- 525 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Çiçek kokusu ve sen
Çiçek kokusu ve sen
Yazmak... Bir çiçeğin kokusudur yazmak... Bütün olumsuz düşüncelerini siliverir bir anda... Yerine huzuru, sükuneti, mutluluğu yazar... Sen inat eder, kötü şeyler düşünmek istersin belki... Ama o sadece gülümser ve rayihasını artırır. Ve sen kötü düşünemez olursun...
Yazmak için silmek gerek... Evet, evet, çiçekler de önce vesveseleri siler... "Ben ne düşünüyordum ki?" diye soruverirsin kendine... Tam olarak aklını başından alır, gönlünün eline tutuşturuverir. Kötüyle, vesveseyle, hasetle, kinle, nefretle kirlenen aklını siler, yıkar, durular. Bahar temizliği yapar... İyiyi, güzeli, gıbtayı, sevgiyi, samimiyeti, hüsnü zannı, kalbinin derinliklerinden çıkarıverir rengarenk kokusuyla, aklına sürüverir... Güzelliklerle boyanıverir aklın... Şaşar kalırsın mucizeye...
Hele büyük şehirlerde, koşturmaca hâlinde, stresle, görünmeyen ve aslında olmayan problemlerle, kaygıyla, endişeyle, öfkeyle yaşadığını unuttuysan; küçük küçük problemlerle, büyük büyük gayeleri yalnızlığa ittiysen; betonlar arasında bir kalbi katı olduysan; insanlığın gökten büyük, yerden küçük olduğunu unuttuysan; küçücük bir çiçeğin rayihasıyla ser-hoş oluverirsin... Öyle bir ser-hoşluk ki bu kendine getirir seni... Yaradılış gayene çağırır... Sevmeyi hatırlarsın.... Vermeyi... Mücadeleyi... Ve bir de seyretmeyi...
İnsan en çok seyretmeyi unutur büyük şehirlerde.... Seyri yani hikmeti... Ve unuttuklarını hatırlatmak için rayihalarla dans eder çiçekler çevrende... Kendini bil diye, kendini bul diye, hatırla diye... En güzel mürekkebden renklerle, en güzel rayihadan kokularla yazar da yazar... Görmek mümkün... Kulak vermek mümkün... Kokusuyla ser-hoş olmak mümkün.
Çocukluğundan itibaren sözüne ilgisiz kalamayacağın bir yücenin güvenli ve sevgi dolu sesi misalidir, bir çiçeğin kokusu... Uyandıran, şevke getiren, can veren... Sakinleştiren... Hadi kulak ver, dinle, oku yazdıklarını... Seyret çiçek neler yazıyor... Seyret çiçek hangi rengi yazıyor... Müsaade et yıkasın kokusuyla düşüncelerini.... Kötüyü silsin, iyiyi yazsın... Hiç bir şey yapmana gerek yok... Müsaade et sadece.... Kendine, çiçeğe ve bir de iyiliğe....
Beyâzî
15.03.2020 22.48
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.