- 336 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
kutsal dışı varlık
1
orta çağda batı kuşatma altındaydı.coğrafi keşiflerin iç yüzünde bundan kurtuluşun çareleri vardı.başlangıçta şarkiyatçılık tarif ediyordu doğu batı farkını.batı bu zenginliği elde etmek için çok çalıştı.ancak islamla savaşına devam etmiştir çağlar boyu.hristiyanlığın acı çekmeye neden gördüğü olaylar teolojinin vazgeçilmezi olmuş zamanla.bunun en önemlisi isanın çarmıha gerilmesi ve haçlı savaşları.doğu romanın yıkılışı derin travmalara neden olmıuş.batı uygarlığı kendini romanın varisi gördüğünden islamla olan savaşı günümüze kadar sürmüş.doğa felsefesi bir bakıma amaçsız bırakmış toplumu.sıkıntı felsefesi bu şartlarda yazılmış.kutsalı olmayan düşünce için savaşın bir anlamı yoktu.buda nazilerin savunduğu bir görüş.nietzsche tanrı öldü derken kutsalı referans gösteriyordu.artık insan için inancın bir anlamı yoktu.aynı şekilde goethede bu düşüncenin etkisi vardı.huşunun yerini alan trajedi için korkuya kapılmanın anlamı değişmişti.sınıf çelişkilerinden söz ediyordu marks sömürüye karşı çıkmanın durağında.dini inanç insanı tahkiki gerçek imana çağırır insanı.taklidi iman gerçek bir itikat değildir kurana göre.çünkü ibadete riya ve ve kibir karışmıştıri.bu nedenle amellerde ihlasın uygun gördüğü ittika yoktur.bir nevi zoraki yaşamın koşulları hazırlanır çocuklara.buda kutsala saygısızlığa neden olur cemaat ve tarikatlerde.2 dünya savaşı kötülüğün tarihidir.sosyalizm emperyalizmle olan savaşını kaybetmiş ve kapitalizmin sömürüsüne boyun eğmiştir dünya.bütün ideolojilere savaş açmanın gerçeğiyle yüzleşmiş insan.artık sınıfsız toplum rüyasında değildi insanlar.meydanların uğultusu yerini sessizliğe bıraktığından terör örgütleri bu umutsuzluğu besliyordu toplum nazarında.şiddetin hesaplaşma için önemi vardı çünkü.başka türlü haklılığını kanıtlayamazdı örgütler.orta çağdan günümüze çok şey değişti.demokratik sosyalizmde görülüyor artık idealler.peki islam bunun neresinde.tabiki iktidar olma şansı tanınmıyor radikalizme.anayasal düzen kemalizmin tarih yorumuna göre devlete bir düzenleme getirmiş.milli kültür kendini tarif etmede zorlanıyordu kuruluş yıllarında.günümüz sosyolojisi çağdaşlığa farklı bir yorum getirmiş.yinede bir kutuplaşma bölüyor toplumu.inançlar siyasetin merkezinde yer alıyor laik rejime rağmen.kemalizm için düşünen aydınlarda irtica bir sorun teşkil etmiş cumhuriyet tarihinde.dinde reform tartışmalarında halkın inançları tartışma konusu olmuş.ancak ülkenin kalkınması bir sorundur siyaset için.sol düşüncede olanlar baskı altında tutulmuş atatürkçülük adına.mustafa kemalin önderliği tartışmasız bir realite aydınlar için.chpnin tek referans kaynağı mustafa kemal.atatürk sevgisi kullanılagelmiştir cumhuriyet tarihinde.laiklik yanlış yorumlanmış islamcılara göre.rejimin tanıdığı özgürlükle merkeze taşınmış islamcılık.kutsalın devlete bakışı değişmiş zamanla.çünkü islamdan faydalanmak bir çıkar çatışması yaşatmış topluma.din gerçek kimliğinden uzaklaşmış bu dönemde.kutsala bakış sorunludur tarikatler için.zahmet çekmekle eş anlamlıdır dini hayat.uzay çağının eşiğindeki insana bir istikbal vadetmiyordu islam.