- 417 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
RIFAT ILGAZ.
RIFAT ILGAZ.
Rıfat Ilgaz, 1911 yılında Kastamonu’nun Cide ilçesinde dünyaya geldi. Kastamonu Muallim Mektebinden mezun olduktan sonra Türkiye’nin çeşitli yerlerinde öğretmenlik yaptı. 1926 yılında şiir yazmaya başladı. Bu dönemde “Çalçene” adlı bir mizah dergisinde yazılar kaleme aldı. 1938 yılında Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü‘nü bitirdi.
1944 yılında yazdığı bir kitaptan dolayı 6 ay ceza evinde yattı. Bundan sonraki süreçte sağlık sorunları sebebiyle öğretmenlik mesleğini sürdüremedi.
Rıfat Ilgaz, bir dönem Aziz Nesin ve Sabahattin Ali ile birlikte “Markopaşa” adında bir mizah dergisi çıkardı. 1956 yılında “Dolmuş” adlı bir dergide her hafta hikayeler kaleme almaya başladı. Buradaki hikayeleri oldukça dikkat çekti. 1957 yılında bu hikayeleri birleştirerek “Ha babam Sınıfı” adıyla kitaplaştırdı. Ha babam Sınıfı, ilk olarak 1966 yılında Ulvi Araz Tiyatro Topluluğu tarafından sahnelendi. Uzun bir süre kapalı gişe oynayan oyun, 1974 yılında sinemaya aktarıldı.
Sınıf Yayınlarını kurarak kendi eserlerini basmaya başlayan Ilgaz, “Yıldız Karayel” adlı romanıyla Orhan Kemal Roman Armağanını ve Madaralı Roman Ödülü‘nü kazandı.
Rıfat Ilgaz, 7 Temmuz 1993 tarihinde hayatını kaybetti.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.