- 679 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNSANLIK ÖLÜYOR MU
NE OLDU İNSANLARA İNSANLIK YOK’MU OLUYOR
İNSANLAR NEDEN DEĞİŞTİ NEDEN BU HALE GELDİK ARKADAŞLAR NE OLDU BİZLERE ÇAĞ’MI ATLADIK
HER ŞEY HIZLA İLERLİYOR ,GÜN ÇABUK BİTİYOR BİR BAKIYORUM SABAH,BİR BAKIYORUM AKŞAM OLMUŞ, HAFTA GÜN GİBİ AY HAFTA GİBİ OLDU ,BU BENİ KOR- KUTUYOR . ESKİ GÜNLERE ŞÖYLE BİR UZANALIM. BİRDE BU GÜNÜMÜZÜ ANALİZ EDELİM VAR’MI EN UFAK BİR BENZERLİK YOK TABİİ. O ZAMANLARDA İNSAN İLİŞKİLERİN’DE SAMİMİYET VARDI HER KES BİRBİRİNE SEVGİ İLE BAKARDI BIRAKIN TANIDIKLARIMIZI TANIMA DIĞIMIZ KİŞİLERLE’DE DİNİMİZDE SÜNNET OLAN SE LAMI VERMEDEN GEÇMEZDİK.ŞİMDİ SAĞ OLSUN KOM ŞULARIMIZ NE SELAM NE SABAH NE YAPTIK ACABA BABALARINI’MI ÖLDÜRDÜK. BİR KAÇ SAATLİĞİNE İŞİMİZ ÇIKTIĞINDA ÇOCUKLAR OKULDAN DÖNDÜK LERİNDE KAPIDA KALMASINLAR DİYE EVİMİZİN ANAH TARLARINI KOMŞUMUZA EMANET EDERDİK,BİRBİRİMİ ZE SONSUZ SAYGIMIZ VE GÜVENİMİZ VARDI. KOMŞU ÇOCUKLARINI ÇOCUKLARIMIZDAN AYIRT ETMEZDİK,E ŞİT DAVRANIRDIK . ŞİMDİ İNSANLARA BİR HALLER OL DU GÖZ GÖZE GELİNDİĞİNDE DÜŞMANA BAKAR GİBİ BAKIYORLAR,BİR ŞEY SORACAK OLSANIZ PATLAMA YA HAZIR BOMBA GİBİLER ,FARKINDA DEĞİLİZ BEL’Kİ AMA BUDA VİRÜS TÜRÜ SANIRIM. ESKİDEN EV OTUR MALARIMIZ OLURDU BİLHASSA SABAH İLE ÖĞLE ARA SI BAYANLAR HER GÜN BİR ARKADAŞIN EVİNDE TOP LANIRDIK HOŞ SOHBETLERLE İÇİLEN KAV MUHABBET LERİMİZ VARDI BAZI HAFTALAR ARKADAŞLARLA SÖZ LEŞİP PİKNİĞE GİDERDİK,EŞLERİMİZ AĞAÇLARA SA LINCAKLAR KURARLARDI ÇOCUKLARIMIZ HEM TEMİZ HAVA ALIR HEMDE EĞLENİRLERDİ. MAHALLEMİZİN DELİKANLILARI GENÇ KIZLARIMIZIN ADETA KORUMA GÖRERVLİSİ GİBİYDİLER YABANCILAR YAN GÖZLE BA KAMAZDI . ŞİMDİ’Kİ DELİKANLILARIMIZ NASILLAR ALİ AYŞE İLE ÇIKIYOR AYŞE İLE BERABERKEN FATMA İLE DE ÇIKIYOR İKİSİNİ BİRDEN İARE EDİYOR,SIRA