- 1502 Okunma
- 10 Yorum
- 12 Beğeni
Bir Garip adam Arif
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Elinde eski bir torba sokak sokak dolaşıyordu garip kılıklı adamın biri
_ "demedimmi sana demedim mi insandan kaç demedimmi" diyerek
Eski püskü kıyafetleri saçı başı karma karışık kirli saçları, üzerinde kendine bir kaç numara büyük pantolonu onunda bir iple bağlamış öyle dolanıyordu bu garip adam
Yeniydi belli ki bu mahallede daha önce görmüş olsam muhakkak dikkatimi çekerdi ...
Bu garipte kimlerdendir diye düşünürken geldi para istedi benden;
_ üç lira varmı sende dedi
_var dedim cebimden çıkarıp eline saydığim üç lirayı alıp giderken bana;
_"insana rast gelesin" dedi ve gitti..
Arkasından öyle baka kalmişken karşıki fırına girdi fırıncıdan da akşamdan kalmış ekmekleri alıp çantasına koyduktan sonra yan bakkaldanda süt alıp köşede bir yere oturdu öylece...
Sonra yoldan bulduğu beş kiloluk boş su sisesinin altını cebinden çıkardığı çakısı ile kesti içinede süt doldurup boş boş dolaşan minik kedi yavrularına verdi.
Onlar sütlerini içerken keyifle izliyordu bu bir garip adam sonra bir plastik kap çıkardı çantasından biraz süt döktü içine ekmek bandırıp yerken icim burkuldu adamın bu haline dayanamadım lokantadan bir çorba söyledim çekinir diyede tenbihledim benim parasını ödediğimi söylemesinler diye .
Ürkek ve mahcup bakışlarla aldı çorbayı başladı keyifle icmeye sonrada yoluna gidip kayboldu sokağın tenhalarinda...
Merak ettim Fırıncıya sordum.
_Abi bu adamın hali hal değil tanırmısın ?dedim.
_Şu asyagidaki kimsesizler evinde kalıyor bazen yer bulabilirse kimi zamanda parkta bankta yatıyor parası yok ki garibin pansiyon gibi bi yerde kalsın.
İzmir’in Alsancak mi neresi işte orda otururmuş zamanında ikide coçugu varmış...
Karısı onu ve çocuklarını bırakıp gidince kahretmis vurmuş kendini sokaklara...
Geçen sordum adama;
_ neden kalmadın İzmir’de diye
_Abi orda kalsam çok seviyordum karımı hazmedemez canıma kıyardım.Bende öylece çıktım evden vurdum kendimi yollara dedi bana.
Peki abi ne yapabiliriz ki bu garibe dedim,yazık ya iki cocuguda varmış onlarada yazık dedim.
_Bilmiyorum ki dedi ben anca ekmek verebiliyorum biz küçük esnafız işte kendi hanemize zor bakıyoruz dedi.
_Haklisin abide bir şey yapmak lazım yinede bir şey yapmak lazım dedim.
Karşımdaki erkek berberle konuştum önce saçlarını tırasini yaparım ben dedi..Sonra sağdan soldanda bir kaç kıyafet bulduk topladık adam için.
Sonraki gün yine geldi adam bu sefer elinde su şişesi sokaktaki ağaçları suluyordu.
Gittik yanına;
_Selamün aleyküm kolay gelsin naparsin öyle dedik...
_Napalim insana insandan fayda yok bak bu sessiz kullara en azından suladinmi yemiş veriyor,oda yoksa gölgesi ferahlatıyor işte dedi.
_ Haklısın haklısın abi dedik.Peki abi bu saç sakalın hali ne.?.Bir kestirsen dedik..
_Bosver kardeş param yok dedi..
_Gel sen bak bizim berber hallederiz dedi bu yaz gününde kes rahatlarsın dedik..Yok dedi kir olur şimdi oralar kızar bana dedi..
_Yok merak etme kızmaz konuştuk biz onunla dedik..
Bir güzel tras etti berber adamı o güzel gözleri ortaya çıktı.
Aynaya uzun uzun baktı
_unutmuşum,unutmuştum kendimi dedi.
_Ee çoluk çocuk neredeler dedik
_Anam bakıyor bir yıldır ariyamadim telefonumu calmislardi parkta uyurken zaten olsada kontör yoktu ariyazdim dedi..
_Gel buradan ara dedik bak trasta oldun istersen su kıyafetleride giy görüntülü ariyalim ananı dedik.
Aynada baktı kıyafetlerle kendine yüzündeki sevinç hepimizin yüreğine degmisti..Çevirdik numarayı açtı anası telefonu..
_Oğlummmmm dedi gerisi ağlama hıçkırık...Ah sen benim oğlum musun nerdesin ne hale gelmişsin sen dedi?
_İyiyim ana iyiyim dedi şimdi iyiyim ellerinin tersiyle sildigi gözyaşları ile..
_Sonra arkada iki çocuk göründü Babaanne babamlami konuşuyorsun sen? dedi.. Evet yavrularım babanız aradı bizi sonunda dedi.
