- 22499 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
İZMİR BİR GÜZEL ŞEHİR...
HAVA SOĞUK! çok soğuk!!! burda.oysa nasıl da alışmıştık "kış" ortasında ılık havalara."kış" bu yıl yalan oldu derken, şaşırıp kaldık donduran soğuklar karşısında.sıcacık bi fincan salep içimizi ısıtmaya yeter belki.
ya buz tutan duygularımız?onları eritebilir mi?
araştırmalar; son yıllarda ayrılan eşlerin ne kadar çoğaldığını söyleyip duruyor.biz de hiç sevmediğimiz bi şarkı gibi dinliyoruz bunları.ve hiç sevmediğimiz bu şarkının hiç sevmediğimiz nakaratıysa;
2006 yılında ayrılıklar da rekoru izmir li çiftlerin kırdığını en beğenmediğimiz fotoğrafımız gibi gösteriyor bizlere.izmir bu konu da türkiye yi bile sollamış durumda.oysa;
izmir bir güzel şehir...
izmir de aşıklar...
....
"uzun soluklu aşk" beklentisi izmir e aralıksız günlerce lapa lapa "kar" yağmasını beklemekle özdeş bence.
zaten; hep bu yüzden ben;
kısa süreli aşk(!)lar gördüm
uzayan ayrılıklar...
veeeeeeee
ayrılığın güzeli yok!!!
ne çok zaman geçmiş gördüğüm ilk "kar"ın üstünden izmir de, ne çok zaman...
yıllar; sert rüzgarlar gibi nasıl da vurmuş geçmiş sevdiklerimin yüzlerine. derin derin izler bırakarak hem de.
ölenleri olmuş sevdiğim evlerin
gelin olup gidenleri...
gidenler, çoğalıp gelse de bayramlarda bi daha hiç dönmeyecek olanları
unutturmuyor ki...
örselenmiş yüreğimde neydi hissettiğim?
demini iyice almış "acı çay" gibi yaşadığım sadece özlem değil.
şirinyer de halamlarda birlike güle oynaya hazırladığımız, patlayana kadar yediğimiz mantıların tadı niye yok?
hiç bi yerde
hiç bi şeyde
bi gece aniden kaçıveren uyku gibi
bi gece yarısı aniden geliveren "hüzün"ler
neden bırakmaz peşimi?
peşinen ödesem hüzne ayrılan payımı
bırakıp beni
giderler mi?
YORUMLAR
merhaba yazın içindeki hüzün cümlelerinde biraz kendimi buldum.izmirde yaşayan biri olarak bu duyguları bu duygularımı dile getieren bir yazı olmuş.kaleminize sağlık
cahitsoylu tarafından 2/18/2007 1:30:00 AM zamanında düzenlenmiştir.
İzmir.. Memleketim.. Ne çok şey söylemişsiniz bir şehrin altında. Yazmakla bitmez ki. O kadar çok yazım var ki benim de İzmir'e dair İzmir ile ilgili. Aşk şehirdir İzmir. Orada aşık olursun o atmosfere aşık olursun en başta. Kordonu, barlar sokağı, Alsancağı, fuarı.. Çocukluğum geçti o sokaklarda ve sonra genç kızlığım.. Sevdiğime aşık oldum o şehirde bir kez daha.. O izmir gezisinin ardından karar verdim nişanlanmaya.. Ah İzmir sere serpe denizi sunan şehir..
Otogara geldiğimde özlemeye başlarım bir daha ne zaman gideceğim kimbilir diyerek. Hiç bir kelime yetmez bana onu anlatmaya. Orada içilen biranın soğukluğu başkadır, orada yenen gevreğin tadı başka, darının, deniz börülcesinin tadı başka...
Boşanmaların çoğunluğu yalnızca bir tesadüf bence. Ben inanmıyorum oradaki insanların daha za geçimli olduklarına. Keza çok daha beyefendi ve hanımefendi var o şehrin sokaklarında. Aşk şehir bir Bodrum bir İzmir bana kalırsa. Türkiye'nin Paris'i İzmir..
Ah bana nasıl bir özlem bulutu yolladınız bu satırlarınızla, nasıl kondurdunuz o iki damlayı yanaklarıma.. Teşekkür ederim, çok teşekkür ederim. Kısa bir yolculuk yaptım anılarıma..