- 629 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
YUMURTALAR TEK SEPETE
Neden evlendin ? Niye çocuk yaptın? Niye ayrılmıyorsun.?.
Suskun bir edayla çaresiz bakışlarla cevap verir sanki umarsız kadınlar..
Bir teyze vardı ben çocukken ata toprağı Sivasta fazla soru sorulunca adı Tustum’du kocası o kadar korkutmuşki garibi adı gibi Tusar kalırdı zavallı..
Gidecek bir kapısı olmayana işi mesleği diploması olmayana sorulur durur aslında aptalca olan bu sorular..
Hala bir çok kadın var bu imalı sözler yüzüne şamar gibi inen..
Baba yada annenin kapıdan koca evine devrederken beli kırmızı kuşaklı gelinlik elbisenin içindeki kızlarına kulak dibinde mırıldanışı..
Bu evden gelinlikle çıktın, kefeninle koca evinden çıkacaksın..
Annesi kurtuluş savaşının yeni bittiği yıllarda yirmi üç yaşında veremden sefaletten ölen öksüz büyüyen babaannem evlenirken babası bu geri gelir demiş..
Zavallıyı geri gelmemesi için tahrik etmiş aslında niyet bu ..
Oda neler çektim geri baba evine gitmedim derdi.. Sanırsın ki dünyanın en büyük marifetini etmiş.
Eti senin kemiğimi benim moduna bağlayıp kızının yediği sopaları görmeyen mi dersiniz..!
çocuklarını at gel ben seni tek verdim çift kabul etmem diyen anne babalar mı dersiniz..!
Tek olarak kızını kabul etmiyenlerin sayısıda az değil..
Geçende bir kadın sitesinde okudum..Çoğu mutlu değil kimi dayak yiyor kimi aldatılıyor kiminide kocası bakmıyor yeterince ..
Hepsi niye çekiyorsun sorusuna çocuklar için diyor hemen hemen..Ailem kabul etmiyor sözleri dizin dizin saymakla bitmez mağdurlar..
Sonrası kadın cinayetleri bitmeyen..
En çoğu boşanmadan dolayı yada boşanıp yeni birini bulmak sebebi..
Bazısı erkek olduğu için ihanet ve başka şeyleri kendine gelince doğal görüp kadın yapınca cinnet geçiriyor..
Gözünü karartıp boşanmaya karar veren kimi yürekli kadınlarında yani iyisinden kötüsünden bir iş veya aş bulanlarında sonu ya kesici delici aletle ya yumrukla yada ateşli silahla öldürülmek olabiliyor...
Bazısının da çekecek gücü kalmıyor çocuklarınıda gözden çıkartıp pskolojisi iyice uçup başka birine kaçıyor ve darpçı kumarcı vs koca birden mazlum ihanete uğramış günün adamı oluyor..
Yumurtalarını bir kadının tek sepete koymaması için kız erkek evlat ayırımı mezalimi bitmeli..
Okutun kızlarınızı delirmemesi için ölmemesi için..
Kimisi belki çoklarından namusluyken hayatın onu dejenere ederek eşini evini bırakıp kurtuluşu başka bir adama sığınmakta bulmaması için..
Can havliyle yanlışlara düşmemesi için.. Çocuklarıyla her türlü zorluğa göğüs gerdikten sonra ruh ve sinir doktorlarının müdavimi olmaması için..
Bedenine on katı büyük gelen kefenlere sarmayalım çiçeklerimizi..
Onlar bizim yavrularımız kendi ellerimizle mezara koymayalım ..
İşin özü yumurtaları evlilik denen azının mutlu olup çoğunun girdiği tek sepete bu kiminin tıkalı labirent gördüğü kaostan çıkmaya çalıştığı birlikteliğe bağlamayalım tüm umutları ..
Ne demiş Sevgili Peygamberimiz..?
Atını sağlamca bağla sonra Allaha tevekkül et..
Kızlarımıza erkek çocuklarından dahi çok eğilelim okutalım bir meslek sahibi yapmak için uğraşalım..
Aksi takdirde bunun vebalini veremez ebeveynler..
Tüm ezilen mazlum kadınlara ithafımdır...Saygımla...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.