- 1586 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Akif İnan şiirleri
AKİF İNAN ŞİİRLERİ
Sevgili dostum,
Kitabı sevmek “Oku” emrini veren Yaradan’ da sevmek demek bence. Hele ki imkanı olup da gençlere, çocuklara kitap hediye edenler, kitap yazan insanlara kitapları ile alay etmek yerine kitabını alarak okumasa da okuyan çevresine hediye ederek hem okuyanı hem yazanı sevindireni “oku” emrini veren Yaradan unutmayacaktır mutlaka. Tabii kitap yazanı özellikle engelli, fakir olan kitap yazanları” kitabına destek olacağım” deyip de olmayanları da Yaradan unutmayacaktır.
Sevgili dostum,
Tokat valisi Dr. Ozan Balcı, “Kitap-Tokat” projesi ile hem internetten kitap isteyenlere, hem de makamına gelenlere ya da ziyaret ettiği yerlerde insanlara kitap hediye ederek örnek oluyor. Zaman zaman bizlere de karşılaştığımız zamanlarda kitap hediye eden Balcı, geçtiğimiz günlerde bize de birkaç kitap hediye etmişti. “Gençlerle Başbaşa “ kitabı hakkında sana mektup yazarak kitabı anlatmıştım O gün bana hediye edilen kitaplardan biri de Memur Sen kurucusu da olan merhum ünlü şair “Akif İnan şiirleri” kitabı oldu. İZ Yayınlarından çıkan kitap Hicret(1974) ve Tenha Sözler(1991) yılında yayınlanan iki şiir kitabının birleştirilmesinden oluşan kitap.5. baskısı 2017 de yayınlanmış.112 sayfadan oluşan kitap hemen okunuyor. Zaten şiirler kısa ama özlü. Ben burada kitaptan bazı şiirlerin bazı mısralarını seninle paylaşayım dedim.
Sevgili dostum,
Şiir okumak kadar yazmak da bana zevk veriyor. O yüzden şiir okumak da yazmak da insana haz verir.
“Babamın Gazeli” şiirinde şunları yazmış İnan:
Yeni aya karşı dua ederdi
Ağlardı kesilen zeytin dalına.
Ağlardı evliya kıssalarına
Saksıda taşırdı kışın baharı
Korkuyu sevinç yayan gözleri
Kitaba gözlüktü derin gözleri
Anamın en kutsal barınağıydı
Eski alfabeyi candan severdi
Toprağa dosttu ölüme hazır
Taşırdı suyunu gövdesi gibi
Bir destan büyüttü namustan aşktan
Midenin harama düşmanlığından
Sevgili dostum,
İnançla, sevgiyle, tabiata ve insanlar olan merhameti anlattığı şiirlerde İnan bize Mehmet Akif Ersoy gibi milli duygularla dolmamızı ve duygulanmamızı sağlıyor.
“ŞEHİT” Şiirinde ise şöyle esleniyor İnan:
Cami avlusunda vurdular seni
İçinde secdeler çağıldıyordu
Gel yaslan yiğidim bu yürek senin
Şehitler anası bu toprak senin
Yüzün öyle ak vicdanın gibi
Hayalin namusun imanın gibi
Bir çeşmedir kanın nurdan güneşten
Ayıklar arıtır çağın kirini
Sallanan bir eldir yıldızlar şimdi
Seni uğurlayan Tanrı katına.
O gün gelir erir zulüm zinciri
Bir damla kanının denizlerinde.
Çıkagel yeniden bir savaş vakti
Kaydolduğun şehit ordularıyla.
Kitapta daha bir çok şiir var. Kitap hediye edenlere ne mutlu. Okuyan paylaşan ve okuyanı takdir eden destekleyenlere de ne mutlu olsun. Bunları anlamak istemeyenlere de “oku” emrini veren layık olduğu değeri verecektir mutlaka. Akif İnan’a Allah rahmetini yağdırsın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.