EVLEN MEYE GELİNCE,NE AYŞE NE FATMA BAŞKA BİR KIZLA EVLENİYOR. İKİ GENÇ KIZIN GURURU,HAYALLERİ VE GELECEĞİNİ MAHVEDİYOR ,BUNUN ADI MEDENİYET Mİ OLUYOR. BAŞKALARININ MUTSUZLUĞU ÜZERİNE MUTLULUK KURANLAR MUTLU OLUYOR MU HAYIR EV LİLİKLER NEDEN KISA SÜRÜYOR ÇÜNKÜ İÇİNDE BED DUA VAR AH VAR.YALAN VAR GENÇ KIZLAR YETMİYOR EVLİ KA DINLARLA’DA İLİŞKİYE GİRİYORLAR BU ALLAH’TAN REVAMI ŞİMDİ DİYECEKSİNİZ’Kİ NE ALAKA NASIL OLMASIN BÜYÜYEN ÇOCUKLARIMIZ BU OLANLARA ŞAHİT DEĞİL’Mİ ONLARA ÖRNEK OLUNMUYOR’MU O ÇOCUKLAR İLERİDE BÜYÜKLERİNDE SİZ LERDEN NE GÖRÜYORSA AYNISINI YAPMAYACAK’MI NE DİN KALDI NE İMAN ALLAH’IN PARMAĞI YOK GÖ LERE SOKACAK O BİLİR İŞİNİ SABIRLIDIR EN SONUN DA BÖYLE CEZALANDIRIR İNSANLARI KURUNUN YA NINDA YAŞTA YANAR YAZIK OLU. ÖYLE BİR VİRÜS’Kİ TÜM DÜNYA ÜLKELERİNDE TIP ACİZ KALDI ,TÜM ÜLKE LER BİR ÇOK SALGIN HASTALIKLA SAVAŞTI HİÇ DUY DUNUZ’MU KABE’NİN ,CAMİLERİN VE KİLİSELERİN KA PATILDIĞINI BU DURUM ARTIK SİLKİNİN EY İNSANLAR KENDİNİZE GELİN DEMİYOR’MU BUNDAN BAŞKA NAS IL MESAJ BEKLENİR’Kİ. KADINLARA ŞİDDET BUNU YA PANLARDA SEVEREK EVLENDİĞİNİZ EŞLERİNİZ.BİR KADIN TEK BAŞINA SOKAĞA ÇIKTIĞINDA TACİZ EDİLİYOR,ÖLDÜRÜLÜYOR. ÇOCUKLARA SÜBYANLA’ RA TE CAVÜZ EDİLİYOR EVLİ BARKLI ADAMLAR HİÇ ALLAH KORKUSU YOK.MERHAMETSİZLİK DERSENİZ BOYU MUZU AŞTI NEDEN BU KADAR NEFRET,NEDEN BU KA DAR ŞİDDET İNSANLARIN BİRBİRİNDEN ALIP VEREME DİKLERİ NEDİR GÖZLERİNİ HIRS BÜRÜMÜŞ BEN,BEN,BEN AMA BAŞKALARININDA VAR OLDUĞU UNU TUYORLAR . TEMİZLİK İMANDAN GELİR SÖZÜNÜ ÇÜ RÜTTÜLER MAALESEF,HASTANENİN LAVABOLARI RE ZALET GÖRÜNÜMÜNDE TUVALET KAĞITLARI ÇÖP KU TUSUNDA DEĞİL YERLERE ATILMIŞ İNSAN İNSANLI ĞINDAN UTANMALI ÜSTELİK BUNU YAPANLAR BAYAN LAR UTANARAK YAZIYORUM ÇOK ÜZÜCÜ ACABA EV LERİNDE ’Kİ LAVABOLARI BÖYLE’Mİ KULLANIYORLAR.
