- 581 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KÜTÜPHANE SOHBETLERİ
30 Aralık 2021 akşam saat 18.00.
Güzel bir gece...
Muş’un eğitimine yıllarca katkıda bulunmuş Emekli Öğretmenleri yemek bahanesiyle bir araya getirip - 25 Kasım 2021- ahde vefa örneğini sergileyen Belediye Başkanımız Sayın Feyat Asya Bey, o gün eğitim camiasına verdiği değeri, samimi sözlerinden ve ışık saçan gözlerinden anlamıştık. Bulunduğumuz toplantıda bendenizin önerisini kayda değer görüp; “Kütüphane Sohbetleri” adı altında, ilimizin geçmişini geleceğiyle bağlamak amacını taşıyan kültürel, edebi çalışmaların ilkini, Muş Belediyesi Muratpaşa Mahallesi Müştak Baba Bilgi Evinde düzenlenen programa ilk konuşmacı olarak davet edildiğim nedeniyle;
Başta; Belediye Başkanımız Sayın Feyat Asya olmak Üzere, Programın düzenlenmesinde emeği geçen Kültür ve Sosyal İşleri Müdürü Sayın Ekrem Bingöl, Belediye Başkan Yardımcıları Sayın Muhterem Bey, Sayın Hamdullah Karasu ve diğer tüm çalışanlar ile bizi sabırsızlıkla dinleyen mahallenin gençlerine şükranlarımı sunuyorum.
Ayrıca; beni yalnız bırakmayan Muş Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Sayın Mustafa Yıldız Bey ve Şiirlerinden çok etkilendiğim Şair Bülent Polat Beye, sazıyla şiirlerimize eşlik eden Mustafa kardeşime çok teşekkür erdim.
Bal tadında sohbetler… Etnik kökenlerden, siyaset ve her türlü particilikten uzak, içinde sadece Sevgi Pınarının aktığı, kültürel ve edebi sohbetler.
Böyle sohbetlere can kurban… Devamı gelsin, bal tadı versin, Muş Ovasının al duvaklı laleleri gibi genç dimağlar yeşersin dileğiyle…
Salon tıklım tıklım, üniversite sınavlarına hazırlananların yanı sıra, eğitim hayatlarını tamamlamış, KPSS sınavlarına hazırlanan gençlerle karşı karşıyayız; merakla ve umutla bekledikleri salonun duvarlarına yansımış. Salonda bir sessizlik hakim, anladığım kadarıyla ilk defa söyleşi sohbetine katılmaktadırlar. Eğitimci kimliğimize bürünerek, salonun kasvetli havasını bir mesel ile geçiştirmeye çalıştık ve ortaya gülümseyen yüzler kendini göstermeye başladı.
Karşılıklı sohbet niteliğinde, bilgi birikimlerinden yararlanarak dilimizin döndüğü kadarıyla aktarmaya çalıştık. Muşumuzun geçmişi, günümüzün yaşayan kültürüyle kıyaslamalarda bulunarak, neler yapacaklarımız üzerinde sohbet gittikçe derinleşti. Kitap okumanın önemi vurgulandı, şiir, hikaye ve diğer yazı türlerini yazmanın püf noktaları üzerinde kısa bilgiler verildi. Aradan geçen iki saatin farkına varamadık bile.
Ancak; bütün bu güzelliklerin yanında beni dinleyen gençlerin yüzlerinden endişe okunuyordu. Gelecek endişesi… Sınavlar, atamalar birbirlerini kovaladı. Onları rahatlamak amacıyla gençlerin eğitimine önem veren Belediye Başkanımız Sayın Feyat Asya Bey gerekli açıklamaları yaptı. Muş’umuzda açılan Bilgi Evleri amacına doğru adım adım ulaşmaktadır.
Endişe dedik…
Endişe çağı başlayalı çok seneler geçti. Genç insanların ne aradıkları bir türlü anlaşılmadı; keyif mi aradılar, özgürlükler ararken fazla aşırıya kaçtıkları görüldü. Her davranışlarıyla adeta günah işlemek için sahnede yer aldılar, farkına varmadan gerçek tehlikeye davet çıkardılar. Ne yaptıklarını bilmeden sokaklar cesur ve genç insanlar ordusu istilasına uğradı.
Her gün ayrı bir telde gelişen toplumsal olaylar akıl almaz bir hale gelirken, akıbeti nereye varılacağı bilinmeyen eğitim sistemi genç dimağları endişeye sürükledi, sınav stresleri atlatılmadan beri yandan iş bulma korkusu sardı. İnsanlarımızın tavır ve davranışları, komşuluk ilişkileri, çocukça uydurulmuş korkular – ki yöremizde çokça görülmektedir – hayaletler, ev akraba ilişkileri, toplumsal kutuplaşmalar, ırkçılık, adaletsizlik, eşitsizliğin kol gezdiği, uyuşmanın sağlanamadığı ve haksızlıkların önüne geçilmeyen ortamların tümü öz kültürümüzü alıp gitti.
Kısır döngü, kör kuyu, çıkmaz sokak gibi söylemler çoğaldı, insanın kendisiyle boğuşması her ortamda görülmektedir. Tıpkı ertesi günü düşünerek endişe içinde yatan insanlar gibi.
Teknoloji çok ilerledi, ayak uydurmak zorlaştı, haliyle yaşam denilen şey çok hızlı değişim göstermeye başladı. Hayat şartlarımız iç içe geçmiş, karmaşık durumlar yaşanıyor bu zamanda. Öyle ki dünyanın bir ucu diğer ucuna bağlıdır artık. Her şey bir dokunmaya kilitlenmiş durumda, yani her şey parmakların ucunda. Ne inanç, ne kültür ve ne de gelenek kaldı, tüm yaşam tarzları sil baştan değişti. Alışkanlıkların dikkate alınmadığı bir dünyaya hızla gidilmektedir. Bu karmaşa insanlık adına bir kurtuluş mu, yoksa felaket mi, biliyor musunuz? Ama bir belirsizlik var bu da olumsuzluğa işarettir. Yine de zaman her şeyin ilacıdır demekle olmaz, genç insanların bekleme süresi çok kısadır, acilen bir hal yolunu bulmak şart. İpin ucunu kaçırmadan sıkı tutmak gerekir, aksi halde olacakları düşünmek bile istemiyorum. Gençlerin endişeleri var, yüzlerinden okunuyor.
Nihayet program bittikten sonra, kızlı oğlanlı gençler etrafımızı sardı, umutlarını kaybetmeyen bakışlar bir arayış içine girmişler. Senden bekledikleri var; endişelerini gidermek çabalarımız yetersiz, kimi şiir istedi, kimi nasıl yazacağını sordu, kimisi de yazarsak bize yardım eder misiniz deyip ellerimize kolumuza yapıştılar. Neden olmasın, yeter ki siz yazın her zaman yanınızdayız.
Bana göre; “Kütüphane Sohbetleri” adıyla düzenlenen proje çalışmaları, geleceğimizin teminatı olan gençler için güzel yatırım olmuştur. Bu cihetle; değişik etkinliklere yer verilerek Muş’un gençlerini ayakta tutabiliriz. İnşallah devamı gelecektir.
Genç kardeşim;
İster düşün, ister gül,
Anlattıklarım senin hikayen…
01 Ocak 2022
Mehmet AKIN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.