- 499 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
İSTEMEK VE ÇALIŞMAK
Çocukluğumuzdan beri gelecekle ilgili planlarımız vardır.Fakat planlarımızın birçoğu nihayete ermeden ya değişikliğe uğruyor ya da hayatımızda eski eski bir anı olarak kalıyor.Geçmiş anılarımızdan bahsederken gündeme gelen bu planlarımızın neden hüsrana uğradığını hiç düşündünüz mü?...Hayatta bir yere gelmek için sadece istemek yeterli midir? Ya da sadece çalışmak...Tahmin ettiğiniz gibi sadece istemek yetmez istemekle beraber çalışmak da gereklidir .Peki bunun ölçüsü nedir? Kızılderililer daha çocukluk yıllarında evlatlarına bu dengeyi basit bir testle ömür boyu akılda kalacak şekilde öğretirlermiş.Bu sayede başladıkları hiç bir iş yarım kalmazmış...on yaşına gelen her Kızılderiliyi sandala bindirip tek bir kürek verirlermiş bu kürekle sandalı karşıya geçirmelerini isterlermiş sandala binen çocuk küreği sadece sağ taraftan çekince Sandal sağ tarafa doğru harmanlayarak dönmeye başlayınca, çocuk bu sefer de tüm gücüyle küreği sadece sol taraftan çekmeye başlıyor. Sandal bir sağ tarafa dönüyor bir sol tarafa, bir türlü ilerleyemiyor, işte bu sırada çocuğun babası devreye giriyor, gerçekten karşıya geçmek istiyor musun? diye soruyor. Evet cevabını alınca diyor ki "bir sağdan, bir soldan çekeceksin" yani istemekle çalışmak at başı paralel gitmezse hedefine düzgün bir şekilde ulaşamazsın bir şeyi çok isteyip az çalışırsan hedefine ulaşamazsın veya çok çalışıp az istersen yine hedefine ulaşamazsın onun için istemek kadar çalışman gerekir. İşte bu öğretiyi Kızılderililer daha 10 yaşındaki çocuklarına bu deneyle öğretiyorlardı. Biz de çocuklara soruyoruz ne olacaksın doktor olacağım, hakim olacağım, avukat olacağım, öğretmen olacağım cevaplarını alıyoruz ama bu çocuklardan bir çoğu hedefine ulaşamıyor. Neden ulaşamıyor? Çünkü doktor olacağım diyor ama doktor olacak kadar çalışmıyor. Avukat olacağım diyor ama avukat olacak kadar çalışmıyor, istediği arzuladığı ölçüde çalışmadığı için hedefine ulaşamıyor veya amaçsızca çok çalışıyor ama ne istediği belli değil. Yine hedefine ulaşamıyor. Onun için çocuklarımıza veya kendimize düstur olarak söylememiz gereken şey olmasını istediğimiz şeyin gerektirdiği kadar da çalışmamız gerekli olmasıdır. Yoksa sandalı karşıya geçiremeyiz.Geçirsek bile bizim istediğimiz yer olmayabilir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.