- 1100 Okunma
- 12 Yorum
- 10 Beğeni
Şairler ve şiirler
Yazmak nasıl bir ihtiyaçsa gece yarısı bile olsa kalemi eline alıp yazdırıyor. Şiir dünyasına girdiğimden bu yana kendimi çok mutlu hissediyorum.Bana yeni bir deneyim, yeni bir ortam oldu.Bütün şairlerin şiirlerini okumaya gayret ediyorum. Herkesten bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum. Kendi şiirlerimi iyi bulmadığımı da söyleyecek cesaretim var ama yine de yazmak çok güzel bir duygu ve çok ta iyi geliyor insana şiirimde de söylediğim gibi hiç psikoloğa gerek yok. Eksiklerimin farkına varıyorum imlâ kurallarını pek iyi bilmediğimi anlıyorum.Sağolsun şairler yine de nezaketle gelip beğenisini güzel yorumunu yapıp gidiyorlar. Bana yazdırma cesareti veriyorlar.Burdaki şairlerin hepsinde benim farklı bir yanımı görüyorum. Şiirlerimde de vurguladığım gibi insanlarda her renk ve her duygu durumu mevcuttur bana göre. Tek düze yaşamayı başaranlar nasıl yapıyorlar anlayamıyorum. Herhalde bazı yönlerini iyi saklamayı biliyorlar diyorum. Ben genelde çok gizlisi saklısı olmayan, kartlarını açık oynayan ve her zaman da kendini dürüst olarak niteleyen bir insanım. Dürüst olmak belki çoğu insana göre değildir ama ben bu yönümden pek şikayetçi değilim.Kendimi böyle seviyorum başkaları sevmese de olur. Herkesi de olduğu gibi kabul etme taraftarıyım.
Mutlaka herkeste vardır bir ortama girdiğiniz zaman bazı şahıslar beyninizde iz yapar ben de onlara değinmek istiyorum. Nezahat hocamdan başlarsak ilk iz bırakan kişiydi çünkü. Yazmamı teşvik etmesi ,o engin yüreği ve muhteşem şiirleri ile çok özel bir yeri var. Serpil Tügen,tevazusu onurlu duruşu ve seviyesiyle çok özel bir insan olarak yer aldı kalbimde, sanırım herkeste benimle aynı fikirde. Ferda’cam benim,nasıl samimi ve seviyesini bilen çok tatlı bir kız. İdris hocam o vakur duruşuyla, en uçuk şiirlere bile güzel yorumuyla anlayışıyla ve muhteşem yazdığı şiirleri ile dikkatimi çekti. Albatros ilk şiirlerini okumaya başladığım da kalemine hayran olduğum şair. Herkes imge kullanır ama okuyup anlayamadığım o kadar şiirler var ki, o nasıl keskin ve tam yerinde kullanılan imgeler .
Izmirli Deniz cesur kız aslında bir çok insanda varolan ama saklamayı iyi bilenlerin içinde tuttuğu şeyleri büyük bir cesaret ve özgüvenle kalemine yansıtması ile dikkatimi çekmiştir.
Tanrı misafiri ile yeni muhatap oldum o da benim esprili gülmek isteyen yanım. Diyorum ya herkes benim farklı bir tarafımı sergilemiş sanki. Mavitükenmez de yine mütevazi ve efendiliği ile benim yazma devamına yardımcı olan bir şair olarak iz bıraktı. Ervai beyazkuşunda hakkını yiyemem beni cesaretlediren diğer şair onada müteşekkirim. Şimdi yeni okumaya başladığım Erol Uraz bey ve Hafize Aynacının şiirlerine de hayran kaldım. Daha ne dehalarla karşılaşacağım kimbilir .
Daha fazla yazmak isterdim ama uzatmamak adına bu kadarla yetinmek istiyorum.
Hepimiz insanız ve hepimizde birbirine benzer özellikler mevcut. Kimi gösterir kimisi gizlemeyi tercih eder. Ben yine söylüyorum herkesi olduğu gibi kabul etmeyi seviyorum .
Bütün duygular biz insanlara dairdir ve bunu en iyi anlayan anlayış gösterebilen kesimdir şairler. Bayram öncesi böyle bir hasbihal etmek istedim. Sürçülisan ettiysem affola, herkese gönlünce geçireceği iyi bayramlar dilerim.
