- 672 Okunma
- 9 Yorum
- 9 Beğeni
KANADI KIRILAN ANNELER
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bir anne ne zaman düşer...
Çocukları kanatları gibidir. Sayısız binlerce milyonlarca kanat düsünün. Uçar mı kuşlar kanatları kırılınca?
Annelerin de kalpleri acır her insan gibi zaman zaman. Hem de çok acır...
En çok evlatları üzüldüklerinde ve evlatlarının canları yandığında acı çekerler.
Her acıdığında yürekleri; bir kanat kırılir. Her bir damla göz yaşında; birer kanat kırılır.
Her hayal kırıklığın da her umut ışığı söndüğün de birer kanat...
Kendilerinden çok onları düşünüp, hep onların iyiliği için emek sarfederler. Fedakarlikları hep evlatları içındir. Ama annelerin öncelikleri farklı farkĺıdır.
Kimileri evlatlarının okul başarısıyla göklere uçarken kimileri de iyi bir iş sahibi olmalarından mesut bahtiyar olurlar.
Bazı anneller de iyi bir evlilik yaptıklarında cocukları, dünyanın en mutlu anneleri oluverirler.
Hep yararlı olan şeyler isterler can pareleri için.
Zararlı olan her şey annelerin içini sızlatır.
Varlık içinde bir hayat isterler bazı anneler de dualarında hep çocukları için...
Dünya hayatının geçici olduğunun bilincinde olan anneler ise asıl mutluluğa ahiret de kavuşulacağına inandıkları ve maddiyat değil de maneviyatın asıl zenginlik olduğuna inandıkları için; bu anneler diplomalar, kariyerler, mal mülk, yüksek maaşlı işler, şaşaalı düğünler, takılar, hanlar, hamamlar için dualar etmezler...
Yani öncelikleri bunlar değildir hiç bir zaman.
Dünyada huzurlu bir hayat yaşamalarını muhakkak ki bu anneler de isterler canı gönülden. Sağlıklı bir insan olmaları için onlara çok itina gösterirler.
Onların iyi insan olmaları ve Rablerinin rızalarına uygun bir hayat yaşamaları bu anneler için çok fazla önemlidir.
.
Ahiret mi?
Dünya mı?
Bu sorulara daima öncelikle ahiret ve Allah rızası diye cevap verirler, bu anneler şartsız koşulsuz.
Evlatlarına hiç bir zaman zarar gelsin istemezler. Belki de çocuklarının canından çok annelerin canı yanar.
Evlatlar ne kadarını bilirler peki?
Hiç bilmezler bazıları. Bazı çocuklar ise farkındadır her şeyin. Bu güzel çocuklar annelerini üzmemek için onların canlarını yakmamak için özel çaba sarf ederler. Özenli davranırlar. Tüm kötü şeylerden ateşten kaçarcasına uzak dururlar. Bunu hem anneleri için yaparlar hem de kendileri için.
Zaten bilirler ki annelerinin istediği hiç bir şey tü kaka değildir. Güzeldir, doğrudur ve en iyisidir daima...
Dünya da mı ahiret de mi vardır peki en güzel en dogru en mükemmel şeyler? Muhakkak suretle inanırlar ki bu sorunun cevabı ahiret hayatıdır.
İşte hep en öncelikleri ahiret olan bu anneler nasıl olur da ahiret nimetlerini değil de dünya nimetlerini tercih ederler.
En değerli varliklar için nasıl olur da Rablerinin rızasını istemezler. Asla dünya demezler hep ahiret derler. Yavruları hep en güzeline en mükemmeline layıklardır zira...Dünya geçici ahiret bakidir çünkü.
Anneler ne zaman düşerler?
Çocukları, ahiret hayatını değil de dünya hayatını tercih ettiklerinde o annelerin sanki dünya başlarına yıkılır.
Canı gibi değer verdiği can parelerinin, hiç ölmeyeceklermiş gibi sadece dünyevi zevklerin peşinde koştuklarını ve Rab’lerini unuttuklarını görmek o anneleri ziyadesiyle üzer. O en değerli varlıklarının şeytanın elinde oyuncak olduklarını gördüklerinde adeta yıkılırlar.
İşte o zaman tüm kanatları kırılıverir...
Tek tek değil...
Hepsi bir anda kırılır.
Ve düşerler...
....
YORUMLAR
Bilselerde bilmeseler de anne yüreğim çocuklarım sağlıklı mutlu olsun hiç bir şey istemez.Dualarım onlara ve tüm çocuklarındır ayrıca..
Anneyseniz eğer sokakta yaşayan bir çocuğa da aynı sevgiyi beslersiniz.Bir şeyler yapmak istersiniz.Annelik Allahın bahşettiği en güzel hediye..Anne olamasanız da tüm kadınlar annelik duygularıyla doğarlar.
Dini yönüne gelince tabi ki öğretmeye çalışırız.Ama tercih onlarındır.Zorla hiç bir şey olmaz.
Benim kanatlarım;
doğruluktur
hak yememektir
yardım etmektir
kalp kırmamaktır
büyüğümü küçüğümü bilmektir
Sahip çıkmaktır.
erdemli olmaktır.
dini, dili,ırkı ,mezhebi için ayrım yapmamaktır.
