- 525 Okunma
- 4 Yorum
- 4 Beğeni
MÖSYÖ AHMET FLEUR
Amca oğlu Ahmet ile ortaokul üçüncü sınıfına bir evde kalarak devam ediyoruz.
Delikanlılığa adım attığımız yıllar.Karşı cinse daha çok ilgi duymaya başladık.
Mahallemizde sanat okuluna giden bir kıza amca oğlu abayı yaktı.
Kızın bundan haberi yok.
Her akşam kız sanat okulunun dağılma saatlerinde evimizin önündeki sokağa çıkıyor , kibrit kutusu büyüklüğünde
katladığımız aşk mektubunu kıza vermeye çalışıyor ama bir türlü veremiyordu.
Bayburt gibi mutaassıp bir şehirde hiç bir şeyden haberi olmayan bir kıza mektup vermek o kadar kolay değil.
Ben bu olaya kolay bir çözüm buldum.
Bu mektubu kız mesleğe posta ile göndermek.
Bu fikir amca oğlunun da kafasına çok yattı.
Mektubu postaneden gönderip gelecek cevabı beklemeye başladık.
Dört beş gün sonra , fransızca öğretmenimiz Fuat bey derse girdi amca oğluna fransızca olarak;
Monsieur Ahmet Fleur, kız arkadaşına mektup yazıp onu ilk baharda açan çiçeklere benzetmişsin demez mi?
Ahmet’in yüzü kıpkırmızı oldu.
Fuat hocamız bunu nasıl bilmişti?
Okul idaresi duyarsa hapı yuttum diye ahlan maya başladı.
Üç gün sonra okul paydosunda Ahmet’i idareden çağırdılar.
Dışarısı hayli soğuktu.
Sinemanın girişinde Ahmet’i beklemeye başladım.
Yarım saat sora , iki yanağı kıp kırmızı olarak döndü.
Yazdığı mektubu ,kız sanatta da derse giden Fuat hocamızla bizim idareye göndermişler.
Kız sanata giden mektupların okul idaresi tarafından okunduğunu biz nereden bilebilirdik?
YORUMLAR
Mehmet Aktaş
Neden dünyaya çok erken geldik?
Yorumunuza çok teşekkür ederim.
Sağlıcakla kalınız...
Amcaoğlu nun hevesini kursağında bırakmışlar. Yazık. Fuat amca m da hiç aşık olmamış sanki. Ne olmuş yani. Oğlan hırsızlık yapmamış, yolsuzluk yapmamış. Efendi efendi kıza asılmış. 😏
Güzel bir anıydı sayın Hoca m. Tebrik, takdir ve saygılarımla. Sağlıcakla kalınız vesselam...
Mehmet Aktaş
Ortaokulda okuduğumuz yıllar da öğretmenlerimizden haklı haksız çok dayak yerdik.
Amca oğlu 4 tokatla kurtuldu.
Sağlıcakla kalınız..
Yaşanmış anlam dolu harika bir anıydı, "Monsieur Ahmet Fleur" tam isabet olmuş, kutluyorum tebrikler.
Bu güzel paylaşımınız için gönlünüze ve kaleminize sağlık diliyorum.
En derin selam ve saygılarımla.
Mehmet Aktaş
Mehmet Aktaş
Fransızca dersimize giren Fuat hocamızın esas mesleği avukatmış.
Hobi olarak Fransızca dersimize girerdi.
İlk ders yarım saat bize Fransızca konuştu.Tabi biz hiç bir şey anlamadık.
Kız meslekten mektubu o getirdi.
Sağlıcakla kalınız..