- 282 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şimdi Ne Yapacağız?
Şimdi Ne Yapacağız?
Aylardır söylemekten, yazmaktan dilimizde tüy bitti de şu korona illeti bitmedi hala. Tam bitti, bitiyor diye sevinirken havaların soğumasıyla vakalar tavan yaptı. Her köşe başında mantar gibi ortaya çıkıverir oldu bu hastalık. Öyle ki, en yakınlarımızın yanına bile gitmeye korkar olduk. Sevdiklerimizden adım adım kaçıyoruz şimdilerde. Aman ya hastalık gelirse ya benden onlara geçerse diye.
Biliyorum, hiçbirimiz sevmiyoruz bu sahneleri yaşamayı ama pek çoğumuz yaşadık ya da yaşıyoruz. Yaz döneminin rehavetine kapılıp saldık kendimizi, şimdi de acısını çekiyoruz. Üzülerek söylemeliyim ki, öncekinden daha tehlikeli bir döneme girmiş bulunmaktayız. Evet, iyimser olmakta her zaman fayda vardır ama fazlası da zarardır.
Öyleyse ne yapmamız gerekiyor? Kendimizi korumaya devam. Temizliğimize özen göstermeye devam. Kalabalıklardan uzak durmaya, akraba, konu komşu ziyaretine gitmemeye devam. Çünkü böyle gide gide yaydık dört bir tarafa bu hastalığı. Yetmedi hastaneleri doldurduk, işimizden gücümüzden olduk. Çocuklarımız okullarından oldu. İnsanlar evine ekmek götüremez oldu. Sırf sen, ben, o, biz oraya buraya gezmeye gideceğiz diye birilerinin canını yaktık, yakmaya da devam ediyoruz. Kimden hesap soracak şimdi canı yananlar? Bedelini ödemeye hazır bir babayiğit var mı aramızda?
Yok elbette. Kimse günah keçisi olmak istemiyor, istemez de zaten. Öyleyse daha fazla zarar vermeyelim kendimize ve sevdiklerimize. Dönüşü olmayan işlere kalkışmayalım. Ekonomik kaygılardan dolayı topyekün bir kısıtlama getirilemiyor. Ama herkesin kendine kısıtlama getirmesi pekala mümkün. Mecbur olmadıkça dışarı çıkma, misafirliğe gitme, misafir kabul etme, dışarı çıkıp gezip tozma. Bir şey kaybetmezsin ama sağlığını kazanacağın muhakkaktır böyle bir ortamda.
Yetmedi, dahası da var. Ortalıkta kol gezen virüsün daha fazla yayılmasını önlemiş olursun. Herkes sıkı sıkı tedbirini alırsa inanıyorum ki, biz bu virüsün altından girip üstünden çıkın. Tüm bunları yaparken etrafta cirit atan kulak dolma bilgilere de riayet etmeyelim. Ülke genelinde alınan tedbirler yeterlidir veya değildir tartışılır. Ama biz bireyler olarak bize ne yeterliyse onu almak mecburiyetindeyiz. Bunu hem kendimiz hem de sevdiklerimiz için yapacağız. Bunları yaptıktan sonra yetkili mercilerin aldığı tedbirlere istemeden uyacağız. Kağıt üzerinde göründüğü gibi her şey basit ve anlaşılır. Öyle zor bir tarafı da yok.
Peki mesele ne o zaman? Bizi zorlayan ya da zorlayacak olan kağıt üzerinkileri hayata geçirmek, uygulamak. Biliyorum, bu biraz zor ve üstelik sabır istiyor. Ama asla imkansız değil. Ne duruyorsunuz öyleyse? Kaçışı olmayan bu illetten azmimizle, gösterdiğimiz dikkatle kurtulabiliriz. Haydi öyleyse yine, yeniden tedbire devam. Ta ki bitti denilene kadar.
NECATİ DİLEK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.