bu.tıpkı bilim kurgu filmlerinde işlenmiş konular.abdurrahman dilipakın yazısında olduğu gibi insanın robotlaşması söz konusu.bir çiple hayatlar kontrol edilecek.sayborgların emir komutu insanlara uygulanacak.yıldız savaşları quantum fiziğinin geleceğinde var.insanoğlu uzayda hayatın mümkün olduğuna inanmış.marsta hayatın izine rastlanırsa uzaya bir göç başlayacak demektir.bu bir çok şeyi altüst edecek demektir.insanoğlu yıldızlarası yolculuğu hayal etmiş hep.zamanmakinesi geleceğe yolculuk filminde görülmüştü ilk zamanlar.bu durumda inançlarda kimlik değiştirecek.türler arası savaş yıldız savaşları demek.dünya fazlasıyla kirlenmiş durumda.insanoğlu uzayda sağlıklı koşullarda yaşıyabilecek bu hayaller gerçekleşirse eğer.ışık hızı nasıl aşılacak henüz tanrının bildiği bir detay.bunlar gizemini koruduğu sürece filmlerin konusu olacak.bilgisayar elektrolize olursa evrende sonsuz bir bilgiye ulaşacak insan.böylece evrendeki her nokta izlenebilecek.bir sonraki aşamada ışınlanma gerçeği var.bunlar şimdilik bilim-kurgunun konusu.her gelişme hayalle başladığından bilime bir katkı sunar hikayeler.bilginlere göre tarih henüz başlanmış durumda.kimileri ahir zaman olarak nitelesede çağımızı deccaliyetin varlığına bir kanıt yok.insanlar bunları tartışa dursun yakında uzay çağı başladığında dünyadaki yaşam şartları da değişecek.yecüc ve mecüc dabbetül arz ahir zaman alametleri.bunların çıkış vakti yakındır alimlere göre.dinin bir ritüel olmasında bir çok ayrıntı anlamsızlaşıyor.ibadet kültürden öte bir anlam taşıyor kurana göre.inancın vicdanlara hapsedilmesi tartışılsada insanı hangi seviyede görür islam.işte her insan için bir ahlak ve kişilik seviyesi var demektir amellerin drecesine bakıldığında.türkiye gibi islam ülkelerinde sanata bakış aynıdır.din düşmanlığı olarak görülür modern sanat.oysa özdemir incenin anlatmak istediği türkçe ibadet onun inanç dünyasında yoktur düşüncesi.bu ne kadar doğrudur kutsalın şekil değiştirmesi.sosyal yaşam kültürel milleyetçiliğin etkisindemi iddia edildiği gibi.arapların aşağılanması cezasız kalmamalı onun için.hem bilgi hırsızlığından söz edip avrupanın iki yüzlülüğü diyeceksin ihdas ettiği kurumların islama karşısındaki üstünlüğüne inanmış olmakla.ideolojilerin kemalizme karşı emperyalizmin bir aracı görmekle işkencelere bahane uydururken asıl yenilmezliğin bu ideolojide olduğu kanısını güçlendirdiği safsatasını ortaya atmakta bir beis görmeyeceksin.ismail hakkı pekin türkiyenin henüz tam bağımsız statüsünde olmadığı gerçeğini deşifre ederken kanıt olarak siyasi tavrımızı örnek gösterdi.çünkü halka uzak bir siyaset içindeler yönetici sınıf.aydınlanmanın başlangıcında bu vardı ideolojileri ortaya çıkaran neden olarak.ancak bir ihanet içinde değildi adalet için devrim isteyenler.bizdeki tanzimat fermanı bu günkü anayasada olduğu gibi herkesin mutabık kaldığı bir toplumsal sözleşme değil.neden bu böyle diye sormamız gerekiyor ilk önce.sorun siyaset yapma biçimimi toplumu kutuplaştıran.ismet özel son yazısında bilimselliğin modernleşme tarihimiz için neden anlam kazanmadığını sorgularken gerçek bir aydınlanma yaşanmadığı görüşünü savunuyordu.günümüz teknolojisi gelişmenin araçlarından biri olduğundan savunmaya öncelik tanıyor devlet.belkide tam bağımsızlığın önemini açığa çıkarıyor bu durum.ama bir düşüncesizlik var ortadaki başarıyı görmeyen.ancak yaşanan sıkıntıların kaynağında montaj sanayi olduğundan bilimselliğin güç kazanması gerçekleşmiyor.bilim zaman ilişkisine kuranda rastlamak mümkün.tabiki ayet ve hadisler yoruma açık olsada bunların mahiyeti az çok biliniyor.buda bilim ve felsefenin konusu olmuştur günümüzde.bunu anlamak dininde konusu aynı zamanda.işte kavimlerin helakında bir mucize olmuştur bilim.musanın asası ve nuhun gemisi buna bir kanıt sayılsada insan aklı maddi gerçekleri ölçü alıyor.çağımızdaki hakikat dinsel terminolojiyi aklın karşıtlığı gibi algılasada her şeyin kaynağı din olduğundan düşünce biçiminide etkilemiş insan olmanın zaafları.kemalizmin bunu hoş görmesi gerekiyordu başlangıçta.chp bu fikriyata resimiyet kazandırmakla en büyük kötülüğü yapmış cumhuriyete.hukukun bilimsellikle ilgisi kuranda yer almaktadır süleyman kıssasında.işte ihtişamın başlangıcında vardı bu krallık.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.