- 477 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YENİ UMUTLAR YILI
YENİ UMUTLAR YILI
2021’e ramak kala,
Yılın son günlerine erişmenin tatlı telaşı var insanlarda. Çünkü eskinin tadı kaçtı. Gelen gideni aratır mı bilinmez ama herkes dört gözle yeni yılın gelmesini bekliyor. Çünkü yeni yıl demek, tazelenmiş yeni umutlar demek. Bu yeni umutlara hepimizin fazlasıyla ihtiyacı var. Çünkü içinde bulunduğumuz yılın ağırlığını taşıyamaz oldu insanlık.
Bugünlerde bırakın ülkemizi, tüm dünya can çekişiyor. Bir yıla yakın zamandır süregelen başımızın belası hastalık yüzünden doyasıya gezip dolaşmayı, sevdiklerimizle uzun uzun söyleşmeyi, sarılıp kucaklaşmayı özledik. Bir zamanlar sıradan gelen her şey gözümüzde tüter oldu. Öyle ki, hiç ummadığımız şeylerin hasretini yaşıyoruz. Vuslat, lügatlerde yer alan eski bir kelime olarak anılır oldu şimdilerde.
Bu da bizi ufak şeylerden mutlu olmayı öğretti. Çünkü her şey gibi mutluluğumuzu, sevincimizi hep yarım yaşadık ve yaşamaya da devam ediyoruz. İçimizden bitsin artık bu yıl diye dualar ediyoruz, serzenişte bulunuyoruz. Haksız da sayılmayız bunda. Ne biz onu sevebildik ne de o kendini bize sevdirdi. Varsa yoksa acı, sıkıntı, dert verdi bize. Nice canlarımızı aldı aramızdan. Sevdiklerimizle aramıza girdi bir kara kedi misali. O yüzden sevilesi bir yıl değildi. Keşke hiç yaşanmasaydı…
Ama bazen keşkeler yetmiyor insana. Her olumsuz durumdan alınacak dersler vardır insana. Sevmiyoruz, beğenmiyoruz ama 2020 yılı bize hayatımızın dersini verdi kim ne derse desin. Her şeyden önemlisi kırılan, üzülen, yorulan bir insan olduğumuzun farkına vardık. Dünyevi isteklerimizin bitmek tükenmek bilmediğini, tüm bunların bizi insanlıktan uzaklaştırdığını öğrendik. Hep ötelediğimiz şeylerin aslında ne kadar hayati değer taşıdığını geç de olsa anladık. Sevdiklerimizle hiç geçirmediğimiz kadar vakit geçirdik ve bazı şeyleri daha iyi anladık. Mesela paranın, pulun, mevki ve makamların insanlar için ne kadar önemli olduğunu ama sağlık olmadan bunların bir hiç olduğunu gördük.
Pek çoklarımız belki ilk kez kendisini dinleme fırsatı buldu. Doğaya dönüş başladı. Maddi çıkarlarımız için hunharca katlettiğimiz doğanın bizim için önemli olduğunu ve doğanın bize değil, bizim doğaya muhtaç olduğumuzu anladık. Sevinsek mi bilmem şimdilerde herkeste bir doğacı oldu. Kısacası çok şey değişti hayatımızda. Her şeyden önemlisi çok yorulduk, sıkıldık ve bazen bunalımlara girdik.
Bu sıkıntıya daha fazla katlanması güç olan özgür ruhlu insanoğlu yeni arayışlar peşine düştü. Bunların neticelerini her zamanki gibi zaman gösterecek elbette. Ama silkinip ayağa kalkmak için yeni yıl bulunmaz bir fırsat. Bu yüzden eskisinden daha fazla bel bağladık ufukta görünen yıla. Yıllar sonra bile adını anmak istemeyeceğimiz 2020, yerini yeni yıla, 2021’e, bırakıyor. Yeni yıl bizim umudumuz, bizim dirilişimiz, diğer bir deyişle bizim yeniden doğuşumuz.
Bunca isteklerimizi karşılar mı bilinmez ama bu umuda hepimizin ihtiyacı var. Kendimizi bir nebze avutmak dahi olsa buna mecburuz. Dilerim bu yeni yıl, hepimiz için umudun yılı olur da bizler de kaybettiğimiz her ne varsa geri alırız. Bu yüzden yeni yıldan çok beklentim var, kim ne derse desin. Dilerim bu beklentiler tüm insanlık için geçerli olur.
Yeni yıl hepimize/hepinize: Her şeyden önce sağlık; sonra mutluluk, aşk, sevgi, para, güzellik, kardeşlik, barış ve huzur getirsin. Her şey gönlünüzce olsun. Kutlu olsun yeni yılınız. Mutlulukla dolsun yürekleriniz.
NECATİ DİLEK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.