Dilek’ce
YORUMLAR
ilk şiirimi 1981 de yazmıştım 40-50 kadar olmuştu 1986 da askerde defterimi çaldılar üzülmedim çünkü yazdıklarımı bu günde tek dostum olan arkadaşıma yedeklemiştim eee o zamanlar flaş bellek yok...şansa bakınki şiirler eşinin eline geçiyor sormadan kıskandığı için hepsini yakıyor...yinede elimde bulunan karalamalardan 14 tane kurtardım...hala aklıma geldikçe üzülürüm...çünkü yazdıklarım zor zamanlarımda benim dünyaya çıkış kapımdı...
bunu niye anlattım çünkü yazmak yada konuşmak içinizde yaşadığınız kaostan çıkmanın tek yoludur...edebi şaheserler ortaya koyamazsınız belki...yaratılan en büyük şaheser olan insanı yani kendinizi huzura kavuşturabilirsiniz...daha felsefi seviyede sosyolojik, psikolojik birikimleriniz varsa okuyup, araştırıp, sorgulayıp düşüncelerinizi bilgiyle harmanlayabiliyorsanız ihtiyacı olan başka insanların ruhuna da bilerek bilmeyerek dokunabilir onlarında yoluna bir nebzede olsa ışık tutabilirsiniz. kim bilir doğru bilinen yanlışları öğrenebilir öğütleyebilirsiniz...
işin aslı konuşabilmek yada bunu yazıyla ifade edebilmek en öncelikli iletişim sistemidir...yoksa ne düşündüğümüzü yada ne hissetttiğimizi kim nasıl bilebilir.
çok uzattım farkındayım hasılı yazmaya devam edin...
Dilek pınarı
Şiirlerinizin yakılmasına çok üzüldüm insanın bebeği gibidir onlar ben kazayla siliyorum bazen nasıl üzülüyorum. Altının kıymetini sarraf bilir ancak.
Yazmak dediğiniz gibi belki şaheser çıkarmak değil ama gerçekten çok iyi geliyor insana. Uzun zaman önce bir psikoloğa gitmiştimde bana tüm sıkıntıları üzüntüleri yazmamı ve sonrada onu yakmamı istemişti, gerçekten iyi geliyor denedim.
Aynı şey olmasa da bir şeyler yazmak hep iyi gelir bazen saçmalamak bile rahatlatır. Ben bu deftere girdiğimden beri ufak tefekte olsa birseyler karalıyorum sadece amacım kendimi mutlu etmek. Eskiden o kadar imkanım yoktu hep yapmak istediğim şey yazmak okumakla ilgiliydi ama olmadı şimdi de oyalanıyorum işte.
Yazmak yorum yapmak hep bunlarda ilham gibi gelirse oluyor gelmezse tık yok:) Elbette donanım önemli bu konuda çok fazla bilgili olduğumu söyleyemem..
Tekrar teşekkürler şair ...
Nezahat Yıldız Kaya:
Ablam olduğu için gurur duymuyorum insan/insanoğlu olduğu için gurur duyuyorum. Emekçinin en güzel fısıltısıdır yüreğime.
Hiç beklemediğim anlarda ilkbahar gibi çiçeklenerek gelir yanıma
Teşekkür ederim şairleri içinde aldığınız bu güzel yazınıza
Hep sevgiyle
Dilek pınarı
Değerli Edebiyat Emekçisi,
Kıymetli Şairimiz Güzel yazınıza hayran oldum.
Canı Gönülden kutlar Tebrik ederim
İlhamınız bol yüreğiniz kaleminiz var olsun.
İyiki varsın Yürekli kardeşim. Budur işte bu.
Şairin olması gereken mütevaziliği budur işte.
Selâm ve Duâ ile Sevgiyle kalınız.
Dilek pınarı
Öğrenci olarak görüyorum bu mecrada ben kendimi ve siz değerli hocaların şiirlerini okuyarak ilham almaya çalışıyorum. Sizede selam ve dua ile saygılar gönderiyorum.
Dilek pınarı
Öğrenci olarak görüyorum bu mecrada ben kendimi ve siz değerli hocaların şiirlerini okuyarak ilham almaya çalışıyorum. Sizede selam ve dua ile saygılar gönderiyorum.
İnsanın en güzel vefa üstüne yakışıyor, yüreğine de....
Demek ki bir sözümüz bize gönül kapılarını açmış, bedestende libaslar giydirmek istemiş, baş köşeye buyur etmiş...
Şiirlerinizde d'okunmaya misal nice mısra aralıkları var ki, sezgi ve ilham gücünüzdeki astarı görüyorum, kumaşını da...
Öyleyse ben de o yüreği, güzel gönlü kalb-i teşekkürümle selamlıyor sevgiler sunuyorum Dilek Hanım.
