Şehrin Kirli Yüzü
Bir ziyaretim sırasında , bir üretici köylünün Yaşar Kemal’ den romanlar okuduğunu anlattıktan sonra kendi duygularını yazdığı bir kağıdı elime sıkıştırıvermesi sonucu sonra bu kağıdı açıp okuduğumda bunu sizlerle paylaşmak istedim . Hiç bir değişiklik yapmadan sizlere sunuyorum :
Nefretle bekler kirli yüzlü adamlar .
Duraklarda otobüs bekler emekçi insanlar .
Şehrin yükünü çekmiş çalışmış didinmiş akşama kadar .
Bekleşirler akşam olupta yuvalarına dönmek için gariban insanlar .
Loto toto piyango at yarışı it yarışı .
Hayat sürer şehrin kenar mahallelerinde .
İnsan pazarında iş bekleyen gündelikçi işçiler .
Zenginlerin evlerini temizlemek için bekler insan pazarında varoşlarda oturan kadınlar .
Çöpleri karıştıran tinerci çocuklar karınları aç .
Soğuk bekleşirler köşelerde umutsuz yarınsız .
Gece olunca müşteri bekler otoban kenarında fahişeler dönmeler .Arabalar geçer ve onların gece müdavimleri ,sabahlar otoban kenarında sapıklar .
Şehrin kalabalığı gürültüsü sitresi boğar insanları sıkışan tırafik bağırışan insan sesleri araba sesleri biribirine karışmış .
Şehrin varoşlarında sabah erken başlar . karşıdan geçer yıkım ekipleri konduları yıkmak için bağrışan kadın ve çocuk sesleri . Yıkılmasın deye başlarına evleri .Onlar anlamazlar varoşların dilinden .Üniformalı adamlar dev gibi canavar makinaları sürerler üzerlerine kışta kıyamette . Direnir varoşların kahramanları . Direnir canavar makinalara .
Boşalsın arsalar dikilecek apartımanlar .
Satacaklar vatan toprağını yabancılara .
Şişko göbekli iğrenç yüzlü adamlar .
Yanlarında gezdirirler bomba gibi kadınlar . Altlarında lüks yat gibi arabalar .
Tutmuşlar köşe başlarını kirli yüzlü adamlar .