Sonra uzun bir sessizlik...Duyulan sadece hıçkırık sesleriydi
Çocuklar ile baba uzun uzun ağladılar...
_Baba gel artık anasız babasız kaldık bir yıldır gelsen artık bizede baban yok senin demesinler baba herkese seni göstericem bak babamız geldi dicem dedi en küçüğü...
Büyük olan suskun içine içine ağlıyordu..
Onlar ağlıyor biz ağlıyorduk..Bu garip adamın hikayesine...
Sonra biraz para topladık bir yol bileti aldık
Adı Arifmiş dedik bak iyi insanlarda var küsme hayata bırakma çocuklarını orada boynu bükük deyip İzmir’e yolculadik Adı Arif’i...
Aradan altı ay geçti Arif atmış bir mektup icinde teşekkürler dolu...Çocukları annesi ile gülerken resmini koymuş birde..
Yine bilindik ama etkili dua ile noktalamış mektubunu..
İnsana rast gelesiniz,rast gelsin işleriniz Allah razı olsun diye.
Seninde Arif seninde iyi insanlara çıksın yolun bundan sonra her daim...
Hayat işte kime dokunsan ayrı bir hikaye ayrı bir imtihan ve o hikayede kendine cikaracağın bir pay var işte.
Alabilenlere selam olsun...
Yollarınız, iyilere iyiliklere çıksın her daim inşaallah 🙏
Nevin Aktekin Gülfırat
YORUMLAR
Sonda kullanacağım cümleyi başa alarak tebriklerimi sunacağım, efendim...
Güzel bir yürekle kaleme alınan yazının edebi yönünden ziyade içeriği okuyan herkesi duygulandırmıştır, sanırım. Betimlemeler, imgeler yazılsaydı demeyeceğim, imla kurallarına da dikkat çekmeyeceğim, yazarımız zaten yazının hakkını vermiştir... Kendimi bildim bileli Arifler dün de vardı, bugün de sokakları mesken edinmişler. Kendilerine uzatılan eller sayesinde Arif misali kurtulanlar olduğu gibi, yok olup gidenlerin hadi hesabı tutmadık bile...
Değerli Nevin üstadım, inanmayacaksınız belki, yaklaşık bir saat önce şeker hastası olan eşimi biraz gezdirmek amacıyla yürüşe çıkardım, Arif olayına benzer biriyle tesadüfen karşılaştık, Allah bilir garibin ne derdi vardır? Bizimle kesinlikle diyalog kurmak istemedi, çekilip gitti, yanımızdan...
Saygılarımı sunarım, Efendim....
Nevin Aktekin Gülfırat
Bize düşen elimizden geliyorsa karınca kararınca bir şeyler yapmak hiç bir şey yapamasakta bazen on yargılı olmadan kendi haline bırakmak...Bilemeyiz ki hikayelerini..
Rabbim tüm Ariflere yardımcı olsun..
esinizede sağlık sıhhat dilerim.. Huzurlu günler hocam..
Not:Naçizane karalamalar denemeler bunlar eksiklerimi maruz görün ne yazarım nede şairim diye iddiam var kalemimden dökülenler sanırım yazdıkça dahada iyi olacağım diye...
saygılarımla 🙏
Arada bir böyle işte... İnsana, insan çarpınca ortaya iyiliğin enerjisi olabildiğince saf çıkıyor...
İyi ve güzelden öte bir hayat hikayesi için kalemin var olsun...
Nevin Aktekin Gülfırat
Saygı ve sevgilerimle
Huzurlu bir hafta diliyorum..
Sairem işlerimin yoğunluğundan gelemedim ama sen biliyorsun bizim yüreğimiz bir geçte olsa geldim öncelikle tebrik ediyorum kartal yürekli sairemi
Harika bir yazı idi ağlamaktan okuyamadım
Ama sokaklar onun gibi niceleriyle dolu ve insanlar o kadar duyarsız ki
Ne insan sevgisi nede hayvan sevgisi kalmış bir haftadır ağzından burnundan kan gelen köpeğimi dr götürüyorum herkes bakıp acıyor halime salak diyor babası olsa hasta bu kadar para harcar mi ben anlıyorum bakışlarındaki alayı o hayvan acı çekerken benim Tatlı asim zehir oluyor eğer vicdanı kanamayan varsa insan değildir
Bu yazı ile aldin yine benden beni harikaydın harikasın sairem
Yürekten tebrik ediyorum yazını
Nevin Aktekin Gülfırat
sevgiyi sevginin dilini herkes anlamaz...
Biz kalem tutanlar hele daha ince ruhlu oluyoruz..Oda bir can onunda bir Rab yaratmış...Şifa versin onada Allah im..
Güzel kalbinden öpüyorum..
Mutlu sağlıklı bir hafta diliyorum can❤️🌺🦋☕
Bu örneklerler karşılaşıyoruz arada bir hepimiz. Hepsinin de kendince bir hikayesi var.
En çok dikkatimi çeken de çoğunun ( çok mecbur kalmadıkça) kimseden bir şey istememesi.
