- 430 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Ramazan ve Şeytan
Ramazan ayı; Müslümanın en çok efor harcadığı bir aydır, bu ayda Mümin hem nefsi ile hem bedeni ile imtihanda olduğu gibi etrafında bulunan insanlar halkası ile de imtihandadır. Hayat devam ettiği sürece imtihan devam etmektedir. bitmez ölünceye kadar sürer. Ramazan ayında ise imtihanın çehresi biraz daha değişir.
Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (s.a.v.) "Ramazan ayı girince Cennet kapıları açılır, Cehennemin kapıları kapanır ve meredei şeyâtîn zincire vurulur."(Buhari, Savm, 5) buyurmuştur. Hadiste geçen "Merede", inatçılar, direnenler, saldırganlar demektir.
Sevgili Peygamberimizin hadisi mucibine göre şeytanlar zincire vuruluyorsa Müslüman ülkelerde Ramazan geldiğinde insanlar daha çok öfke dolu kin dolu hayat kavgası biraz daha fazla oluyor, fiyatlar birden bire iki katına çıkıyor neden acaba diyoruz.
Babam cennet mekan bir hikaye anlatmıştı, o hikayeye başka yerde rastlamadım fakat çokta araştıramadım hikayede:
’’Hazreti Musa Aleyhi selam bir harabe necisi hane civarından geçtiği sırada bakıyor ki Şeytanı lain orada uyku halinde hiç onu uyandırmadan etrafını bir daire şeklinde sihirler şeytan uyanır fakat o dairenin dışına çıkamaz. Cenabı Hak Hazreti Musa’ya halk arasına çıkmasını söyler.
Hazreti Musa bir pazar yerinden geçtiğinde bakar ki pazar yeri esnafı adeta işi gücü bırakmış dünya ile ilişkisini kesmiş sade ahireti düşünüyor hiç bir hareketlilik yok. Oysa o böle halkı Hazreti Musa’ya inanmıyor.
Cenabı Hak emreder: ’’Ya Musa Şeytanı çöz’’
Hazreti Musa Derhal şeytanın etrafındaki sihir ’i çözer
Tekrar aynı pazar yerine gider gördüğü manzara öceki halin tam tersi
Cenabı hak nida Eder ’’Ya Musa şeytanın varlığı Adem oğlu için bir imtihandır.
Ramazan ayında şeytanlar zincire vurulduğu halde insanların bu kadar hırçınlaşması her halde nefislerin devreye girmesindendir.
Ramazanı şerife veda ederken Bu ayda inşallah bu ayda kazananlardan olur, bu ayda kazandıklarımızı Ramazandan sonra kaybedenlerden olmayız
Sevgili dostlar şeytanın zincire vurulmasını beklemeden biz nefsimizi zincire vurabilirsek her halde ne baş ayağı kandırır Nede ayak başı ters yöne döndürür
Şu Mübarek Rahmet ayına veda ederken bütün dostlara bütün insanlığa Ramazan bayramının; huzur, barış ve mutluk getirmesini diliyorum
Hepiniz Allaha emanet olun...
sevgilerimle...
YORUMLAR
Günaydın Müdür'üm!
Öncelikle Ramazan bayramınızı kutlayarak söze başlamak isterim. Bizi Siyasal İslamcılar yanlış kodluyor, bilinçli olarak bize gerçek dinimizi öğretmiyorlar demek isterim.
Nasıl mı?
Allah rahmet etsin Tasavvufçu Cafer İskenderoğlu, ledün ilmiyle ayetleri yorumlarken, “İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn” ayetine atıfta bulunarak; Biz Allah'taydık Allah'a geri döneceğiz.
Madem ki Allah'tan geldik Allah'a geri döneceğiz, Cennet ve Cehennem de nerede diye soruyor ve softaların tanımladığı biçimiyle Cennet ve cehennem yok diyor.
Devamla Allah'a dönmek cennettir, dönememek cehennem diye cennet ve cehennem tanımına yeni bir tanım getiriyor.
Ayrıca, Allah'ın Hesap günü yok, hasret günü var diye de yeni bir ifade kullanıyor.
Madem öyle ise:
"Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (s.a.v.) "Ramazan ayı girince Cennet kapıları açılır, Cehennemin kapıları kapanır ve meredei şeyâtîn zincire vurulur."(Buhari, Savm, 5) buyurmuştur. Hadiste geçen "Merede", inatçılar, direnenler, saldırganlar demektir." atfedilen ifade de neyin nesi?
Kuran'ı Kerim de bir çok ayette "siz hiç düşünmez akıl etmez misiniz" diye soruyor. Sahi Özellikle İslam geçinen bizler düşünüp akıl ediyor muyuz?
Allah (cc) kendine halife yarattığı, melekleri önünde secde ettirdiği kulunu(halifesini) niçin cennet ve cehennemle tehdit etsin?
Kaldı ki "insan yaratılmışların en şereflisidir" diyende insanı cennet ve cehennemle tehdit eden siyasal İslamcılar.
Atatürk'ün ifadesiyle Millet ve Vatan düşmanı tarikat ve cemaat adı altında garip gurabayı sömüren hainler..
İslam'ı kıla ve çula indiren paraya tapan gizli kardinaller değil mi Müdürüm.
Yazan yürek ve kalemi tebrik ederim.
Aklınızdan geçen bütün güzellikler sizin olsun.