EŞEĞİN KARNINDAKİ ELMAS
Ne kadar ahlaksız kokuşmuşluğunuz taaa 1978 de film olarak çekilmiş
Köşeyi dönen adam filmi bir komedi filmi olsada aslında; sağcılığı, kapitalizmi, liberalizmi, paranın esiri olmuş insanları, para için ruhunu satmış, hırsız olmuş insanları konu edinir.
Film Müjdat Gezen’in "Eşeğin Karnındaki Elmas" adlı hikayesinden uyarlanmıştır.
Gazeteden biriktirdiği kuponlarla ev, tır, dükkan alarak köşeyi dönmeyi hayal eden saf bir insanımızın yanında, eşeğin karnındaki elmasa sahip olmak için eşek pisliği içinde elmas arayacak kadar midesiz ve paranın esiri olan insanları konu edinir.
Film 1978 yılında çekilmiş. Bu tarihlerde Türkiye’de güçlü bir sol akım var. Filmin sansürlü yerlerinde halk içinde kuvvetli olan solculuk ve 1 mayıs görüntüleri vardır. 1 Mayıs bir zamanlar bu ülkede böyle çoşkuyla kutlanıyordu. Demokrasi açısından 1978’in bile gerisindeyiz.
1978 yılında çekilen bu film, bugün din adına, sağcılık adına, kapitalizm adına hırsızlık yapanları da anlatıyor. Ne kadar ahlaksız olduğunuz 1978’lerde çekilmiş.
NOGAYTÜRK
YORUMLAR
Evet, NOGAYTÜRK hanımefendi, yetmişli yıllarda kokuşmuşluğumuz konu ediniliyor filimde fakat yazınızda vurguladığınız gibi o yıllarda 1Mayıs coşkuyla kutlanırdı.
Maalesef yine o yıllarda 1Mayısta emekçiler uzun namlulu silahlarla tarandı. yine de gelecekten umutluyduk 1970'lerde...
12 Eylül kâbüsü çöktü bilindiği gibi.
Ve 1950'den başlayarak karşı devrim gün gün ortaya kondu. Köy Enstitülerinin kapatılmasıyla adım adım eğitim-öğretim sulandırıldı. Ve ahlak düzeyi yerlerde sürünen kuşaklar yerden darı bitercesine boy attı. Günümüz malum...tarikat cemaat kıskacında bir ülke...
Emeğe ve sanata saygı ve selamlarımla esen kalın.
NÖKER
Şaka mı diyorsunuz Hocam!
1978'de Devletin başında devlet adamları vardı.
Siyasi parti genel başkanları bir birleriyle oturup
konuşacak kadar kültürlü ve demokrattı.
Bir birlerine nezaket dışı kelam etmiyorlardı.
Hele küfür hiç yoktu ağızlarında.
Karşılaşınca tebessümle bakıp tokalaştıkları
anlar hala kayıtlı arşivlerde.
NÖKER hocam biz taş devrinden bile gerideyiz.
Selam
Saygılarımla.
NÖKER
Elbetteki eskiden siyasi bir edep vardı.
NÖKER
Elbetteki eskiden siyasi bir edep vardı.