çünkü dinin farklı yorumlarında çelişkiler vardır aydınlara göre.bu arayışın odağında hidayet vardı her zaman.dini yaşantıda bu argümanlar çokça kullanıldı özüne yabancı kalsada islami değerler.bu değerlere yabancı kalanların hedef kitle olduğu görülür tebliğ için çalışanlarda.sosyalizm gibi kemalizmin içinde vardı pagan kültür.sanatı sapkınlık görmenin tuzağında vardı ön yargılar.modern eğitimin kültüre bakışı milliliğin gerekli gördüğü halkçılıkla bilinsede toplumun cehaleti bir sorundur kültür politikaları için.en temel konularda bile eğitimin gerekliliği görülmüş onun için.devrimcilik bir aydınlanma gerçeği görüldüğünden devrimlerle modernleşme yaşatılmak istenmiş.bunun için kurumlar ihdas edilmiş köy enstitüleri gibi.modern kültür ilerlemenin gereği görülmüş cumhuriyetle birlikte.ancak halkın kutsal dışılığı benimsemediği görülür inanç bağlamında.çağdaş uygarlık sekülerliğin gerçekleşmesi demekte ideologlar için.ancak sosyalizmin içinden gelenler emperyalizme savaş açmıştı hak hukuk demokrasi diyerek.kemalizmin solla barışması geç vakitte yaşanmış gericiliğe bir alternatif görüldüğünden sosyalizmdeki varoluşçuluk.cumhuriyetçilik demokrasiyle tamamlandığından temel haklar söz konusu olmuş atatürkçüler için.ancak faşizmin bataklığında yankı bulmamış bu hareketler.
2
güç kullanımıyla açığa çıkan enerji.bunlar vardır bilimsel yasalarda.işte bilginin özeti denince sarfedilen sözlere kaynaklık eden mana.madde atomlardan oluştuğuna göre bir hayal hükmündedir evren.metrix filminde işlenen bir konu.kutsalı anlamanın uzağındaki insan için bir ego tatmin aracına dönüşmüş hayat.hayat ve ölüm içiçe geçmiştir insanın yitirişi için söz konusu olunca ruhundaki kurtuluş umudu.adnan oktarın kitaplarında kutsala atıf varmıdır sorusunu sorma hakkına sahip insanlar.kuranın anlaşılması ahlak üzerinde etkilidir varsayımı.böyle bir bilinç varmıydı bu suç örgütünde.yoksa dini kullanmanın aracımıydı evrimi yalanlamak.türkün dünya nizamı başlı başına bir konudur.ancak meşveret ve toplum düzeni için gerekli görülmemiş millet mefhumu egemenlik için şartların uygunluğu anlaşılınca.atatürkün dindar kimliği tartışılır.islamın akla uygun olduğu ifadesini kullanmış devrimlerin dinle çeliştiğini savunanlara karşı.yüzyıl sonra milli birliği hedef alan politikalarda çağdaş düşünce hedef alınmıştı ilk önce.bahriye üçok meal okuyanların hışmına uğramıştı küfür düzeninde kıyama kalmanın gerekliliğini tebliğde görenlerin islamı yayma prensiplerine bakınca.çünkü ülkedeki şartların darul-harbe tekabül ettiğini düşünenler için cihadın anlamının şehadet olduğu hakikatini öğreten kitapların revaçta olduğu dönemde yaşıyorduk artık.soğuk savaş sonrasında islamın bir ideolojiye dönüştüğü görülür.çıkan karışıklığın nedeni islam dini olduğundan bir kıyım yaşatılmak istendi bu ülkelere.üst akıl ingiliz derin devleti son çıkışı olmuştu adnan oktarın.türkiyede batıcılık eşitlikte görmüyordu cumhuriyeti çünkü ne kadar faziletinden bahsedilsede modernlikten.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.