Bütün dinler için geçerlidir söylediklerim.Hiç bir din kötülüğü emretmez.Kuran mealinde vardır bu yazdıklarım.
Ama öyle de insanlar vardır ki;dinini sonuna kadar yaşayıp bir çok haksızlıklar yapan.
Çok derin konular.
Tebrik ediyorum gün seçkinizi ve yüreğinizi.
Sevgilerimle efendim.
asude_vuslat
Hangi anne ister evlatlarının böyle insanlar olmasını
hiç bir anne?
teşekkür ederim yorumunuz için
yine beklerim efendim (:
asude_vuslat
dost kalemlerden
çok mutlu oldum
yine beklerim sevgilerimle...
asude_vuslat
teşekkür ederim efendim
saygılarımla...
Güne gelmenize çok çok sevindim.
Çok mutluyum.
Sevgilerimle.
Teşekkür ederim.
asude_vuslat
teşekkürler yorumunuz için
sevgilerimle...
Asude vuslat dünyada yaşadıklarımız elbette ahiret hayatımızı etkiliyor. Hiçbir anne -anne gibi anne- bunu göz ardı etmez. İlerde bir gün çocuğum olursa dünyada onun için sağlık afiyet, hastalıksız bir ömür, mutlu bir yaşantı dilerim.
Mutluluk elbette para değildir. Şöhret veya makam da değildir fakat kimse namerde muhtaç olmak istemez. Düşeni kim kaldırır?
Düşen bilinir mi?
Sanmıyorum. Allahın vesilesiyle olur her şey.
Demem o ki bir şekliyle Rabbimiz bizi biraz açlık ve susuzlukla imtihan ediyor. Bunun yanında elbette varlık zamanları oldu. Yokluk zamanları oldu.
Allahım neslimizi korusun. Bizi güzel günlere ulaştırsın.
Amin.
Teşekkür ederim.
-Mahvash- tarafından 8/21/2020 3:12:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
asude_vuslat
amin diyorum bu güzel duanıza
dilerim sizin de güzel evlatlarınız olur
anne olmak hem çok güzel hem de çok zor
sevgilerimle...
asude_vuslat
hoş geldiniz efendim
(:
yine buyrun her zaman beklerim
ANNE.....
Yazılarımda ara sıra söz konusu yaptığım kıskanmayan insanlar olarak anneler, babalar ve öğretmenleri ön palana çıkartmakta haklıymışım galiba sizin yazınızı okuyunca.
Her şeyi incelikleriyle okudum, yeni bir söz ya da yoruma gerek görmedim doğrusu. Ancak;
Fırtınalı gecelerde kucağına sığınılacak güvenli liman olarak bildiğim anneler ya da kale olarak gördüğüm babaların kanatları ne zaman kırılır bilir misiniz?
Hani evlerimizde köpek beslemek için bir oda ayırdığımız, tamda sevgiye ve ilgiye ihtiyaçları olan zavallı ihtiyarlara yer bulamayıp bakım evlerine göndermek yok mu...Bu modern zihniyet yok mu..? İşte orada kanat da kırılır, kafa da, kol da... Eğer ihtiyarların ve de ihtiyaç sahibi misafirlerin yüzü hürmetine eve bereket gireceğini bilinseydi, sanırım ev ortamından uzaklaştırarak, torun sevgisinden mahrum bırakılarak bakım evlerine gönderilmezdi. Bu konuyu da yazmanızı isterdim, Asude Hanım.
Yazılarınızda değerlerimize yer verdiğiniz için size canı gönülden teşekkür ederim, kaleminiz daim olsun.
Saygılarımla....
asude_vuslat
aklımda...
teşekkür ediyorum yorumlarınızı her zaman değerlendirmeye alıyorum
sağolun Allah razı olsun desteğiniz için...
Geceye damgayı vurdunuz Asude Hanım!
Tam isabet oldu ve asıl meseleyi ele aldınız. sanırım bir çok anne bunu ya göz ardı ediyor, ya da farkında değil.
Asıl amaç nedir? Biz evladımızın nasıl bir insan olmasını isteriz?
Sanırım burada türlü türlü düşünceler oluşacaktır....
Peki insanı “insan” yapan hangi unsurlardır?
Bana göre, insanı “insan” yapan vicdanı, sevgisi ve merhametidir... bu değerleri kaybetmemek gerekir.
Dünya ve ahiret mutluluğu isteyen de bu değerlerden yola çıkmalıdır. Maneviyata önem verip, evladını ona göre yetiştirmelidir, “ne ekersen onu biçersin” hesabı gibi. Hem dünya aleminde, hem ahirette ve unutmayalım; biz ahiret yolcusuyuz, bu dünyadan sadece geçiyoruz...
Başarılı bir yazı yine. Sizi saygı ile selamlıyorum Asude Hanım.
Yürek sesiniz var olsun efendim.
Saygı ile...
asude_vuslat
çok güzel özetlemişsiniz yüreğimden geçenleri
Allah razı olsun
çok teşekkürler arkadaşım...