Nezahat Yıldız Kaya tarafından 23.7.2021 22:37:22 zamanında düzenlenmiştir.
Dilek pınarı
Nezahat Yıldız Kaya
Hem iyi gelecek, hem de zaman içinde kaleminizin gücünü bizlere gösterip nice şiirler okutturacak.
İnanın okuyup yorumladığım şiirler hâlâ aklımda, yürek kıyısına vuran mısralarınızdaki o güzel serzenişleriniz ve sevgi dolu i mgeleriniz.
Yazın, arkanızdan yetişip okumaktır niyetim diyor sevgimle duayla selamlıyorum...
Dilek pınarı
Sevgiler
Çok teşekkür ediyorum güzel insan. Beğeninizle ve burada sayfanızda övgüyle bahsetmenizle ayrıca bir onur verdiniz, ne mutlu bana. Rabbim ayağınıza taş değdirmesin, her şey gönlünüzce ve en güzel şekliyle olsun inşallah. Yapabileceğimi düşündüğünüz ya da soracağınız bir şey olursa bu kardeşiniz her zaman aklı erdiğince yanınızda olacaktır.
Saygılarımla.
Dilek pınarı
Saygı değer Dilek hanım
"Başlamak bitirmenin yarısı" derler ya
Ben bu sözü nacizane uyarlıyorum ilk söyleyeden af dileyerek.
"Başlamak başarmanın yarısıdır" diyorum.
Ben sizin başaracağıza hep inandım. Yazmaya devam. Güzel, içten ve samimi yazınızdan dolayı kutluyorum.
Şimdiden sizin ve sizin nezdinizde tüm şair dostların bayramını kutluyorum.
Dilek pınarı
Kahramanlara tapınma, insan özgürlüğüne en az saygı duyulan yerlerde doruklara çıkar. Herbert Spencer
Muhteşem.
Günün sözü ile de eşleşen.
Selamlarımla, efendim.
Günün yazısına şimdiden selam olsun.
Çok içtendi.
Ne güzel de irdelemişsiniz.
Dilek pınarı
Sizdeki insan sevgisi de buraya getirdi .Aslında yazılarınız şiirleriniz dikkatimi celbediyor ama yazımda bahsettiğim gibi her şairi zikredersem çok uzayacaktı ilk etki eden şairlerden sözettim . Yorum yapan engin yüreğinize ve içinizdeki insan sevgisine teşekkür ediyorum.
Dilek hanım. Tebrik ederim. Güzel bir yazı. Yazmaya devam. İyi bayramlar
Dilek pınarı
Tam "Kuru Fasulyanın Yedi Mucizesi" yazımı hazırlarken :-)
Şaka bir yana ben samimiyeti severim.
ve çok samimiydi.
Eyvallah.
Dilek pınarı
Bol gülücüklü bayramlar.:)
Mavitükenmez de yine mütevazi ve efendiliği ile benim yazma devamına yardımcı olan bir şair olarak iz bıraktı.
Öncelikle eğer bilmedende olsa şiire sizi bağlayanlardan birisi olabildiysek ne mutlu. Sizin tevazu içerisinde kendinizi bilmek adına şiirde usta olmadığınızı söylemeniz bile bir erdemdir. Şiirde kim ileride kim geride kimse bilemez bir yazdığınız bakarsınız ki mükemmel olur bir yazdığınız normal belki beğenmeyip yırtıp atarsınız. Mükemmel diye birsey yoktur aslında her mükemmel gördüğümüzün ötesinde bir eserin olabilme ihtimali an gibidir. Edebiyat dünyası işte alabildiğine geniş alabildiğine büyüktür ve hergun biraz daha artar yüzölçümü.
Eserlerinizi severek okuyoruz şair arkadaşım, siz yazmaya devam edin ben okumaya devam ederim sizin eserlerinizi seve seve. Malum önceden yazdıklarınıza şimdilik göz atmadım şayet aklımda ilk fırsatta okuyacağım.
Sizin gibi gönlü güzel yüreği narin şairlerimizle aynı platformda yazmak benim için onurdur.
Sağlıcakla kalınız
Yazmaya devam....
Dilek pınarı
mavitükenmez
Sağlık, afiyet, Huzur ve bereketli günler dilerim.
Sağolun.
Oyyy oyyyy canım benim seviyorum sizleri..
Ne güzel bir yazıydı samimiyet içeren, tevazu gösteren. Günün yazısı seçtim yüreğimde inş kurul da uygun görür..
Mus mutlu bayramlar diliyorum sevenleriniz sevdikleriniz ile arkadaşım.
,
Çok sevgilerimle..