Onları en çok esnaf kollar. Ah-i Evran geleneğini sürdüren babacan yürekli esnafımız iyi ki var hâlâ. Belli saatten sırf bu örnektekilere yemek veren lokantalar bilirim. 'Seri sonu' diye talep görmeyeceğini düşündükleri ayakkabıları, giysileri onlara dağıtan esnaflar bilirim.
Sizin yaptığınız da az şey değil.
Okurken çok etkilendim, hele de baba olduğunu öğrenince... O minicik yüreklerin bir taraflarındaki kanatları çıkmıştır şimdi en azından... Az şey mi çocuk dünyasında 'baba güvencesi'...
"insana rast gelesin" Bu cümlesi bile onun kırgınlıklarını anlamaya yeter.
Yüreğinize sağlık... Umarın gerisi gittiği yerde de getirilir. Bir iş bulunur, bir süre destek olunur, çocukları okutulur... Herkes bir ucundan tutsa, neler yapılmaz ki!...
İyi ki yazınız güne gelmiş, öğrenme şansımız oldu. Yürekten kutlarım.
Sevgilerimle...
Nevin Aktekin Gülfırat
Ben esnafim öyle hikayelerle karsilasiyorum ki sasirmam artık dediğim nice hikayelerin canlı tanıklarına rast gelince insan ister istemez sarsılıyor tabi...
elimizden geldiğince yapmaya çalışıyoruz işte ..
Sadaka zekat kurumuda zaten Ariflerin azalması için degilmi..
Ama bunu unutanlar yüzünden sokakta yaşıyan insanlarin sayısı arttı..
Rabbim herkesin yar ve yardımcısı olsun en çokta Arif gibi hikayesi olan insanlardan zarar görmüşlerin
Sevgilerimle iyi insanlara çıksın her yollariniz huzurlu mutlu günler dilerim 🍀🐞🌻
evet, bir kaç damla gözyaşı yeter mi insanım demeye bilmem , ama şu anım oydu.
eyvallah.
Nevin Aktekin Gülfırat
Her daim iyi insanlara çıksın yolunuz inşaallah..
Huzurlu bir gün diliyorum 🙏☕
Ustaca kaleme alınmış, iyi işlenmiş binlerce hatta on binlerce Türkiye gerçeğinden biri.
Çok etkileyiciydi.
Yazar yolcu ederken gözyaşlarını tutamamış biz de okurken kirpiklerimizin ıslanmasına
engel alamadık.
Ne yazık ki gerçekler çok acı!
Kutlarım usta kalemi.
Saygılarımla.
Nevin Aktekin Gülfırat
kimbilir..
Huzurlu pazarlar diliyorum ☕
Nevin Aktekin Gülfırat
kimbilir..
Huzurlu pazarlar diliyorum ☕
sadece o garibanın değil çocuklarının annesinin ve bizlerle paylaştığınız için bizlerin de yüreğimize dokundunuz
sağolun...
Nevin Aktekin Gülfırat
Mutlu pazarlar diliyorum ☕🌻🙏
Umuda yolculuk köprüsünde birleşmişti rehin yürekler, bu katil yaşamdan soğumuştu insanlık. Bir gün, şu bozuk düzenin nefesine değecek güzellikler, her gün akıtılan gözyaşları, çok uzaklara göç edip gidecek! Kıyı köşelerinde kararan umut dalları yeşerecek, ellerin sevgi sıcaklığı yüreklere değecek. İnsanlık için gün ayacak, yaralı gönüller şifa bulacak, umuda yolculuk diyarında buluşacak canlar... Ağaçlar secdeye dururken, zaman sevgiyle bütünleşecek, ve yarınlarımıza, yürek dilimizle huzur serpeceğiz. Bedenimizle aşkı hissedeceğiz. Bu hayat-ı yaşadığımıza, hiç usanmadan şükürler yağdıracağız. Kim bilir? Çok kıymetliydi yüreğime değen öykünüz. Kutlarım can yüreğinizi okyanuslarca üstadım.
Nevin Aktekin Gülfırat
sağlıklı mutlu huzurlu bir ömür diliyorum...Hep kalbi güzel insanlara rast gelesiniiz..🤲
İnsan olmak, insanlık için mücadele etmek her insanın görevi olması gerekirken maalesef insanlar insanlığı yok etmek için mücadele ediyor. Kaleminize sağlık
Nevin Aktekin Gülfırat
O zaman insanlar kalbini hatirlarda el uzatır sevgiyle diğer insanlara..
Saygılarımla huzurlu vakitler diliyorum ☕
Ne güzel bir şey...tuylerim diken diken oldu inanın.. ne hayatlar var etrafimizda , bunları görebilmek, bir ufak dokunuşla iyi gelebilmek ne güzel bir davranış...
Benim bile gözlerim yaşardı...
Kaleminize sağlık.
Nevin Aktekin Gülfırat
Aslında zor bir şey değil içinde sevgi biraz insanlık barındıran kalplere ama insanlar işte sevgisizlik ten diğer insanların dertlerine kör sağır dilsiz olmuşlar maalesef 😪
Dilerim ki biraz daha empati yi öğrenir insanlar...
Eyifli mutlu bir gün diliyorum 🙏☕