Voltasız Müebbet
Voltasız Müebbet
Pandemide ilk kapanma...
Her yer mezarlıklar gibiydi. Zengini de fakiri de starı da, bakanı da başbakanı da evde idi. Oh be dedik sonunda eşitlendik herkesle.
Ahiret yurdunun provasında gibiydik adeta. Tek bir farkla.. Klavyede telaşlı panik haller, teknolojisiz isek huzurlu, dingin bir his hakimdi ruh halimize . "Sahi ahirette İnternet yoksa ne olur halimiz" diye şakalar yaparken bulduk kendimizi. Eve, çoluğa çocuğa bol vakit arıyacağız, kendimizi keşfedeceğiz heyecanı ile kolları sıvadık, coronalı virüslü komediler uyarladık. Merzifon - Çorum hattında elti ile kayın problemini bir çırpıda çözüverdik.
Tam karantina!
İlk raundu sevmiştik aslında. Biraz şaşkın biraz fırsat. Meğer herkes ne kadar da yorgunmuş. Hem ruhen hem bedenen.
Oh be dedik ihtiyacımız varmış.. Rabbim dünya telaşına dalan kullarına acıdı da kendini anmaya fırsat bulamadığımız bahanelerimizi de hesaba kattı. Değil mi ki blr adı da bahaneler Tanrısı. Kullarını affetmeye imkan tanıdı bize.!! . Sarıldık kitaplara, seccadelerrimize.! Gün geçtikçe yer verdik hobilerimize. Arka bahçelerimizde neler varmış meğer. Keşfettikçe kendimizi.. "amann Pandemi hep sürse de olur, böyle rahatız oh be dünya varmış" dedi çoğumuz. Dünyamız elimizden kurtuluyormuş meğer haberimiz yokmuş. Mutlu etmişti birinci raunt hepimizi.
Sonra ikinci raunt geldi.
Yine tam kapanma idi. Pek aldırış etmedi millet. Sitemizde bir genç gitarist park alanımızda tüm siteye mini konser verirken ilk rauntta insan nefesi duymaktan ilk kez heyecana kapılıp naklen yayın yapmıştık da çok geçmemiş polisler basmıştı siteyi. Ama korkarım ki İkinci raunt böyle olmayacak. En azından ben de öyle olmadı. Çocuk sesleri rahatsız edecek kadar fazlalaştı. Bahar bu tutulur mu çocuk evde. Şöyle çıkıp gidecek imkan verseler bana dümdüz bir merada olmak isterdim. Kuş sesleri kulaklarımı derlerse su sesi dinlerdim, o da olmadı oksijen çarpmasından çayır demez yılan demez güneşin alnında uzanırdım toprağa Uludağda.
İkinci tam kapanma ile pandemi süreci hiç bitmeyecekmiş gibi bir his peydah oldu şimdi bana. Aşılar patent yarışına girip pazara sunuldu. Kimsenin dünyayı bu salgından kurtarmak gibi blr niyeti yok sanki. Varsa yoksa her ülke kendi kı... kurtarma derdinde. Acaba kurtulduklarında dış hatları kapatacaklar mı?!!
Pandemide karantina ilk aşama ziynet, ikinci aşama zillet oldu kanımca.
Voltasız müebbetteyiz adeta.
Hiç bitmeyecekmiş gibi bir hal var üzerimizde. Ruhumuz can çekişirken bedenlerimizi liğme liğme iğdiş ettik. Algı yeteneklerimiz değil sadece kaybettiğimiz şeyler. Biz azar azar uykuları da teslim ettik bu zillete.. "Bedenleri yormayınca uykuda gelmiyor." Öyle diyor Necip Fazıl Cinnet Müstatilinde.
Voltaya bile mecal yok. Müstatil uzaklığı mesafeler de gözümüze büyüyor. Geceler zaten hep büyüktü. Uzun ve karanlıktan da öte büyük.
Şimdi de koca bir yük.
İşin ilginç yanı insan türüne müebbet yaşatan virüs, diğer tüm canlılara hiç dokunmuyor.!!!
Kediler köpekler, haşereler, böcekler bayramı bayram ediyor. Baksanıza hıdırellezi bile onlar kutladılar. Bir Osmancıklı için hıdırellez çok büyük önem taşırdı.
Şimdi baharın tüm cümbüşünü, çiçeği kelebeği sincaplar kovalıyor, haşereler kokluyor. Çimenlere yayılmış kedi ile köpek dertleşiyor bize gülerek.
Bizde yaşayalım bakalım voltasız müebbetteleri kimbilir ne zaman bitecek.
Ülkü Kara
7mayıs 2021
#şimdiosmamcıkdaolmakvardı
#pandemidehıdırrellez
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.