- 431 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
AŞIK MUSTAFA KURBANOĞLU
Kurbanoğlu, Kendini Aşıklığa adamış; Aile içinde okulda ve çevresinde sesinin güzelliği farkedilmiş . Babasının,komşu köyden olan ustası İlhami Demir’ e çırak olarak önermesi Aşıklık yoluna baş koyduğunu göstermiştir. Daha çok içindeki Aşıklık coşkusunu yani içindeki cevheri kendi işlemiş ve geliştirmiştir. Her alanda olduğu gibi bu iştede gayret sarfetmesi ve yol göstericisinin ve ustasının döneminde ki Aşıklarla hasbihal olması. Halk tarafından bazen motivasyonun yüksek tutulması bazende Halk tarafından yerilmesi Aşıklık Yapmasında olumlu ve olumsuzluklar yaşamış. Kurbanoğlu kendine yöneltilen olumsuzluklardan ders çıkarmayı bilmiş bunu kendisine tutulan ve eksiğini gösteren bir Ayna olarak kabul etmiş .Madem ben Halk Ozanıyım Ben söylerim Halk dinler bende onların eleştirilerini diken değil gül olarak kabul ederim diyerek tevazu göstermiştir. Kurbanoğlu’nun eserlerinin bir başka özelliği de güncel konularda Şiir şeklindedir. Şiirlerinde yine hem toplumsal özellikler ve toplumsal sorunlar göze çarpar .Küçük yaşta evlendirilen kız çocuklarına yazdığı şiiri çocuk gelinlerin olmaması için dile getiriliştir. Dikkatimi çeken benimde mesleğim olan 170. sayfadaki "ÖĞRETMENİM ,AH BİZİM ELLER " Şiirleri toplumsal ortak değerleri ifade eder.
K itabı hazırlayan Dr .Cengiz GÖKŞEN Hocamız sıralamayı çok düzenli yapmış. Öncelikle"KURBANOĞLU’nun" hayatı ve Aşıklığa adım atması bu alanda karşılaştığı zorlukları ,başarıları bir arada tatmasını ,yaşamasını bizlere aktarmış. Şiirlerindeki yapı, muhteva (içerik),şiirlerde kullanılan ölçüler ,kafiyeler ,biçim ve türleri hakkında kapsamlı bir biçimde ele alması Mustafa Kurbanoğlu yla birlikte Aşıklık Geleneğini de geniş ölçüde biz okuyuculara aktarmıştır.
Bir Öğretmen olarak Kitabın hazırlanışı hele kapak fotoğrafında ki gözlerini kapayıp aşıkların Umman ’a dalışı gibi yüz ifadesinin seçilmesini çok beğendim Dr. Cengiz GÖKŞEN Hocama ,Değerli Kültür Aktarıcımız Aşık Mustafa KURBANOĞLU ’NA ve kitabın hazırlanmasında büyük emek sarfeden "AKADEMİSYEN YAYINEVİ "Çalışanlarına teşekkür eder yeni baskılarını, yeni yayınlarını biz okuyucularla buluşturmasını bekleriz. Kenan ÖZTÜRK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.