KMERHAMETİNİ YİTİRDİ İNSANLAR .A.V.M LERE GELİN CE EVLERDE KİMSE KALMAMIŞ HERKESİN ELİNDE BİR TEPSİ KUYRUKTALAR ,EVLERDE YEMEK PİŞİREN YOK PARASIZLIKTAN ŞİKAYET EDERLER BİR HAFTA LIK NAFAKALARINI BURADA YER GİDERLER . OTURUR LAR BİR ELLERİYLE YEMEYE ÇALIŞIRLAR DİĞERİNDE İSE TELEFONLAR ANNE VE BABA DEMEZ’Kİ BIRAKIN KAPATIN TELEFONLARI ÖNCE YEMEĞİNİZİ BİTİRİN Dİ YEZLER NEDEN ÇÜNKÜ ONLARDA AYNI .BİZ YEMEĞE OTURDUĞUMUZDA BABACIĞIM YEMEK YERKEN KO NUŞMAYIN GENZİNİZE KAÇIRIRSINIZ AĞZINIZDAN DI ŞARI SIÇRAR HİÇ HOŞ OLMAZ ÇOCUKLAR DERDİ YE DİĞİNİZ NİMETE SAYGILI OLUN YEMEĞİMİZİ YEDİK TEN SONRA ŞÜKREDİN DERDİ ,O ZAMAN BU SÖZLERİ PEK ANLAMAZDIK NE DEMEK İSTİYOR DİYE İLERD’Kİ ZAMANLARDA NE DEMEK OLDUĞUNU ANLADIK CA NIM BABACIĞIM NE GÜZEL ÖĞRETTİ BİZLERE NUR LARDA UYUSUN. KAÇ AİLE YEMEĞE OTURURKEN
BİSMİLLAH ÇEKİN,BİTİRİNCE ŞÜKREDİN DİYOR ACA BA BİZ’DE ÇOCUKLARIMIZI BABALARIMIZDAN NE GÖR DÜYSEK ÖYLE BÜYÜTTÜK HİÇTE ŞİKAYETÇİ DEĞİLİM ÇOCUKLARIMIZ BİZE KARŞI GAYET SAYGILI VE SEVE CENLER ÇOK ŞÜKÜR ÇOK TA MEMNUNUM BU DURUM DAN.BUNLARI DÜZELTMEK BİZLERİN ELİNDE ESKİ ZA MANLARA TEKRAR DÖNEBİLMEK ADINA BİRBİRİMİZE HOŞGÖRÜLÜ OLALIM ,SELAMLAŞALIM, GÜLER YÜZLÜ OLALIM BİR SELAM BİR TEBESSÜM ÇOK ZOR DEĞİL ,İMKANSIZ HİÇ DEĞİL.ÇOCUKLARA İYİ DAVRANALIM. ADAMIN BİRİ O KADAR ÇOK AYYAŞIN TEKİ HER GÜN İÇİYOR KİMSEYE HAYRI OLMAMIŞ BİR GÜN YİNE O KA DAR İÇMİŞ’Kİ AYAKTA ZOR DURUYOR,YALPALAYA,YAL PALAYA YÜRÜMEYE ÇALIŞIRKEN DENGESİNİ KAYBEDİ YOR SU BİRİKİNTİSİNİN İÇİNE DÜŞÜYOR ORADAN GE ÇEN BİR ERKEK ÇOCUĞUNA TUTUNUYOR ÇAMURLANAN ELLERİNİ ÇOCUĞUN ÜZERİNE SİLİYOR.ÇOCUK YETİM KİMSESİ YOK SEVGİYE AÇ ÖYLE SEVİNİYOR’Kİ SARHOŞUM KENDİSİNİ SEVDİĞİNİ OKŞADIĞINI SANI YOR.ÇOCUĞU BİLMEDEN.’DE OLSA SEVİNDİRMESİ İYİ LİK OLUYOR ALLAH’IN HOŞUNA GİDİYOR ADAMA CEN NET KAPISINI AÇIYOR. HAYVANLARA DUYARLI OLALIM ONAR KONUŞAMIYOR HALLERİNİ ARZ EDEMİYORLAR HESAP GÜNÜ DİLE GELECEKLER BİZLERDEN HESAP SORACAKLAR ALLH’ÜTEALA DÜNYAYI YALNIZ VE YAL NIZ İNSANOĞLU İÇİN YARATMADI HAYVANLARIN VE BİTKİLERİNDE YAŞAMAYA HAKKI VAR.SEVMİYOR OLA BİLİRSİNİZ AMA BU SİZE HAYVANLARA EZİYET VE İŞ KENCE YAPMA HAKKINI VERMEZ.ÇÖPE ATTIĞINIZ YE MEK ARTIKLARINI VEREBİLİRSİNİZ BİR BİR KAB SU VEREBİLİRSİNİZ BU SİZLERE GERİ DÖNÜŞÜM YAPA CAKTIR.YANİ DEMEK’Kİ HER ŞEYİN BAŞI SEVGİ SEGİ NİZİ SEVDİK.YALERİNİZDEN ESİRGEMEYİN ,YARIN ÇOK GEÇ OLABİLİR ÜZÜLÜRSÜNÜZ. BÜYÜKLERİMİZE İYİ DAVRANALIM BU GÜN VAR YARIN YOKLAR KAYBETTİK TEN SONRA VİCDAN AZABI ÇEKERSİNİZ GENÇLER YAŞLILARIN DUYGULARINI ANLAMAYABİLİR, ÇÜNKÜ O DUYGULARI YAŞAMADILAR AMA BİRAZ DUYARLI DAVRANIN LÜTFEN .
Ayten Özgün
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.