- 399 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Benim Annem Güzel Annem
Düşünüyorum da yaşadığım hayatın ne kadarı benim ne kadarı annemin hayatı idi.
"Bazı kadınların gölgeleri uzun
hatıraları ağır olur"Der Murathan Mungan.
Annem gölgesi uzun,hatırsı ağır kadınlardandı. Çocukluğum ona hayranlıkla geçti hep.Çok güzel ,çok becerikli ,neşeli,mahallenin sevgilisi,dürüst,saygılı,güvenilir bir kadın.Bütün güzel özellikleri üzerinde toplamış bir insana kızı olmasa da hayranlık duyar insan.Bu hayranlık kişiliğini de etkiler tabiyatıyla bir çocuğun. Çocukluğumda gözü hep üzerimde olan annem, büyüdüğümde de upuzun hayaliyle,gölgesiyle üzerimdeydi.Hatırası ağırlığıyla hayatıma hep yön verdi.Ne zaman bir çılgınlık yapmaya cüret etsem köşeden parmağını sallayan annem,hatırsının olanca ağırlığıla durdururdu beni. Yakışmaz benim kızıma diyen sesi hep kulağımda.Ne yakışırdı güzeller güzeli kızına? O çoktan kararını vermişti.Öğretmen olmalıydı kızı.Kendi gerçekleştiremediği yarım kalan düşünü kızı tamamlamalıydı.İki sözünün biri okumalısın,öğretmen olmalısın.Kendi ekmeğini kazanmalı,kimsesnin eline bakmamalısındı. Tabi ki boynumun borcuydu öğretmen olmak.Hıdırrllezlerde ateşten atlarken diğer çocuklar ne dilerdi bilmem.Ben hep öğretmen olmayı dilerdim..Gül diplerine bir okul ve çantası elinde öğretmen olarak kendimi çizerdim. Başka bir mesleği düşlememiştim bile.
Ne zaman bir karar vermem gerekse o ses hep içimdeydi.Bir zorluk,ya da güçlükle karşılaştığımda hadiii yaparsın sen.Sen güçlüsün bunun da üstesinden gelirsin diye fısıldardı kulağıma"Vicdanımı,merhametimi,sevgimi oluşuran hep onun sesi hep onun gölgesiydi.
Bir kadının hayatı annesinin hayatının devamıdır aslında.Her kadın annesini yaşatır biraz.Mutfağında ,sofrasında, kahkahasında,mahzunluğunda,sabrında,cefasında hep annesinin devamıdır.Annesinin gölgesi düşer kızının hayatına.
Asmanın çardağında,nanenin kokusunda,kireç badanalı saksılarda kalsa da çocukluk büyüyünce kız,kendi evinin balkonunda,bahçesinde bir tutam nane bulundurur yine.Beyaz badanalı saksılar olmasa da çiçekler eksik olmaz hiç evinde.
Herkes annesini kendi yüreğnde taşıdığı biçimde görür.
Herkesin annesi özel,herkesin annesi güzeldir.Anneler günümüz kutlu olsun.