- 370 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR GÖNLÜ İNCİTTİYSEN
BİR GÖNLÜ İNCİTTİYSEN/ Mensur Şiir
🌺 🌺 🌺
Bugün birine uykusunu haram ettiysen, cennet nasıl sana helal olabilir, bugün birinin yaşama ümidini yok ettiysen, senin geleceğin nasıl parlak olabilir, bir dalı kırıp bir gönlü incittiysen, Allah seni nasıl sevebilir,
🌺🌺🌺
Bugün birini karanlıkta bıraktıysan, yarın ışığın nasıl olabilir? Hiçbir şeye şaşırma, Hakkın sabrını taşırma.
🌺 🌺 🌺
Adam ol nefsini terbiye edeceksen, önce kendini bil, bir şey bileceksen. Bir yaprak bile düşmez kaderde yazılmamışsa, sen düzeltemezsin insanın mayası bozulmuşsa.
🌺 🌺 🌺
En büyük işimiz merhametle dokunmak ve şefkatle bakmak. Bencil bir yaşamdan, nefret dolu bir gönülden, öfkeden muhabbete geçiş yapmayan bir kalpten ışı sızabilir mi?
🌺 🌺 🌺 Cehennemden korkarak haramdan uzaklaşma, sevgiden başkasıyla, mevlaya yaklaşma..
🌺 🌺 🌺
Kulluk, işe yarar hesaplar içinde kaybolmak değil, ihlas ve sadakat gülzarında varolmaktır.
🌺 🌺 🌺
Daima ara kesen, yol kesen, umut kesen, ayrılık ve karanlığa yol arayan, nasıl kutlu bir yolcu olabilir. Sevginin çaresidir, sevilmenin muhabbeti, yüreğin çırasıdır, gönlün cenneti.
Ya sevmek için yol bulmalı ya da yolu sevgiye açmalı.
🌺 🌺 🌺
Yanlışsın dostum yanlış, kimseye tepeden bakmamalı. Ne uzak durmalı bir canı sevmekten, ne de bir can yakmalı.
🌺 🌺 🌺
Uzak mesafeler, yakın ayrılıklardır, derin hüzünlerde keder ve acı vardır. Tebessüm eyle zalimlere inat, çünkü yükselen bir sevda vardır.
🌺 🌺 🌺
Kalbini gör insanların, içini gör mesafelerin. Her geleni kalbine yük eyleme, dikkat eyle ham söz söyleme, gam yüküyle eziyet etme aleme.
🌺 🌺 🌺
Zaman aynasıdır ektiklerimizin, cennet bahçesidir güzelliklerimizin. Herdem insan olmak, herdem ehli kamil olmak ne güzel ne hoş.
🌺 🌺 🌺
Belirsiz sevgiler, bir kaostur ruhunda uyanık ol! Muhabbet olmadan, gerçeğe erişemezsin, kendini bilmeden, evreni bilemezsin.
🌺 🌺 🌺
Keskin akılla sözlerin kör bıçağa dönüşür, ruhun köreldikçe, Rabbine erişemezsin.
🌺 🌺 🌺
Bütün alem sevgiyle bağlı birbirine, her zerre aşkla dolu, kinle bakmaz diğerine. Sen sabrını kaybetmiş denizler gibisin ey dost! Unutmuşsun kendine dönmeyi, öğretmişsin kalbine, nefret etmeyi.
🌺 🌺 🌺
İyi bil ki sabırla ve erdemle açılır kapısı sırların, iman ve tevekkülle güzelleşir cemali kusurların.
🌺 🌺 🌺
Sende saklı ne varsa aradığın, sen de gizli varlığını özünde bulduğun. Sevgi denizinde oluştur, gel gönül incilerini, hak nazarla süsle arındır yüreğini.
🌺 🌺 🌺
Allah aşıklarına bir bak, nerde açar gülleri, nedendir niçindir, kimin içindir sevgileri.
SEVGİLER...
Eğitimci Yazar
Ramazan ÇETİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.